وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع عتیقه را بیشتر بشناسیم + 5 تفاوت عتیقه با آنتیک که باید بدانیم

انواع عتیقه را بیشتر بشناسیم + 5 تفاوت عتیقه با آنتیک که باید بدانیم

انواع عتیقه را بیشتر بشناسیم ، تفاوت عتیقه با آنتیک

 

پی‌بردن به تفاوت عتیقه با آنتیک چندان که فکر می‌کنید کار آسانی هم نیست. ممکن است علاقه زیادی به عتیقه‌جات یا به بازار خریدوفروش این قبیل وسایل علاقه‌مند باشید؛ اما باید بدانید که هیچ بازاری به‌اندازه بازار عتیقه سرشار از جنس تقلبی و کلاه برداری نیست.

 

طبق آمار حدود 95 درصد اشیای عتیقه موجود در بازار تقلبی هستند؛ بنابراین در مورد وسیله قدیمی جمله اصل بر برائت را باید فراموش کرد و از واقعی بودن جنس پیشنهادی مطمئن شد.

 

اهمیت تفاوت عتیقه با آنتیک؛ محتاطانه عمل کنید

 

اهمیت تفاوت عتیقه با آنتیک؛ محتاطانه عمل کنید

 

لوازم آنتیک و عتیقه به دلیل اینکه بسیار ارزشمند و نادر هستند، خطر بالایی برای خرید دارند. برای خرید این گونه اجناس تاریخی و عتیقه علاوه بر آگاهی داشتن در اصل بودن آن‌ها، می‌بایست حتماً از مراکز معتبر همانند فروشگاه‌ یا مطمئن‌ترین سایت‌ آنتیک که در این حوزه مهارت و اعتبار خوبی دارند، خرید کنید.

 

لازم به ذکر است اگر می‌خواهید در سایت‌ها خرید کنید، حتماً بخش نظرات کاربران را مطالعه‌ای بکنید تا خیالتان از این بابت راحت شود و بتوانید خریدی مطمئن انجام دهید. موارد مهمی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بهتر به تفاوت عتیقه با آنتیک پی ببرید. در این جا به برخی از آن‌ها اشاره‌ای می‌کنیم.

 

مورد اول؛ توجه به سال ساخت

اولین مورد مهم برای پی‌بردن به تفاوت عتیقه با آنتیک، سال ساخت آن کالا است. هر چه شیء موردنظر قدیمی‌تر باشد خب قطعاً ارزش آن بالا و بالاتر می‌رود؛ زیرا سن و قدمت مهم‌ترین فاکتور در این زمینه به شمار می‌روند.

 

مورد دوم؛ متریال سازنده

روش بعدی در تشخیص تفاوت عتیقه با آنتیک، مواد استفاده شده‌ای است که در ساخت این اجناس به کار گرفته می‌شود؛ زیرا برخی از عتیقه‌ها و لوازم آنتیک از مواد بخصوصی تولید شده‌اند که بسیار باارزش هم هستند که در وسایل غیر اصل از این متریال استفاده نمی‌کنند.

 

مورد سوم؛ دقت در جزئیات کالا

یکی از مهم‌ترین روش‌های تفاوت عتیقه با آنتیک، توجه‌کردن به جزئیات آن‌هاست. عتیقه‌ و آنتیک‌ها با جزئیات شکیل و جذابی ساخته شده‌اند که این مزیت قاعدتاً در محصولات تقلبی مشاهده نمی‌شود.

 

مورد چهارم؛ نشانه‌های اشیا

توجه‌کردن به علامت یا به‌اصطلاح نشانه‌ها از جمله موارد مهمی هستند که در تفاوت عتیقه با آنتیک نقش مؤثری و اساسی دارند و به ما کمک شایانی در این زمینه می‌کنند.

 

برخی از آثار هنر شامل علائمی همچون امضا، شماره‌سریال و مهم‌تر از همه نام خالق هستند که برای تأیید هویت اجناس عتیقه و آنتیک کمک فراوانی می‌کنند.

 

مورد پنجم؛ شناسنامه وسیله

آخرین مورد در پی‌بردن به تفاوت عتیقه با آنتیک، توجه به شناسنامه وسیله موردنظر است. اجناس آنتیک و عتیقه شناسنامه‌ای جداگانه دارند که در تأیید هویت آن‌ها بسیار کاربرد دارد.

 

آیا تفاوت اجناس آنتیک با عتیقه را می‌دانید؟

 

آیا تفاوت اجناس آنتیک با عتیقه را می‌دانید؟

اصلی‌ترین تفاوت عتیقه با آنتیک در چیست؟ اگر یکی از علاقه‌مندان به این حوزه از وسایل قدیمی هستید؛ امکان دارد این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه بگیرید و همچنین ممکن است این 2 را مترادف هم بدانید. این در حالی است که وسایل عتیقه با اجناس آنتیک متفاوت هستند؛ البته شما در این باره مقصر نیستید.

 

گاهی اوقات معنای اصطلاحاتی که مدت‌هاست اشتباه به کار برده می‌شوند در این موضوع دخالت دارند. درنتیجه باید برای هر کدام از این موارد به‌صورت مجزا تعریف ویژه‌ای داشته باشید. به‌صورت کلی این 2 مفهوم بار معنایی قدیمی بودن را دارند.

 

بااین‌حال عواملی هستند که در ویژگی قدیمی بودن اجناس تفاوت ایجاد می‌کنند. قدمت این وسایل و نحوه ساخت آن‌ها از بارزترین مواردی هستند که باعث ایجاد تفاوت عتیقه با آنتیک شده‌اند.

 

مفهوم آنتیک؛ دیرینه‌ای ارزشمند

برای درک بهتر تفاوت عتیقه با آنتیک باید بدانید که آنتیک چیست؟ این کلمه به معنای وسایل قدیمی هستند که نه‌تنها ارزش مالی؛ بلکه ارزش معنوی زیادی دارند. طول عمر برخی اجناس آنتیک به 300 سال نیز میرسد. آنتیک‌ها به روشی کاملاً صنعتی و کارخانه‌ای تولید می‌شوند.

 

این اجناس ویژگی‌های منحصربه‌فردی ازجمله کمیاب‌بودن، ارزش مادی بالا، زیبایی و همچنین حس و حال دوران قدیم را به افراد القا می‌کنند.  افزون بر آن اگر عادت دارید این وسایل را در چیدمان منازل خود استفاده کنید، حتماً به دنبال دسته‌ای از آن‌ها باشید که علاقه خاصی را در شما ایجاد می‌کنند.

 

برخی از مهم‌ترین اجناس آنتیکی که در دسته لوازم منزل قرار می‌گیرند شامل آینه، شمعدان، گلدان، تابلوها، رادیو، گلیم و مجسمه‌های مختلف هستند.

 

مفهوم عتیقه؛ اثری کهن و ماندگار

درصورتی‌که می‌خواهید بدانید عتیقه چیست و تفاوت عتیقه با آنتیک در چه چیزی است. باید گفت به اجناسی که حداقل ۱۰۰ سال قدمت داشته و به‌غیراز آن، کمیاب، زیبا و مربوط به دوره، تاریخ یا واقعه و تمدن خاصی باشند، عتیقه می‌گویند.

 

عتیقه‌هایی مانند ظروف غذاخوری و سفالی، قطعات و وسایل مربوط به جنگ سکه‌های فلزی و… که برای قرن‌ها ساخته شده‌اند و در دسترس طبقات متوسط نیز قرار گرفته‌اند جزو رایج‌ترین عتیقه‌ها هستند.

 

به این نکات در خرید لوازم آنتیک و عتیقه دقت کنید

 

به این نکات در خرید لوازم آنتیک و عتیقه دقت کنید

دنبال‌کردن ترندهای رایج در زمینه خریدار عتیقه ‌جات، مواد اولیه و همچنین سبک تزیین و طراحی مربوط به آن دوره جزو مواردی هستند که راهنمای خرید آنتیک و عتیقه قابل‌اعتمادی را برای تصمیم‌گیری شما ایجاد می‌کنند.

 

قدمت این لوازم و نحوه تولید آن‌ها از مواردی بوده که موجب ایجاد تفاوت عتیقه با آنتیک شده است. تمامی این موارد نیازمند مطالعه از منابع مختلف است که نباید در به‌دست‌آوردن آن‌ها جبهه‌گیری کنید.

 

نکته اول؛ علاقه شرط اول

برای خرید لوازم آنتیک منازل علاقه شما به هر کدام از آن‌ها مهم‌ترین پارامتر به‌حساب می‌آید. حتی یک قطعه کوچک ممکن است خیلی جذاب بوده و شجره‌نامه‌ای بسیار قدیمی داشته باشد.

 

از موارد قابل‌اهمیت دیگر زیبایی و حتی سایز مناسبی که در ذهنتان دارید را نیز می‌توان نام برد؛ بنابراین حتماً علاقه را اولویت قرار داده و به سراغ چیزی بروید که آن را دوست دارید.

 

نکته دوم؛ کیفیت عالی

زمانی که برای خرید یک المان می‌روید با وجود قدمتی که ممکن است داشته باشد باید این را هم در نظر بگیرید که آیا کیفیت خوبی دارد یا نه؟ پس حتماً بدانید که طول عمر شیء موردنظر کیفیت آن را خراب نکرده باشد.

 

اگر یک وسیله در زمان تولید خودش کارایی خوبی داشته باشد باز هم باگذشت زمان از کیفیت آن کاسته می‌شود.

 

نکته سوم: اطمینان از نادر بودن اشیا

هر چه یک عتیقه نادر باشد، احتمال دارد ارزش بالایی هم داشته باشد. برخی از عتیقه‌ها مانند یک نسخه دست‌نویس و خاص یک کتاب در ابتدا رایج بودند.

 

محدود بودن این اشیا ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتاده باشد:

• ساخت در مقادیر محدود

• کاهش پیداکردن تعداد اقلام اولیه ساخته شده به‌مرورزمان

 

نکته سوم: اطمینان از نادر بودن اشیا

 

نکته چهارم: مشخص‌کردن ارزش قطعه

قطعات آنتیک و عتیقه به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و سفر دور و درازی که در طول تاریخ داشته‌اند، ارزش بالایی دارند؛ البته ناگفته نماند که هر قیمت بالایی به منزله اصل بودن اجناس و ارزش معنوی و تاریخی بالای آن‌ها نیست. عوامل مهمی در قیمت این گروه از کالاها نقش دارند که عبارت‌اند از:

 

• نوع وسیله

• اندازه

• جنس

• قدمت

 

نکته پنجم: پیداکردن مکان معتبر برای خرید

اگر شما آن‌قدر خوش‌شانس باشید که در اولین تجربه خرید خود، مکان‌های مورد اطمینانی در این حوزه را پیدا کنید، نیمی از مسیر را درست رفته‌اید.

 

امروزه اغلب خرید و فروش‌های اجناس عتیقه و آنتیک به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. از همین رو امکان خرید اجناس تقلبی، متفاوت با تصویر و ضررهای مالی بسیار رایج هستند. درنتیجه اصلی‌ترین مورد در راهنمای عتیقه فروشی آنلاین، دقت در انتخاب فروشگاه یا حراجی‌های اینترنتی است.

 

این در حالی است که مغازه‌های فروش آنتیک همچنان به فعالیت خود ادامه داده‌اند. به همین خاطر اگر نمی‌توانید به پلتفرم‌های آنلاین اطمینان کنید یا در پیداکردن آن‌ها مشکل دارید، مغازه‌های فیزیکی را در اولویت خود قرار دهید.

 

نکته ششم: بررسی آسیب‌دیدگی

 

نکته ششم: بررسی آسیب‌دیدگی

این گزینه از راهنمای خرید آنتیک و عتیقه، بیشتر در خریدهای حضوری کاربرد دارد. حتی ترک‌های کوچک هم می‌توانند ارزش عتیقه را کاهش دهند؛ پس اجناس انتخابی را کامل بررسی کرده و سطوح را از نظر هرگونه ترک، رنگ خرد شده یا سایر علائم سایش مشاهده کنید.

 

اگر واقعاً شیفته یک وسیله شدید درحالی‌که آسیب‌های جزئی دارد، می‌توانید از ترمیم و بازسازی عتیقه استفاده کنید؛ البته توجه کنید که قبل از پرداخت هر هزینه‌ای با فردی مجرب به‌منظور امکان بازسازی دوباره آن مشورت کنید.

 

نکته هفتم: اطمینان از اصالت و اعتبار وسیله

گام بعدی در راهنمای خرید ظروف آنتیک، اطمینان از اصل بودن اشیا عتیقه است. بازار امروزه این وسایل پر از کلاهبردارانی است که سعی می‌کنند یک وسیله بی‌ارزش را به‌عنوان عتیقه با قیمت بالایی به شما قالب کنند.

 

تشخیص اصالت کالای انتخابی ممکن است برایتان دشوار باشد؛ پس بهتر است اطلاعات پیش‌زمینه خود را قبل از هرگونه اقدامی بالا ببرید. علاوه‌برآن می‌توانید از متخصصان این حوزه در تشخیص اصل یا تقلب بودن آن‌ها کمک بخواهید.

 

پارکینگ پروانه؛ تجربه خریدی جذاب و لوکس

 

پارکینگ پروانه؛ تجربه خریدی جذاب و لوکس

اجناس آنتیک و عتیقه به دلیل باارزش بودن قیمت بسیار بالایی هم دارند. اگر قصد دارید هزینه‌ای برای خرید آن‌ها صرف کنید، بهتر است قبل از هر کاری مکان معتبری پیدا کنید. پارکینگ پروانه یکی از سایت‌های معتبر در این حوزه است که تعداد بالایی مزایده‌ اینترنتی عتیقه جات برگزار می‌کند.

 

اگر می‌خواهید وسایل آنتیک و عتیقه خود را به روشی آسان با قیمت بالایی به فروش برسانید، می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.