وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای انتخاب الکتروموتور مورد نیاز

راهنمای انتخاب الکتروموتور مورد نیاز

راهنمای انتخاب الکتروموتور مورد نیاز

 

امروزه با گسترش فضای مجازی،الگوهای خرید هم تغییر کرده است و اغلب مردم برای مدیریت بهبود زمانی ترجیح میدهند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند،به همین دلیل فروشگاه اینترنتی شیبا صنعت،با ایجاد رضایتمندی بیشتر برای مشتریان راه اندازی گردیده است.

 

فروشگاه اینترنتی شیبا صنعت،اطلاعات فنی و کاملی را در زمینه انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی مانند انواع الکتروموتور سه فاز و تک فاز و ضد انفجار و انواع گیربکس های مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد،و اما انتخاب الکتروموتور مناسب یکی از ضروری ترین مسائل در هر واحد صنعتی میباشد.

 

معیارهای انتخاب الکتروموتور با توجه به ویژگیهای آن و ماهیت کاربردشان متفاوت است.بنابراین در این مطلب به نحوه ی انتخاب الکتروموتور مناسب میپردازیم.

 

متقاضیان عزیز میتوانند با مراجعه به وبسایت شیبا صنعت از محصولات متنوع آن بازدید کنند و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره جهت خریدکالای موردنظرخود با کارشناسان مجموعه از طریق شماره های 02133924028 و 02133924097 و 09121942753 تماس بگیرند.

 

به طور کلی الکتروموتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند.شیبا صنعت وارد کننده انواع الکتروموتورهای صنعتی نوع AC است.

 

متغیرهای انتخاب الکتروموتور:

 

• سرعت

• گشتاور

• ولتاژ

• فرکانس منبع تغذیه

 

بررسی محل نصب الکتروموتور با توجه به رطوبت ، دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا هم مهم است.

 

سرعت الکتروموتور قابل تنظیم نمیباشد. برای کاهش دور موتور متناسب با سرعت مورد نیاز برای دستگاه و همچنین افزایش گشتاور از گیربکس استفاده میشود.

 

در الکتروموتور،گشتاور در شروع حرکت کمتر از گشتاور نامی است،به همین دلیل سرعت براساس گشتاور شروع کار موتور انتخاب می گردد، که این باعث می شود سرعت حقیقی از سرعت نامی تجاوز نماید.

 

در طراحی الکتروموتورها همیشه این مسئله را باید در نظر داشت که در حالت کارکرد با سرعت نزدیک به دور نامی،کمترین مقدار افزایش دما را داشته باشند.

 

ولتاژ برق محل نصب الکتروموتور و فرکانس منبع تغذیه هم مهم است.

 

به طور کلی الکتروموتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند. شیبا صنعت وارد کننده انواع الکتروموتورهای صنعتی نوع AC است.

 

و درادامه به معرفی انواع الکتروموتورها که در مجموعه شیبا صنعت در توانهای مختلف عرضه میشود،میپردازیم.

 

که برای راهنمای خرید مناسب میتوانید با کارشناسان فروشگاه از طریق شماره های 02133924028 و 02133924097 و 09121942753 در ارتباط باشید.

 

الکتروموتور تک فاز

 

الکتروموتور تک فاز

 

الکتروموتور تک فاز یک ماشین دوار است که با ولتاژ ۲۲۰ ولت متناوب کار میکند و رایج ترین موتور مورد استفاده در بسیاری از صنایع هستند که و بر اساس کاربردشان در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها موجود هستند و به طور گسترده ای در خانه ها، دفاتر، کارگاه ها و غیره استفاده میشوند، زیرا برق تحویل داده شده به بیشتر این مکانها تک فاز است.

 

این موتور الکتریکی با استفاده از منبع تغذیه تک فاز کار میکنند.مدار با دو سیم کار میکند و جریانی که از روی آنها عبور میکند همیشه یکسان است.

 

در بیشتر موارد این موتورهای کوچک با گشتاور محدود هستند و با توان حداکثر 10اسب بخار در بازار وجود دارند که می توانند با اتصالاتی تا سقف 440ولت کار کنند.

 

همین سادگی ساختار و کارکرد بالای این دستگاه‌ها قیمت الکتروموتور تک فاز را مناسب تر کرده است.

 

آنها یک میدان مغناطیسی چرخشی ایجاد نمیکنند، بلکه فقط می توانند یک میدان جایگزین تولید کنند، به این معنی که آنها برای راه اندازی به یک خازن نیاز دارند که در صورت خرابی به راحتی قابل تعویض و تعمیر است.

 

از مزایای آن عدم نیاز به برق سه فاز و پایین بودن هزینه و طول عمر بالای آن میباشد و از معایبش مصرف بالای برق و راندمان پایین آن میباشد.

 

الکتروموتور سه فاز

 

الکتروموتور سه فاز

 

در این مجموعه ، الکتروموتور سه فاز هم با مناسب ترین قیمت بازار موجود میباشد که برای مشاهده و بررسی انواع آن می توانید با شماره های تماس مجموعه در ارتباط باشید و یا به آدرس وبسایت شیبا صنعت مراجعه کنید.

 

در واقع الکتروموتور سه فاز به موتور های الکتریکی گفته میشود که برخلاف الکتروموتور تک فاز ، باید برای ایجاد نیروی مکانیکی به برق سه فاز متصل شود.

 

این نوع الکتروموتور،برای ایجاد نیروی مغناطیسی چرخان،از اختلاف فاز موجود بین سه فاز تغذیه مجزا کمک میگیرد.یک الکتروموتور سه فاز از دو بخش اصلی استاتور و روتور تشکیل شده است.

 

الکتروموتور سه فاز نوعی دارای ولتاژ ورودی۳۶۰ ولت است که راه اندازی آن نیاز به کنتوری با قابلیت های سه فاز دارد. فروش الکتروموتور سه فاز به نسبت الکتروموتورهای تک فاز از تیراژ بالاتری برخوردار است.

 

در یک الکتروموتور سه فاز،این فرکانس است که در تغییرات سرعت دخیل میباشد. میزان گشتاور دراین موتور های الکتریکی ناشی از لغزش دینام سه فاز و اختلاف سرعت بین روتور و میدان دوار القا شده روی استاتور میباشد.

 

در الکتروموتور های سه فاز،در صورتیکه سیم پیچهای مختلف با قطبهای مختلف استاتور موجود باشند، میتوان سرعت را تغییر داد.

 

پوسته الکتروموتور معمولا از جنس چدن یا آلومینیوم ساخته میشود. الکتروموتور های چدنی بسیار مستحکم ،در توان های بالا و مناسب برای آب و هوای معتدل میباشند.

 

پوسته آلومینیومی دارای توان پایین ،وزن سبک ،مقاومت کم در برابر ضربه و مناسب برای مناطق گرمسیری است.

 

این موتورها با سرعت ثابت هستند، بنابراین برای کاربردهای صنعتی و تجاری مناسب است که نیازی به کنترل سرعت یا گشتاور راه اندازی بالا ندارد.

 

از جمله پمپ های گریز از مرکز،نوار نقاله با سرعت ثابت،کمپرسورهای هوا،پمپ های شناور،دمنده های هوا و همینطور در صنایعی مانند خودرو سازی،کشاورزی،صنایع پتروشیمی،نفت و گاز،صنایع دارویی و خیلی موارد دیگرکاربرد دارند.

 

از مزایای آن راندمان بالا،استفاده آسان،تنوع محصول،قیمت مناسب،سروصدای کم و عدم نیاز به خازن میباشد و از معایبش نیاز به برق سه فاز،افت گشتاور در سرعت پایین و پیچیدگی ساختار و افزایش هزینه ساخت و نگهداری آن میباشد.

 

الکتروموتور ضد انفجار

 

الکتروموتور ضد انفجار

 

الکتروموتورهای ضد انفجار به موتور هایی گفته میشود که در محیط هایی که به دلیل مجاورت با گازها و مواد محترقه و قابل اشتعال ، احتمال ایجاد جرقه و بروز آتش و درنهایت انفجار وجود داشته باشد ، به کار برده میشوند.

 

بنابراین کاربردهای این نوع موتورها در جایگاههای پمپ بنزین ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، صنایع رنگ سازی ، صنایع الکل سازی ، صنایع نظامی و هسته ای ، صنایع شیمیایی میباشد.

 

الکتروموتور ضد انفجار به گونه ای طراحی شده است که انفجار احتمالی درون آن به بیرون منتقل نشود و یا هنگام استفاده در محیطهای حاوی گازهای قابل انفجار،از ورود گاز به داخل الکتروموتور و خطرانفجار آن جلوگیری کند.

 

جنس آن باید از مواد مقاومی ساخته شده باشد که در صورت بروز انفجار احتمالی استحکام خود را از دست ندهد و همچنین باید در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد زیرا ایجاد خوردگی باعث از بین رفتن آب بندی شود که این برخلاف طراحی الکتروموتور ضد انفجار است.

 

فضاهای عملیاتی مستعد خطر بر اساس استاندارد های مختلف طبقه بندی میشوند که معمولاً بر روی پلاک موتورهای ضد انفجار این موارد دکر شده است تا بتوان موتور مناسب با آن مکان را انتخاب کرد.

 

همینطور کلاس دمایی موتور که از T1 تا T4 است و ضریب ایمنی الکتروموتور که با علامت اختصاری EEx معرفی میشود باید بررسی شود ، در واقع در نظر گرفتن تمام این نکات جهت ایمنی و جلوگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی در محیط های مخاطره آمیز ضروری است.

 

جهت راهنمایی بیشتر برای خرید الکتروموتورهای ضد انفجار بهتر است با کارشناسان مجموعه شیبا صنعت از طریق شماره های 02133924028 و 02133924097 و 09121942753 تماس بگیرید و یا به آدرس وبسایت مجموعه رجوع کنید.