وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوارض و مشکلات مصرف بیش از حد ضد آفتاب

عوارض و مشکلات مصرف بیش از حد ضد آفتاب
دانشمندان معتقدند باید در مورد شیوه استفاده از ضد آفتاب در برخی از قسمت‌های جهان تجدیدنظر صورت گیرد.
7 سازمان مرتبط با امر سلامت در کشور انگلستان درمورد کمبود ویتامین D که در اثر دریافت نکردن نور خورشید به صورت کافی به وجود می‌آید هشدار دادند.
دانشمندان معتقدند نگرانی‌ها در مورد سرطان پوست به قدری در بین مردم شیوع پیدا کرده که بسیاری از آن‌ها حتی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید به صورت کوتاه مدت هم هراس دارند. این در حالی است که ویتامین D باعث تقویت استخوان‌ها شده و از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.
از میان این موسسات می‌توان به جامعه ملی پوکی استخوان انگلستان و موسسه تحقیقات سرطان اشاره کرد که معتقدند قرار گرفتن در معرض نور خورشید در چند نوبت کوتاه مدت در طول هفته می‌تواند فواید زیادی برای سلامت انسان داشته باشد.
پروفسور رونا مکی متخصص پوست در این باره گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب قوی به طور مرتب چندان خوب نیست، چرا که به این ترتیب ویتامین D مورد نیاز بدن تامین نمی‌شود. خصوصا در فصول پاییز و زمستان که شدت نور خورشید کم‌تر می‌شود بهتر است کرم‌های ضد آفتاب با SPF کم‌تر استفاده شود.
حتی در کشورهایی مانند استرالیا کارشناسان در حال تلاش هستند تا شیوه استفاده مردم از کرم‌های ضد آفتاب را تغییر دهند. آن‌ها در حال طراحی نمودارهایی هستند که به مردم نشان می‌دهد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در بخشی از سال لازم نیست و شدت نور خورشید به قدری نیست که نگران کننده باشد.
به اعتقاد پزشکان در مواد بسیاری در مورد خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید اغراق می‌شود. در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان شدت تابش نور خورشید در برخی کشورهای جهان اصلا نگران کننده نیست و نیازی به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب قوی احساس نمی‌شود.
به همین دلیل پزشکان معتقدند قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه و چند نوبت در هفته خطری ندارد و به این ترتیب نیاز بدن به ویتامین D نیز تامین می‌شود. حتی توصیه می‌شود زنان باردار و کودکان زیر 5 سال مکمل‌های ویتامین D مصرف کنند تا به این ترتیب نرسیدن نور خورشید به بدن آن‌ها تا حدی جبران شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره