وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع ویتامین ضد پیری پوست کدام است؟

انواع ویتامین ضد پیری پوست کدام است؟

انواع ویتامین ضد پیری پوست کدام است؟

 

در مقایسه با انواع کرم‌ها و سرم‌های زیبایی، گاهی اوقات ویتامین ضد پیری پوست نادیده گرفته می‌شوند درحالی­که تحقیقات نشان می‌دهد این مواد نقش کلیدی در کندکردن روند پیری دارند.

 

درحالی­که سرم‌ها و کرم‌های موضعی ممکن است ظاهر پیری را در مناطقی که استفاده می‌شوند کاهش دهند، اما نمی‌توانند با پیری که درون بدن شما اتفاق می‌افتد مبارزه کنند و در اینجا است که نقش ویتامین­های خوراکی اهمیت پیدا می­کند.

 

انواع ویتامین ضد پیری پوست

 

دلایل پیری زودرس پوست

پیری یک فرآیند طبیعی است که نمی­توان آن را متوقف کرد، اما می­توانید از طریق تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی روند آن را کاهش دهید و خطر ابتلا به بیماری­های مرتبط با افزایش سن را کنترل کنید.

 

به ­عنوان مثال می­توانید با مصرف ویتامین ضد پیری پوست و مکمل­هایی که به کندکردن یا حتی معکوس­کردن روند پیری تا حدی کمک می­کنند، از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری کنید. عوامل زیادی مانند ژنتیک، محیط و سبک زندگی در افزایش سن نقش دارند.

 

در همین حال، عوامل محیطی مانند آسیب خورشید، آلودگی و سموم، می­توانند باعث آسیب اکسیداتیو به سلول­های شما شوند که امکان دارد منجر به التهاب و پیری سریع سلولی شود. انتخاب‌های سبک زندگی که شامل رژیم غذایی، ورزش و خواب شما است نیز بر میزان پیری تاثیرگذار است.

 

از سوی دیگر، سبک زندگی سالم‌تر ممکن است پیری را متوقف نکند، اما می‌تواند آن را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که چندین مکمل ضد پیری می‌تواند در معکوس­کردن این روند و جلوگیری از مشکلات سلامتی مرتبط با افزایش سن کمک­کننده باشد.

 

معرفی انواع ویتامین ضد پیری پوست

در نظر داشته باشید که ویتامین­ها از درون به بیرون کار می­کنند و در نتیجه سلامت کلی شما را به­همراه دارند. این بدان معنا نیست که باید از راه­حل های موضعی چشم پوشی کنید، چراکه قوی­ترین رژیم­های ضد پیری ترکیبی از ویتامین­های خوراکی و کرم­های موضعی برای ایجاد یک دفاع قدرتمند و چند جانبه است.

 

ویتامین‌ها و مکمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد، به‌ویژه اگر کمبود دارید. به­گفته متخصصان، بسیاری از بزرگ­سالان به اندازه کافی ویتامین D یا B12 دریافت نمی‌کنند که منجر به ایجاد اختلالات مرتبط با افزایش سن و تضعیف سلامتی می‌شود.

 

بااین­حال، همه ویتامین­ها در مورد ضد پیری برابر عمل کنند. برخی از آنها در مقابله با اثرات افزایش سن بسیار قوی­تر از بقیه هستند. از همین رو به نقل از دکتردکتر ویتامین ضد پیری پوست شامل موارد زیر است که در ایجاد درخشش، داشتن پوستی بدون چین­وچروک و احساس شادابی شما موثر است.

 

ویتامین A

ویتامین A از تاثیرات پیری در اندام­های داخلی درونی و پوست شما جلوگیری کرده و آن را کند می­کند. از طرفی به­عنوان رتینول نیز شناخته می­شود که عنصر اصلی بسیاری از مکمل­ها و سرم­های ضد پیری را تشکیل می­دهد.

 

ویتامین A به­طور طبیعی توسط بدن تولید نمی­شود، به این معنی که باید با خوردن غذاهای غنی از آن یا با مصرف مکمل­ها مقدار نیاز بدن را برآورده کرد و دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد، زیرا یک ماده استاندارد طلایی در مورد ضد پیری است.

 

از تاثیر ویتامین A بر پوست می­توان به این اشاره کرد که ترتینوئین مشتق­شده از این ویتامین باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش چین­وچروک می­شود و این کار را با تداخل در آنزیم‌هایی که کلاژن را در لایه پوستی پوست تجزیه می‌کنند، انجام می‌دهد.

 

ویتامین A فقط به پوست شما کمک نمی­کند بلکه برای سلامت اندام­های درونی نیز موثر است، به­طوری که در ایجاد بینایی بهتر و سیستم ایمنی قوی­تر موثر است و همچنین به قلب و ریه­های شما کمک می­کند تا به درستی کار کنند.

 

بدون شک اندام­های داخلی نیز با افزایش سن آسیب­پذیرتر می­شوند اما می­توانید با کمک ویتامین A این روند را کندتر کنید.

 

ویتامین دی

ویتامین D به­عنوان یک ویتامین ضد پیری پوست شناخته می­شود که یکی از راه­های سنتز آن، قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. نیاز به این ماده در طول عمر و برای کاهش احتمالی بیماری‌های مرتبط با پیری افزایش می‌یابد.

 

همچنین تحقیقات نشان داده است که ویتامین D با محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش که یکی از شایع­ترین علل چین­وچروک است، در جلوگیری از پیری زودرس موثر خواهد بود.

 

درحالی­که اثرات ویتامین D بر پیری مدت‌ها ناشناخته مانده است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ماده بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد، به­طوری که یک تحقیق نشان داد، ویتامین D این قدرت را دارد که طول عمر متوسط را تا 33% افزایش دهد.

 

ویتامین E

با افزایش سن، بدن برای سالم­ماندن به ویتامین E بیشتری نیاز دارد و این جای تعجب نیست، زیرا این ماده نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی داشته و به­عنوان یکی از اولین لایه­های دفاعی پوست به­طور طبیعی در بدن عمل می­کند.

 

ازآنجایی­که ویتامین E یک آنتی­اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد، اتم­های ناپایدار که به سلول­ها آسیب می­رسانند و با پیری مرتبط هستند را خنثی می­کند، به­سرعت توسط اشعه­های خورشید تخریب می­شود و باید نیاز بدن را از طریق مصرف مواد غذایی و مکمل­های حاوی این ویتامین تامین کنید.

 

ویتامین E نه­تنها از پوست در برابر چین­وچروک و خطوط ریز محافظت می­کند، بلکه می­تواند تولید کلاژن را افزایش داده و بازسازی سلولی را سرعت ببخشد که در تقویت پوست موثر است.

 

مطالعات نشان داده­اند که مصرف خوراکی ویتامین E به­عنوان یک مکمل می­تواند به­طور چشمگیری محافظت در برابر تجزیه کلاژن را افزایش دهد. از طرفی ثابت شده که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می­دهد و به­طور بالقوه از مغز در برابر زوال شناختی محافظت می­کند.

 

ویتامین سی

ویتامین C به­عنوان یک آنتی­اکسیدان قوی در بدن شما عمل می­کند و برای محافظت از سلول­ها در برابر آسیب اکسیداتیو موثر است. همچنین نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی، تنظیم التهاب و بسیاری از فرآیندهای دیگر که برای داشتن بدنی سالم ضروری هستند، بر عهده دارد.

 

با در نظر گرفتن این مسائل، باید مصرف بهینه این ویتامین را برای حمایت از سلامتی و محافظت در برابر شرایط مرتبط با افزایش سن حفظ کنید. مطالعات نشان می­دهد افراد بزرگ­سالی که به اندازه کافی از این ماده استفاده می­کنند، در کارهایی شامل توجه، تمرکز، حافظه، تصمیم‌گیری، یادآوری و شناخت، عملکرد بهتری دارند.

 

ویتامین C برای سلامت پوست ضروری است و امکان دارد آب­رسانی پوست را بهبود ببخشد، تولید کلاژن را تحریک کند و از ایجاد چین­ و چروک و پیری زودرس به د­لیل قرارگرفتن در معرض نور خورشید محافظت خواهد کرد.

 

علاوه ­بر این، برخی شواهد نشان می­دهد که مکمل ویتامین C عملکرد ایمنی را در افراد مسن بهبود می­بخشد. ازآنجایی­که افراد مسن در مقایسه با جوانان، بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین C هستند، ممکن است استفاده از مکمل‌ها برای آنها مفید باشد.

 

بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین­های گروه B است که با کمک به بدن برای تولید کراتین می­تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند. همچنین ممکن است در فعال­سازی برخی از آنزیم­های دخیل در حفظ حالت ارتجاعی پوست موثر باشد.

 

پیری یک فرایند طبیعی بوده اما می­توانید با استفاده از ویتامین ضد پیری پوست تا حد زیادی به کندکردن این روند کمک کنید، برخی از ویتامین­ها شامل A، E، D، C و بیوتین می­توانند در کاهش چین­وچروک، تولید کلاژن و سلامت کلی بدن موثر باشند.