وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل ایجاد موخوره

دلایل ایجاد موخوره

موخوره یکی از آسیب‌هایی است که در اثر عوامل مختلفی مانند بی‌توجهی و عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، تارهای مو را درگیر و باعث دو شاخه شدن و شکستگی موها می‌شود.
دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و مو در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: به طور کلی هر عاملی که سبب آسیب رساندن به تار مو و کوتیکول مو شود، باعث موخوره می‌شود كه عبارت از دو شاخه شدن انتهای ساقه است.

این متخصص پوست و مو در ادامه افزود: همچنین عواملی مانند استفاده زیاد از سشوار، شانه زدن بیش از حد مو به خصوص با شانه‌های پلاستیکی که باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو می‌شود، رنگ کردن مکرر موها و در نتیجه خشک و شکننده شدن تار موها و شانه کردن زیاد موها در حالت خیس از جمله عوامل موثر برای ایجاد موخوره در یک فرد است.

وی در پایان توصیه كرد: در صورت ایجاد موخوره در تارهای موی خود همواره از شامپوهای ملایم و مرطوب کننده استفاده کرده و هر بار قبل از استحمام و شستن موها به مدت نیم ساعت موهای خود را با روغن زیتون و یا روغن نارگیل چرب کنید. همچنین قبل از شستن موها از کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده مو استفاده كنید.