وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای مراقبت از موهایتان به شامپوها نمک اضافه کنید

برای مراقبت از موهایتان به شامپوها نمک اضافه کنید

برای مراقبت از موهایتان به شامپوها نمک اضافه کنید

 

با ایران ناز همراه باشید با یک روش عالی و موثر….همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ماست. ولی آیا می دانید که نمک دارای گنجینه ای از ویژگی های زیبایی پنهان و قدرتمند است که در حفاظت و بازیابی مو و پوست به شما کمک می کند؟

 

از تسکین دادن اگزما گرفته تا دادن امواجی زیبا به موهایتان، اضافه کردن نمک به راهکارهای زیبایی شما می تواند یک ایده عالی باشد. ولی جدا از همه اینها، آیا میدانید که اضافه کردن نمک به شامپو می تواند همه مشکلات موی شما را حل کند؟ باور نمی کنید؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید!

 

1. نمک باعث بهبود رشد مو می شود

نمک دریا برای بهبود رشد مو بسیار مفید است. به افرادی که دچار ریزش مو شده اند اغلب توصیه می شود که از درمان نمک برای تحریک طبیعی رشد موها استفاده کنند. ولی یک راه ساده تر برای استفاده از نمک برای بهبود رشد موها وجود دارد.

 

موهایتان را به طور معمول بشویید و سپس 1 قاشق غذاخوری نمک دریا را برداشته و پوست سر را به مدت 10 دقیقه با آن ماساژ دهید. دوباره موهایتان را بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

 

2. نمک به درمان شوره سر کمک می کند

شوره سر چیزی نیست جز پوسته های کوچک از سلول های مرده پوست که روی پوست سر شکل می گیرند و معمولا به خاطر کاهش گردن خون بوجود می آیند. نمک دریا توانایی تحریک گردش خون را دارد که برای سلامت پوست سر و از بین بردن شوره ضروری است.

 

موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید و سپس مقداری نمک روی پوست سرتان بپاشید. با انگشتان خیس شروع به ماساژ پوست سرتان به مدت 10 تا 15 دقیقه نموده و موهایتان را مانند همیشه بشویید. این کار به محافظت از پوست سر و پیشگیری از رشد قارچ ها کمک می کند.

 

3. نمک به شما کمک می کند تا از شر پوست سر چرب و موهای چرب خلاص شوید

پوست سر و موی چرب ناشی از ترشح بیس از حد غدد سباسه (sebaceous) است. شما می توانید این مشکل را با استفاده از نمک حل کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری نمک به شامپو و مخلوط کردن آن است. موهایتان را با استفاده از این شامپو بشویید. درست بعد از اولین استفاده متوجه تغییر قابل توجهی در موهایتان می شوید. موهایتان سالم تر شده و چربی اش کمتر خواهد شد.

 

1. شما می توانید از نمک به عنوان اسکراب نرم کننده بدن استفاده کنید

نمک به عنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم، سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می کند. نمک حاوی مواد معدنی است که به نرم شدن پوست و بازگرداندن آب آن کمک می کند. برای استفاده از آن به عنوان اسکراب بدن، 3-4 قاشق غذاخوری نمک را به نصف لیوان روغن نارگیل یا زیتون اضافه کرده و هم بزنید تا به صورت خمیری غلیظ و یکدست شود.

 

حتی می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به این مخلوط روغنی اضافه کنید. از این اسکراب روی تمام بدن گذاشته و با اسفنج به صورت ملایم روی بدن بمالید. یا این که می توانید از دستان تان برای ماساژ این اسکراب به آرامی روی بدن استفاده کنید. بدن تان را با آب شسته و سپس از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

 

2. می توانید از نمک به عنوان تونر صورت استفاده کنید

نمک به پاکسازی منافذ پوستی و تعادل تولید چربی روی پوست کمک می کند. بنابراین، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. برای استفاده از نمک به عنوان **تونر، یک قاشق غذاخوری نمک را با 3 اونس آب گرم مخلوط نمایید، این محلول را به یک بطری دارای اسپری منتقل کرده و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. به صورت روزانه روی پوست خشک از این محلول اسپری کنید.

 

**تونر: تونر یا به عبارت بهتر شاداب کننده، بعد از پاکسازی اولیه پوست مورد استفاده قرار می گرد. تونرها باقیمانده اثرات مواد آرایشی و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک می کنند و باعث شادابی و طراوات پوست می شوند. باید توجه داشت تونرها PH خون را متعادل می کنند و با بهبود گردش جریان خون در پوست، تضمین سلامت پوست را به ارمغان می آورند.

 

3. می توانید با اضافه کردن نمک یک ماسک متعادل کننده صورت بسازید

مخلوطی از نمک و عسل می تواند به عنوان ماسک صورت استفاده شود. هر دوی آن ها خواص ضد التهابی دارند که به تسکین پوست و پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه کمک می کند. برای استفاده از نمک به عنوان ماسک صورت،

 

4 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. صورت را شسته، خشک کنید و ماسک را به صورت لایه ای نازک روی پوست صورت و گردن بکشید. 10 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

 

4. می توانید از نمک در وان حمام استفاده کنید

اضافه کردن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد. نمک کثیفی و سموم را جذب کرده و پوست را به صورت عمیقی تمیز می کند. مواد معدنی موجود درنمک به بازگرداندن محافظ طبیعی پوست کمک می کند، به این ترتیب آب رسانی به پوست تسهیل می شود. همچنین به کاهش احتباس آب در پوست هم کمک می کند.

 

5. نمک به شما کمک می کند از شر چشمان پف کرده خلاص شوید

یک قاشق غذاخوری نمک را به دو قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کرده. یک پد کتانی را با این محلول خیس کرده و روی چشمان تان قرار دهید. اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند. پف چشمانتان کاملا از بین خواهد رفت.

 

جدا از همه این ها، می توانید از نمک به عنوان دهان شویه و سفید کننده دندان استفاده کنید. آب نمک یکی از بهترین راه حل ها برای حمام پا و گرفتن خستگی پاها بعد از یک فعالیت طولانی است.پس منتظر چه هستید؟ نمک را به شامپوی خود اضافه کرده و شروع به استفاده آن در مراقبت های روزانه پوستتان کنید. به شما قول می دهیم که پشیمان نخواهید شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره