وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بایدها و نبایدهای زیبایی و جوانی پوست

بایدها و نبایدهای زیبایی و جوانی پوست

بایدها و نبایدهای زیبایی و جوانی پوست

 

اکثر خانم ها و آقایان به داشتن پوستی خوب و شفاف اهمیت می دهند چرا که زیبایی پوست و صاف و بدون نقص بودن آن، بیشترین تاثیر را در زیبایی چهره دارد. پوست همواره در معرض عواملی مانند رطوبت، آلودگی، گرما، خشکی و … قرار می گیرد

 

متاسفانه تعدادی از خانم ها با مراقبت های افراطی و استفاده بیش از حد از انواع کرم های محافظت کننده ازپوست، موجب آسیب رساندن به پوست بدن خود می شوند . هزاران توصیه و روش موثر برای زیبایی سریع پوست صورت و جوانی آن وجود دارد با ایران ناز همراه باشید

 

استفاده از اسکراب ها برای زیبایی سریع پوست

اسکراب صورت، سلول های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف می کند اما استفاده افراطی و خشن از اسکراب ها موجب صدمه و خراش بر پوست می شود.

 

تاثیر لایه برداری در دراز مدت و با صبر حاصل می شود. موثرترین لایه بردار و مناسب ترین ماده مفید برای پوست اسکراب های حاوی اسیدند.پس لایه بردارها مجاز هستند.

 

شستن صورت با صابون برای زیبایی سریع پوست

استفاده مداوم از صابون برای شستشوی صورت سبب خشکی پوست و از بین رفتن و لایه محافظ پوست و بروز آکنه می شود.همچنین باید پاک کننده های قوی که حاوی سولفات لوریل اتر سدیم است، استفاده نکنید و برای استفاده کرم های کف کننده نرم یا لوسیون های پاک کننده را انتخاب کنید.

 

زیبایی سریع پوست با برنزه کردن

آفتاب و تراکم اشعه های سبب ایجاد لکه های قهوه ایی در پوست وصدمه به پوست می شود بنابراین باید به مدت طولانی در معرض اشعه های خورشید قرار نگیرید و از پوست خود در برابر اشعه های آفتاب مراقبت کنید  اگر دوست دارید پوستتان برنزه شود به جای آفتاب گرفتن از اسپری برنزه کننده بدن استفاده کنید.

 

مراقبت بیش از حد از پوست چرب و افراط در رفع مشکلات پوستی

حساسیت بیش از حد نسبت به پوست خود سبب می شود که پوست بدتر شود. یک محصول مناسب مراقبت از پوست را انتخاب کنید و با توجه به دستورالعمل آن ، عمل کنید و منتظر نتیجه بمانید. در صورت داشتن مشکلی جدی،مانند آکنه، به جای خود درمانی به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

 

به توصیه های موجود در اینترنت اعتماد نکنید

برای مراقبت از پوست شاید بتوان به توصیه افراد غریبه توجه نمود و از اینترنت ایده های کلی برداشت نمود اما اینترنت مملو از ایده های پوچ است که این ایده ها می تواند به پوست شما آسیب برساند و این ایده ها به هیچ عنوان به پای مشورت با یک متخصص زیبایی خوب نمی رسد.

 

برای داشتن پوستی زیبا و جوان رفتن به نزد متخصص پوستی که جنس پوست شما را دیده و بشناسد بهترین و مطمئن ترین راه است. خودتان نیز می توانید واکنش پوستتان به لوازم آرایشی مختلف را ببینید و آنها را امتحان کنید تا بفهمید استفاده از کدام محصول برایتان موثر است.

 

زیبایی سریع پوست با تبدیل یخچال به کیف آرایش

لوازم آرایش سنتی بر پوست صورت آسیبی نمی رسانند و تفاوت های زیادی میان استفاده از کرم ترش بر روی صورت و استفاده از کرم حاوی اسید لاکتیک وجود دارد. ویتامین C برای پوست مفید است، اما این ویتامین وقتی در کرم حل می شود خاصیت آن از بین می رود.

 

تمیزکردن پوست برای زیبایی سریع پوست

ابتدا یک ماده تمیزکننده مانند شیر یا کرم و یا محصولی که خودش حالت کف داشته باشد و کف نکند انتخاب کنید.برای شستن آرایش خود ابتدا آرایش را با پاک کننده آرایش یا روغن پایه آب تمیزکنید و بعد صورت خود را بشویید.

 

زیبایی سریع پوست با پاکسازی پوست

استفاده از پاک کننده های اسیدی برای پاکسازی پوست سبب یک دست شدن رنگ و بافت پوست ، پاک شدن منافذ پوست و کمک به مراقبت از پوست می شود. برای پاکسازی پوست های چرب از محصولات حاوی اسید سالسیلیک استفاده کنید.

 

بخور برای زیبایی سریع پوست صورت و بدن

بخور به باز شدن منافذ پوست کمک کند و موجب از بین رفتن سلول های مرده می شود . به 2 فنجان آب در حال جوش چند برگ نعنا، اسطوخدوس، و بابونه اضافه کنید.

 

سپس آن را از روی حرارت بردارید و محتوای آن را در یک کاسه بریزید. صورت تان را روی کاسه بگیرید و با حوله سر خود را بپوشانید. پس از بخور چند قطعه یخ روی صورت تان خود قرار دهید تا پوست صورت شما زیبا و جوان شود .

 

مرطوب سازی پوست برای زیبایی سریع

باید بدانید که استفاده از کرم مرطوب کننده فقط مانند لایه ایی محافظ عمل می کند و سبب تقویت پوست می شود و برای مراقبت بیشتر پوست سرم تهیه کنید و پیش از کرم مرطوب کننده استفاده کنید ، شما باید کرم خود را برحسب نوع پوست خود انتخاب کنید.

 

گلاب برای زیبایی سریع پوست صورت و بدن

گلاب حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی برای تسکین التهاب پوست است و برای پوست های چرب و حساس مفید است. شما می توانید گلاب را به اسکراب های خانگی بیافزایید و از آن استفاده کنید.

 

شستن صورت با گلاب رنگ پوست را بهبود می بخشد و منافذ آن را پاکسازی می کند. هنگام استفاده از گلاب برای صورت تان از صابون استفاده نکنید.گلاب بسیار مفید است

 

برای زیبایی سریع پوست ضد آفتاب بزنید

نور خورشید پوست را تخریب و پیر می کند. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود استفاده کنیدزیرا کرم پودرها به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند.

 

پس همیشه روی صورت تان کرم های ضدآفتاب بزنید. بهتر است برای محافظت و مراقبت بیشتر پوست صورت، در روزهای آفتابی از عینک یا کلاه های لبه دار استفاده کنید زیرا جلوگیری از آسیب خورشید به پوست شما، یک میلیون بار بهتر از درمان آن است.

 

رژیم غذایی متعادل برای زیبایی سریع پوست

رژیم غذایی متعادل برای زیبایی پوست مهم است، زیرا با یک رژیم غذایی مناسب می توانید، تغذیه ویتامینه بدن را افزایش دهید. در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کند

 

یک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.آنتی اکسیدان های موضعی نیز وجود دارند که به شکل سرم و کرم بوده و پوست را تغذیه می کنند.

 

نکاتی مهم برای مراقبت از پوست

لوازم آرایشی حاوی اسید سالسیلیک یا روغن های ساده مانند روغن زیتون برای از بین بردن لکه های پوست مفید است . روی بینی و لکه های پوست خود مقداری روغن بمالید و آن را روی پوست خود مدت زمان طولانی ماساژدهید تا لکه های تیره محو یا روشن ترشوند.

 

محصولات بهداشتی حاوی اسید سیلسیلیک موجب از بین رفتن مشکلات پوستی حاد می شود. بنزیل پروکسیدها بهترین محصولات آنتی باکتریال مراقبت از پوست هستند که برای از بین بردن چربی بیش از حد پوستبکار می روند. آنتی بیوتیک ها نیز تاثیرگذارند اما باکتری ها سریعا بر علیه آن ها وارد عمل می شوند.

 

محصولات حاوی اسید یا ویتامین C برای درمان حفره های سطحی ناشی از آکنه و تجمع رنگ دانه ها موثر است . اما با این وجود، اسیدها نمی توانند کمکی به بهبود حفره های عمیق پوستی ناشی از آکنه کنند، پس مشورت با متخصص زیبایی و مراجعه به مراکز زیبایی برای لایه برداری الزامی است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره