وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع عمل های زیبایی صورت

انواع عمل های زیبایی صورت

انواع عمل های زیبایی صورت

 

این روزها زیبایی به اندازه‌ی سلامتی برای افراد حائز اهمیت است و برای زیبایی خود تلاش می‌کنند. کسانی که می‌خواهند زیبا باشند، معمولا به عمل‌های زیبایی صورت توجه زیادی نشان می‌دهند.

 

در عصر حاضر، برخلاف گذشته، اگر از بخشی از صورت خود لذت نبرید، می‌توانید با انجام عمل‌های جراحی زیبایی، آن را به تصویر ایده آل خود نزدیک کنید.

 

انواع عمل های زیبایی صورت

 

این مسئله خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. به هر حال، به واسطه‌ی توجه روزافزون به مقوله‌ی زیبایی، عمل‌های زیبایی پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و پزشکان تکنیک‌های جراحی جدیدی را در این زمینه به کار می‌گیرند.

 

خوشبختانه مانند گذشته عمل‌های زیبایی خطرات زیادی ندارند و به شکلی کم‌تهاجم‌تر از قبل انجام می‌شوند. همچنین مفهوم جراحی زیبایی طبیعی مخاطبین زیادی پیدا کرده‌است و دستکاری در صورت و بدن، به شکلی ظریف‌تر انجام‌می‌شود.

 

انواع عمل های زیبایی صورت

در مجله سلامت و زیبایی دکترتو، انواع عمل های زیبایی معرفی شده‌اند. جراحی‌های زیبایی صورت انواع مختلفی دارند که برخی از آنها با روش‌های غیرجراحی هم قابل انجام هستند، اما اثربخشی عمل جراحی را ندارند. در ادامه برخی از عمل‌های شایع صورت لیست شده‌اند.

 

1. عمل زیبایی بینی

 

انواع عمل های زیبایی صورت

 

عمل بینی اولین عمل پرطرفدار در ایران است و آمار بسیار بالایی دارد. برای انجام این جراحی، پزشکان حازقی آموزش دیده‌اند و به شکل‌های متنوعی در سراسر کشور در حال انجام جراحی هستند. عمل بینی به دو شکل باز و بسته انجام می‌شود و عمل باز تهاجمی‌تر از عمل بسته است.

 

جراحی بینی از جراحی‌های سرپایی است و عوارض چندانی برای فرد به جای نمی‌گذارد. این جراحی اگر به شکل بسته انجام شود، عوارض بسیار کم‌تری دارد. جراحی بینی باز، نیاز به زمان بیشتری برای ترمیم دارد اما عمل بینی بسته، در زمانی کم‌تر به نتیجه می‌رسد.

 

بینی را می‌توان به روش‌های غیرجراحی هم عمل کرد که برخی از آن‌ها شامل آنزیم بینی و لیفت بینی با نخ هستند. گاهی نیز از ژل و فیلر برای زیبایی بینی استفاده می‌شود که می‌تواند تغییرات محدودی بر روی بینی اعمال کند.

 

عمل بینی نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و در مدت زمانی کوتاه، جراحی انجام می‌شود. بعد از برطرف شدن بیهوشی شخص می‌تواند به منزل برگردد و احتمال دارد که در صورت او کبودی دیده‌شود.

 

جراحی بینی نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد تا بهترین نتیجه را بدهد و در صورتی که فرد توصیه‌های دکتر زیبایی را جدی نگیرد، احتمال اینکه عمل بینی نتیجه‌ی دلخواه را ندهد، زیاد است.

 

هزینه‌ی جراحی بینی مشمول بیمه نمی‌شود و پرداخت همه‌ی آن بر عهده‌ی مراجعه‌کننده است. معمولا هزینه‌ی عمل بینی از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و به مبالغ بالاتر می‌رسد. هزینه‌ی عمل بینی بستگی به پزشکی که آن را انجام می‌دهد و یا شهری که جراحی در آن انجام می‌شود، بستگی دارد.

 

2. جراحی لیفت پلک

یکی دیگر از جراحی‌هایی که استقبال زیادی از آن می‌شود، جراحی پلک است. معمولا به دلیل جاذبه زمین، استرس و اضطراب، بالاتر رفتن سن، زیاد در معرض آفتاب بودن و ژنتیک، پلک‌ها افتاده می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود که از زیبایی چهره کاسته شود و سن بالاتر از حد طبیعی به نظر برسد. برای رفع افتادگی پلک، می‌توان از جراحی لیفت پلک استفاده کرد.

 

جالب است بدانید که با انجام دادن جراحی لیفت پلک،چشم‌ها فرم بهتری هم می‌گیرند و زیباتر به نظر می‌رسند. عمل زیبایی لیفنت پلک نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و می‌توان بعد از انجام این چراحی به منزل برگشت.

 

عمل جراحی لیفت صورت را می‌توان در کلینیک‌ها هم انجام داد و نیازی به انجام این جراحی در بیمارستان نیست.

 

لیفت پلک به صورت جراحی عمل بی خطری است، اما ممکن است عوارض زیر به صورت ناشایع در افراد دیده‌شوند؛

 

. عفونت

. برگشت جراحی

. کبودی

. درد و تورم

. ورم

. عدم قرینگی

 

عوارض بعد از چند روز برطرف می‌شوند.

 

جراحی لیفت پلک زیر یک ساعت انجام می‌شود و نیاز به آمادگی خاصی ندارد. هزینه‌ی لیفت پلک بیش از ۱۰ میلیون تومان است .و اثرات آن، برخلاف لیفت پلک با نخ باقی می‌ماند.

 

3. جراحی کاشت گونه

 

انواع عمل های زیبایی صورت

 

بسیاری از افراد، داشتن گونه‌های برجسته و رو به بالا را از معیارهای زیبایی چهره می‌دانند. یکی از جراحی‌هایی که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است و توجه زیادی به آن نشان داده‌می‌شود، جراحی کاشت گونه است. البته کاشت گونه را می‌توان با تزریق ژل جایگرین کرد.

 

جراحی کاشت گونه از جراحی‌های کم‌خطر است و انجام آن نیازمند آمادگی خاصی نیست. بعد از انجام جراحی کاشت گونه، نیازی به بستری در بیمارستان نیست و می‌توان بعد از برطرف شدن آن به منزل رفت. از عوارض جراحی کاشت گونه می‌توان به عفونت،‌ کبودی و عدم قرینگی اشاره کرد.

 

هزینه جراحی کاشت گونه از ۱۰ میلیون تومان بیشتر است و نتیجه‌ی آن دائمی است.

 

4. جراحی بوکال فت

جراحی زیبایی بوکال چربی صورت، یکی دیگر از جراحی‌هایی است که بر روی چربی صورت انجام می‌شود. در صورتیکه فرد بخواهد چهره‌ی خود را با تغییر موقعیت چربی‌ها عوض کند،‌ جرای بوکال فت بهترین انتخاب است.

 

در این جراحی، به عنوان مثال، چربی‌های اطراف گوشه‌ی لب برداشته‌می‌شود و گونه‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسد. جراحی بوکال فت از جراحی‌هایی است که عوارض خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

 

اما ممکن است در موارد نادر، عفونت، درد و کبودی می‌توانند برای بیمار ایجاد شوند، در موارد بسیار نادرتر، ممکن است که بوکال چربی صورت باعث سفت شدن استخوان فک صورت شود.

 

هزینه جراحی بوکال فت چندان ارزان نیست اما ماندگاری بالایی دارد. بوکال فت از جرلاحی‌هایی است که امروزه بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته‌است. با انجام این جراحی می‌توان به سادگی تغییرات بسیاری را در صورت ایجاد کرد و به اصطلاح با یک تیر چند نشان زد.

 

5. جراحی لیفت پیشانی

جراحی دیگری که باز هم یکی از جراحی‌های شایع و پرطرفدار است، جراحی لیفت پیشانی است که با انجام آن می‌توان چهره را جوان‌تر از آن چیزی که واقعا هست نشان داد. جراحی جوان‌سازی پیشانی هم باعث بیشتر شدن فاصله‌ی ابروها و خط رویش موها می‌شود و هم در برطرف کردن چروک پیشانی موثر است.

 

جراحی پیشانی از جراحی‌های سبک است و انجام آن چندان خطرناک نیست. این جراحی بیشترین ماندگاری را در برطرف کردن چین و چروک پیشانی دارد. همچنین هزینه‌ی انجام جراحی لیفت پیشانی به صورت جراحی بیشتر از روش‌های غیرجراحی است.

 

6. جراحی لیفت ابرو

برخی از افراد دارای ابروهای افتاده و رو به پائین هستند. در صورتیکه ابروها به بالا کشیده شوند، چهره زیباتر خواهد بود و چشم‌ها کشیدگی بیشتری خواهند داشت. اما چگونه این اتفاق امکان‌پذیر است؟

 

یکی از جراحی‌های بسیار معروف و پرطرفدار، جراحی لیفت ابرو است. لیفت ابرو با کشیدن ابروها به بالا انجام می‌شود. کشیدن ابروها به بالا یا همان لیفت ابرو با روش‌های غیرجراحی هم امکان‌پذیر است.

 

روش‌های غیرجراحی شامل کشیدن ابروها به بالا با نخ است. لیفت ابرو با نخ از جراحی لیفت ابرو ماندگاری کم‌تری دارد اما می‌تواند به مدت ۶ ماه تا ۲ سال ماندگار باشد. هزینه‌ی جراحی لیفت ابرو از لیفت ابرو با نخ بیشتر است زیرا ماندگاری بیشتری داشته و فرایند دشوارتری است.

 

7. جراحی کاشت مژه

کاشت مژه از زیباترین فرایندهای جراحی زیبایی است و انجام آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی چهره بگذارد. کسانی که مژه‌های نازک و کوتاهی دارند، می‌توانند با کاشت مژه به زیبایی چهره خود بیفزایند.

 

معمولا کاشت مژه را به شکل مصنوعی انجام می‌دهند و یا از لیفت مژه استفاده می‌کنند. اما کاشت مژه به شکل جراحی هم انجام می‌شود که ماندگاری بسیار زیادی دارد و نتیجه‌ی آن از هر نوع روش لیفت مژه و پرپشت کردن مژه طبیعی‌تر است.

 

کاشت مژه حتما باید توسط پزشک ماهری انجام شود زیرا چشم یک عضو بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و آسیب‌های وارده به آن می‌توانند بسیار خطرناک باشند. توصیه می‌شود در رابطه با جراحی کاشت مژه تحقیقات و بررسی‌های کافی را انجام دهید و مورد مناسبی را انتخاب کنید.

 

کاشت مژه به روش جراحی بسیار گران‌تر از روش‌های غیرجراحی است.

 

نتیجه گیری

 

انواع عمل های زیبایی صورت

 

عمل‌های زیبایی صورت بسیار متنوع هستند و بهتر است که برای انتخاب و اقدام برای هر کدام، بسیار مطمئن باشید. در بیشتر کشور‌ها برای اقدام برای جراحی زیبایی مخصوصا صورت، ابتدا فرد باید با مشاور مشورت کند و گواهی سلامت برای او صادر شود، سپس می‌تواند به جراحی دست بزند.

 

اما در ایران معمولا این مسئله انجام نمی‌شود. توجه داشته‌باشید که زیبایی و سلامتی باید دست به دست هم دهند تا انسانی خوشحال و موفق باشیم. در صورتیکه سلامتی را فدای زیبایی کنید، هرگز شادمان نخواهید بود.

 

جراحی‌های زیبایی معمولا آسیب و خطر کمی دارند و از جراحی‌های سبک محسوب می‌شوند. اما در مواردی مرگ و میر و آسیب‌های جدی گزارش شده‌اند. بنابراین، در کنار مراجعه به یک جراح پلاستیک ماهر، روانشناس و یا روانپزشک را هم در نظر بگیرید.