وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

 

به گزارش ایران ناز یکی از رایج ترین مشکلات در زندگی زناشویی سردشدن زوجین نسبت به هم است. وقتی زندگی حالتی تکراری به خود میگیرد و ابراز علاقه و عشق میان زن و شوهر کمرنگ می شود با این وضعیت باید منتظر دعواها و اختلاف نظرها میان زن و شوهر باشید. در ادامه این مطلب با روش های پیشگیری از سردشدن روابط زناشویی آشنا شوید.

 

روزهای اول زندگی اکثرا برای همه زوجین شیرین است. حرف های نگفتنی زیادی برای گفتن دارند و از بودن در کنار یکدیگر احساس لذت بی نظیری می کنند اما با گذشت زمان گفتن حرف های نگفتنی ته نشین می شود و بودن در کنار هم عادی!

 

رفته رفته زن و شوهر عاشق ،به یک همخانه ای تبدیل می شوند که تنها با هم غذا می خورند و می خوابند نه حرفی بین آنها رد و بدل می شود، نه ابراز عشقی و نه حتی تفریحی و خوش گذرانی اما این دور شدن و سرد شدن محال است که یک دفعه به وجود آمده باشد حتما عاملی در این قضیه نقش داشته است که آگاهی از آنها می‌تواند بهترین سلاح برای مقابله با اتفاقات ناخوشایند بعدی در زندگی مشترک باشد.

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

 

*بدانیم که اصلا چرا این اتفاق بین زن و شوهر ها می افتد؟

اتفاقی که در اکثر زندگی های زناشویی می افتد، این است که زن و شوهر به جای توجه به لحظات عاطفی، به مسایل دیگری مانند ساختن منزل، چیدمان وسایل و دیگر مسایل حاشیه ای می پردازند که به نظرشان ضروری است و غرق در امور روزانه می شوند.

 

در نتیجه کم کم از حضور عاطفی غافل و دچار فراموشی می شوند و صفا و صمیمیت در کانون خانواده کمرنگ می شود.
اگر زندگی با هوشیاری همراه نباشد، افراد نسبت به اهمیت دادن به روابط بی توجه می شوند. یکی از پایه های هوشیاری، ایجاد حضور عاطفی در ابعاد مختلف است.

 

در این صورت پیوندها با هم مرتبط خواهد شد. برخوردهای عاطفی مناسب همراه با اتصال های مناسب می تواند یکی از اصلی ترین پایه های گفتگو باشد. آن قدر باید هوشیار باشیم.

 

اگر زندگی با هوشیاری همراه نباشد، افراد نسبت به اهمیت دادن به روابط بی توجه می شوند. یکی از پایه های هوشیاری، ایجاد حضور عاطفی در ابعاد مختلف است.

 

همسرمان، حال او را درک کنیم و لازمه این شناخت این است که او را ببینیم؛ به معنای واقعی، روزهای اول ازدواجتان را به یاد بیاورید که ساعت ها با همسرتان قدم می زنید و وقتی نگاهی به ساعت می انداختید، باور نمی کردید که این مدت طولانی را گرم گفتگو بوده اید، علت این بود که تمام توجه شما به همسرتان بود، این حالت همیشه باید در زندگی وجود داشته باشد و وقتی از بین رفت، گفتگو با شکست روبرو می شود.

 

*اما چه علتی دیگری باعث می شود که این سردی در زندگی مشترک به وجود آید ؟

1-حل نکردن اختلافات در زمان مناسب

زن و شوهر هر چقدر هم که زندگی خوبی داشته باشند بالاخره گاهی اختلاف پیدا کرده و ممکن است در حین بگو مگو حرف هایی را که نباید، بگویند.

 

بعضی از همسران کدورت ها را از بین نمی برند، راجع به آن با یکدیگر حرف نمی زنند و بدین صورت گره های کوچک را تبدیل به گره یی کور می کنند که به این سادگی ها قابل گشودن نیست و همین باعث می شود تا هرگاه به زندگی مشترک شان فکر می کنند، یاد ناملایمات و خاطرات تلخ شان بیفتند.

 

2-تغییر در طول زمان

بین دو نفر که تصمیم به ازدواج می گیرند نقاط مشترک زیادی وجود دارد، ولی از آن جا که انسان ها در طول زمان تغییر می کنند هر کدام از همسران هم در طول سالیان تغییر کرده، اما با هم و به یک سمت تغییر نمی کنند. به همین دلیل بعد از ده سال هر کدام کیلومترها از نقطه ی آغاز و در مسیرهای مختلف فاصله گرفتند.

 

3-هیچ حرفی ندارید با هم بزنید

وقتی که شما و همسرتان می خواستید یکدیگر را بشناسید و تصمیم به شروع زندگی مشترک داشتید، هیچ گاه از حرف زدن با یکدیگر و بحث کردن راجع به بسیاری چیزها خسته نمی شدید.

 

با هم حرف می زدید تا از این راه همدیگر را بشناسید و به نقاط مشترک بیشتری برسید. وقتی که چند سال از شروع زندگی می گذرد.

 

به تدریج گفت و گو بین زوج ها کم می شود و با ورود کودکان به زندگی به حداقل می رسد؛ تا جایی که دیگر نمی توانند با هم حرف بزنند و یا نمی خواهند با هم حرفی بزنند و این شروع یک وضعیت بد و ناخوشایند است.

 

4-نياز را نمي‌شود ناديده گرفت

مردي كه وارد اداره مي‌شود و با كمي لبخند و بگو و بخند با منشي‌اش صحبت مي‌كند، به همان مقدار براي همسرش كم گذاشته است. مرد به‌خودش اجازه داده است تا با زن ديگري وارد گفت‌وگو شود.

 

حالا با اين رفتار به مرور نسبت به همسرش سرد مي‌شود چون نيازش را هر چند اندك در جاي ديگري پاسخ گرفته است در نتيجه زن سرد مي‌شود. وقتي حس كرد همسرش از او فاصله گرفته است، رابطه‌ها كمرنگ مي‌شوند و رابطه آن‌ها در سيكل معيوب وارد مي‌شود.

 

اگر مردي با وجود آنكه تمام نيازهايش توسط همسرش برآورده مي‌شود، سراغ زن ديگري مي‌رود، مشكلي دارد كه بايد به‌صورت موردي بررسي شود. رفتار او ديگر عرف نيست.

 

همين طور اگر زن نيازهاي جنسي‌اش ارضا نشود، مثلا بحث زودانزالي يكي از مشكلاتي است كه باعث مي‌شود زن از رابطه جنسي با همسرش لذت نبرد اما مرد از اين قضيه آگاهي ندارد و تصور مي‌كند سير جنسي زن هم مانند خود اوست.

 

به همين دليل وقتي نتواند معاشقه را در مسير درست آن جلو ببرد، زن از اين رابطه جنسي متنفر مي‌شود و ديگر ميل ندارد سمت همسرش برود چون اين رابطه او را آزار مي‌دهد.

 

در نتيجه به نيازهاي جنسي مرد هم پاسخ داده نخواهد شد چون زن به‌دليل آزاري كه مي‌بيند رابطه جنسي مناسبي با او ندارد و به‌تدريج مرد از زن فاصله مي‌گيرد. اين فاصله نياز را از بين نمي‌برد، نياز سرجايش است و در فضاي بيرون از منزل هم كه شرايط مهياست. بنابراين يا بايد براي رفع نياز به سمت بيرون گرايش يابد يا افسرده شود.

*در ادامه برای احساس خوشبختی و رضایت از زندگی مشترک چند ایده به شما پیشنهاد میدهیم .

1-همسر خود را شاد نگه دارید

داشتن یک زندگی زناشویی موفق و شاد، یعنی داشتن روابط سالم. حفظ روابط سالم در زندگی گاهی بسیار دشوار می شود، اما به هر حال شدنی است و فقط به زمان و تلاش بیشتر نیاز دارد.

 

با احترام گذاشتن به احساسات همسر خود شروع کنید. و از این راه روابط خود را سالم و شاد نگه دارید. تا جایی که می توانید با هم ارتباط برقرار کنید و با یکدیگر حرف بزنید و زندگی را برای یکدیگر آسان تر کنید.

 

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنید. نگرانی ها و نظرات خود را برای شریک زندگی تان بازگو کنید و بگذارید راه حرف زدن بین شما همیشه باز باشد.

 

اگر عدم اطلاع کافی از افکار همسرتان شما را آزار می دهد با یک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خود می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

 

2-فداکاری و جان فشانی کنید

قبل از آنکه به فکر رضایت و خوشحالی خودتان باشید، به خوشحال کردن همسرتان اهمیت دهید. اگر کله شق هستید و نمی توانید برای همسرتان جان فشانی کنید، تحمل به وجود آمدن شرایط ناخوشایند و نارضایتی از زندگی مشترک تان را نیز داشته باشید.

 

این جان فشانی ها گاهی اوقات بسیار کوچک هستند و ممکن است بی اهمیت به نظر برسند؛ اما ساده ترین گذشت ها و فداکاری ها نیز گام بزرگی در جهت خوشبختی و دوام زندگی مشترک خواهند بود.

 

3-مهربان و انعطاف پذیر باشید

زندگی با همسرتان و وقت گذراندن در کنار او همواره با عادت هایی همراه است که گاه باعث برخی عادت ها مثل پر کردن سینک ظرفشویی از ظرف های کثیف یا رها کردن خمیر دندان با در باز در دستشویی، باعث عصبانیت و آزاردگی هر یک از زوج ها می شود و گاهی اوقات آنها را تا مرز دیوانگی عصبانی می کند؛ اما بهتر است به مسائل کوچک تحریک کننده اهمیت ندهید و آنها را تبدیل به معضلات بزرگ زندگی خود نکنید.

 

اگر همسرتان عادتی دارد که باعث آزار شما می شود، اما این عادت باعث ناراحتی کس دیگری نمی شود، بهتر است تلاش کنید آن را نادیده بگیرید.

 

4-با هم گفتگو کنید

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنید. نگرانی ها و نظرات خود را برای شریک زندگی تان بازگو کنید و بگذارید راه حرف زدن بین شما همیشه باز باشد. اگر عدم اطلاع کافی از افکار همسرتان شما را آزار می دهد و منجر به احساس نارضایتی در زندگی می شود.

 

با یک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خود می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. به همسرتان بگویید که چه چیزی ناراحت تان کرده است.

 

خجالت نکشید و احساسات تان را به او بگویید به این ترتیب به او نزدیک تر می شوید و شانس شما در به وجود آوردن زندگی مشترک خوب و سالم قابل اصلاح نیستند.

 

گاهی اوقات لازم است این تفاوت ها را بپذیرید و سعی در تغییر آنها نداشته باشید؛ چرا که فقط خودتان را آزار خواهید داد.

 

5-به زندگی تان هیجان بدهید

برای آنکه زندگی مشترک تان شکل یکنواخت و تکرار به خود نگیرد، لازم است گاهی اوقات کمی هیجان را چاشنی آن کنید. این هیجانات و سرگرمی ها غیرقابل پیش بینی هستند و خستگی ها و ملالت های زندگی روزمره را از بین می برند.

 

با انجام برخی کارهای سرگرم کننده و هیجان آور همسرتان را متعجب کنید؛ مثلاً یک هدیه بدون مناسبت خاص به او بدهید و یا هر کار مثبت دیگری که انتظارش را ندارد. انجام دهید.

 

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

 

*آیا میدانید در زندگی مشترک چرا عشق زنان کمرنگ می شود؟

هنگام صحبت درباره روابط هیچ چیز جادویی تر و لذت بخش تر از عاشق شدن نیست. این نهایت احساس و بهترین قسمت بودن با شخص دیگری است، بنابراین تعجب آور نیست عاشق شدن یکی از گیج کننده ترین احساساتی است که می توان در زندگی تجربه کرد.

 

با این حال، بسیاری از زنان به دلایل زیادی خود را در این مکان غیرمنتظره می یابند که احساس می کنند جادوی عشق رقت انگیز شده است، اما ارزیابی رابطه امری پیچیده است. قبل از تصمیم گیری درباره اینکه از حالت عشق خارج شده اید یا خیر ادامه مطلب را بخوانید.

 

ارتباطات برای توسعه یک رابطه بسیار مهم است و هنگام قرارگیری موانعی در این جاده این نکته اهمیت بیشتری پیدا می کند. نگرانی ها مبنی بر اینکه عشق در حال کاهش است با تغییراتی ظریف در طرز فکر شروع می شود. موارد زیر بیانگر این است که باید روی رابطه خود کار کنید:

-دیگر از فکر کردن در مورد شریک زندگی خود در طول روز مانند گذشته لذت نمی برید.

-منتظر زمان با هم بودن نیستید.

-اهداف و برنامه های یکسانی برای آینده خود ندارید و از صحبت در مورد آنها اجتناب می کنید.

-موارد کوچک به طور عمده شما را آزار می دهند.

-دیگر به فکر روش های جدیدی برای جلب رضایت وی نیستید.

-به فکر شخص دیگری هستید.

 

ممکن است دلایل موجهی برای احساس شما وجود داشته باشد به ویژه اگر شریک زندگی نیازهای شما را تامین نمی کند، اما قبل از دست به کار شدن به جایی که با هم بودید نگاهی بیندازید و مدتی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن را دارد یا خیر.

 

این احساس که عشق تان کمرنگ شده شاید فقط زنگ خطری برای بیداری شما باشد که باید یکدیگر را دریابید و از پله های زندگی باهم یک به یک بالا روید.

 

قبل از اینکه شور و حرارت رابطه کاسته شود به علائم هشداردهنده پیش رو توجه کنید. آیا رابطه جنسی برای شما و همسرتان به یک خاطره دور تبدیل شده است؟

 

آیا فقط برخی اوقات یک یادآوری فیزیکی از اشتیاق شما برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد؟ رابطه جنسی بخش مهمی از هر رابطه ای است، بنابراین اگر زندگی جنسی شما دستخوش تغییرات شده به احتمال زیاد دلایل احساسی زیربنایی برای آن وجود دارد.

 

مسائل ارتباطی و انتظارات غیرواقعی دو مورد از دلایلی هستند که مردم خود را بی عشق و علاقه می بینند، اما مواردی برای جلوگیری از ویرانی رابطه وجود دارد. روابط کار سختی است به عنوان سرمایه گذاری تلقی می شوند.

 

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

 

ارزیابی احساسات

ارزیابی احساسات خود را اغلب مواقع انجام دهید. حتی از احساسات همسر خود بپرسید و این کار را به طور مرتب انجام دهید. جدایی می تواند سریع و غیرمنتظره اتفاق بیفتد به ویژه اگر زندگی شما شامل تغییراتی ناشی از حضور کودکان، کار، سرگرمی ها، اهداف و ارزش ها باشد. در ازدواج ترک یا حتی کمرنگ شدن عشق می تواند پیامدهای مخربی ویژه ای داشته باشد.

 

کنار آمدن یا حتی اعتراف به حفظ احساس عشق نسبت به همسر خود اغلب برای زنان دشوارتر است. آنها باید در حال مبارزه با احساسات متناقض تصمیم به فسخ یا نجات ازدواج بگیرند.

 

به نظر می رسد مردان در مورد رابطه جنسی و عاشق شدن تمام توجه خود را به خود جلب می کنند. زنان اغلب تصور می کنند آنها به عنوان “ثابت کننده” روابط مطرح هستند، بنابراین به دنبال اطلاعاتی برای حل این مشکل هستند.

 

زنان ممکن است مردان را بی تفاوت بدانند و عدم ارتباط خود را ظالمانه تلقی کنند. با احساس غفلت و نادیده گرفتن بیشتر زنان، روند آهسته کمرنگ شدن عشق آغاز می شود.

 

میزان آسیب ناشی از غفلت به اندازه خیانت یا بدرفتاری جسمانی مشخص نیست، بنابراین بحث مستقیم در این زمینه سخت تر است.

 

شریک زندگی خود را همانگونه که هست ببینید. اگر وی در حال حاضر با شما بد برخورد می کند بعدا هم این رفتار را تکرار خواهد کرد.

 

اگر وی عادت بدی دارد که شما را در مقابل دوستانش مورد تمسخر قرار می دهد آن را به عنوان یک هشدار قرمز ببینید. این اقدامات ممکن است به شما احساس کمرنگ شدن عشق را ندهد، اما بزودی با تکرار آنها این اتفاق خواهد افتاد.

 

با علت های اساسی دلسرد شدن زن و شوهر ها آشنا شوید

 

*نگاه کردن به اعداد

بسیاری از مشاوران ازدواج توصیه می کنند برای ازدواج و قدم نهادن در این مرحله زندگی تا بعد از 25 سالگی صبر کنید. برخی دیگر می گویند صبر کردن حداقل تا 30 سال بهترین زمان است. البته میزان بلوغ به طور قطع مهمتر از سال های تقویمی است، اما به این اعداد کمی هم فکر کنید.

 

آیا در حال بازیابی هستید؟ اگر چنین است مراقب باشید با شریک زندگی خود به سرعت درگیر نشوید. صرف نظر از اینکهوی چقدر درست یا کامل به نظر می رسد، قلب برای اصلاح و مغز برای تصمیم گیری منطقی به زمان نیاز دارند.

 

عاشقانه ها در ابتدا داغ و سنگین به نظر می رسند، اما اگر همه چیز از کنترل خارج شود در موقعیتی چسبناک قرار می گیرید. اگر این رابطه قوی و شایسته طولانی مدت است رعایت کمی احتیاط لازم است. اگر وی کسی باشد که از قلب شکسته پرستاری می کند همینطور است.

 

این موضوع به ازدواج دوم منجر می شود. علیرغم این تصور که از اشتباهات خود درس می گیریم و دوباره آنها را تکرار نمی کنیم، اما ازدواج های دوم همیشه هم جذاب و موفق نیستند. فشارهای اضافی فرزندان نامادری و همسر سابق یکی از عوامل استرس زای اصلی در این روابط محسوب می شوند.

 

افرادی که وارد رابطه ای می شوند که در آن بچه یا بچه هایی از ازدواج قبلی وجود دارند با مشکلات بیشتری در راه مواجه می شوند. برای رشد و موفقیت روابط تعیین قوانین اساسی ضروری است. بدون آنها شکست عشقی یک احتمال تاسف بار است.

 

*چرا به اشتباه عاشق می شویم؟

برخی از دلایل برای عاشق نشدن زنان این است که آنها هرگز با دلایل مناسب و درست عاشق فرد مقابل نشده اند. با بررسی این فهرست ببینید آیا شما مقصر هستید.

 

ساعت بیولوژیکی

تیک تاک آن ساعت بیولوژیکی ممکن است شما را عصبانی کند، بنابراین ترجیح می دهید چیزی برای حذف سر و صدای آن و تسلیم زنگ های آن شدن پیدا کنید. با همه پیشرفت های تکنولوژیکی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم سن امروزه بسیار کمتر از نسل قبل در نظر گرفته می شود.

 

اگر خانواده بخشی از برنامه شما برای آینده است نخست خود را خوشحال کنید. اگر این شامل داشتن یک رابطه سالم است روی انتخاب های خوب تمرکز کنید.

 

پذیرش اجتماعی

شخص مقابل را برای خوشحال کردن بقیه مانند مادر خود ملاقات نکنید. دریابید چه چیزی شما را خوشحال می کند و با آن پیش بروید. کلاس ثبت نام کنید، در یک فعالیت جدید شرکت کنید یا سفر بروید.

 

این کارها چه به امید ملاقات با یک مرد باشد چه پیدا کردن دوستان جدید راه های بسیار خوبی محسوب می شوند. تعداد فزاینده ای از زنان متوجه شده اند مجرد بودن سرگرم کننده است.در واقع، سرشماری سال 2005 نشان می دهد تعداد زنان مجرد 51 درصد بیش از زنان متاهل بوده است.

 

ابراز همدردی

برخی از زنان با آقایان بر پایه احساس ترحم قرار ملاقات می گذارند به عنوا مثال، وی چشمانی غمیگنی دارد یا اینکه اگر به وی جواب منفی بدهید قلبش می شکند؟ مشکل این است این تاریخ می تواند به روز دیگر و روزهای دیگر و کم کم وارد شدن به جزئیات زندگی می شود که در نهایت فاجعه به بار می آید.

 

رابطه ی جنسی

این مورد هم دلیلی برای عاشق شدن نیست. اگر صمیمیت جنسی در فهرست اولویت های شما قرار دارد ممکن است مسائل دیگری وجود داشته باشد که نخست باید روی آنها کار کنید.

 

بسیاری از زنان به دلایل اشتباه عاشق می شوند یعنی عشق کمتر پرشور یا معنادار است. در واقع در این شرایط زنان با عدم توجه کافی به جزئیات خود را برای فاجعه آماده می کنند.

 

خواستن برای عاشقی یک بخش طبیعی و نرمال از ترکیب اجتماعی است، اما اگر به هر دلیلی از یافتن عشق ناامید هستید روابط سازنده آینده و خوشبختی خود را به خطر می اندازید.