وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سوغات ترکیه |از ترکیه چی بخریم ، سوغات استانبول چیست ، سوغاتی استانبول

سوغات ترکیه |از ترکیه چی بخریم ، سوغات استانبول چیست ، سوغاتی استانبول

سوغات ترکیه |از ترکیه چی بخریم ، سوغات استانبول چیست ، سوغاتی استانبول

 

هر ساله افراد زیادی ترکیه را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می‌کنند و البته استانبول پرطرفدارترین مقصد بین شهرهای بزرگ و کوچک ترکیه است.

 

اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و اطلاع از  قیمت تور استانبول را دارید، شاید دوست داشته باشید برای دوستان و عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید یا حتی یک یادگاری برای خود داشته باشید.

 

اگر نمی‌دانید از ترکیه چه بخرید و بهترین سوغاتی‌های تور استانبول کدام‌ها هستند، تا آخر این مقاله با آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه باشید.

 

 

جواهرات ، سوغات ترکیه ، از ترکیه چی بخریم

 

جواهرات

استانبول بهشت فلزات گرانبها و تجارت سنگ‌های قیمتی از سراسر جهان است. بنابراین، جواهرات و بدلیجات از چیزهای محبوب برای خرید در استانبول هستند.

 

به خصوص آن‌هایی که از طلا و نقره ساخته شده‌اند، خریدی لوکس و جذاب به نظر می‌رسند. اگر به دنبال جواهرات در استانبول هستید، بازار بزرگ یک مقصد مناسب برای شما خواهد بود.

 

همچنین می‌توانید به دنبال جواهرات محلی باشید که با الهام از قطعات اصیل عثمانی ساخته شده‌اند و زیبایی مخصوص به خود را دارند.

 

سرامیک‌های ترکی

تاریخچه سرامیک در ترکیه به بیش از 1200 سال می‌رسد. با این حال این هنر در قرن چهاردهم تحت حکومت سلجوقیان و پادشاهان عثمانی به اوج خود رسید.

 

در طول زمان شهر کوچکی به نام ایزنیک در استان بورسا به مکانی فعال برای رشد و تکامل کاشی و سرامیک در ترکیه تبدیل شد.

 

قطعا کاشی‌های فیروزه‌ای را نیز در مساجد و آثار باستانی (مانند کشور خودمان) مشاهده خواهید کرد. تزئینی‌های سرامیکی قطعا یکی از انتخاب‌های عالی برای خرید سوغاتی از ترکیه خواهند بود.

 

ادویه‌های رنگارنگ

ترکیه نیز مانند ایران در زمینه غذا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یکی از دلایل آن هم ادویه‌های پرعطر و بو و جذاب آن است.

 

بدون ترکیب مناسب ادویه‌ها، هیچ غذای ترکی کامل نمی‌شود. از ادویه عثمانی گرفته تا پول بیبر، ادویه‌های ترکیه یک سوغاتی عالی برای کسانی است که به آشپزی و امتحان غذاهای جدید علاقه دارند.

 

اگر به ادویه‌های رنگارنگ و فوق‌العاده علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور هند را در مقاصد سفرهای بعدی خود قرار دهید.

 

قهوه ترک ، سوغات استانبول چیست

 

قهوه ترک

احتمالا لازم نیست راجع به قهوه ترک توضیحات زیادی بدهیم. این قهوه در اصل از خاورمیانه آمده، اما امپراتوری عثمانی بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفت و فرهنگ قهوه خانه‌ای را توسعه داد.

 

درست کردن قوه ترک نسبت به سایر مدل‌های قهوه بسیار راحت‌تر است و یک نوشیدنی محبوب و لذتبخش است. اگر دوستی دارید که طرفدار نوشیدن قهوه است، می‌‌توانید با آوردن یک پاکت قهوه ترک اصل او را خوشحال کنید.

 

پوشاک ترک

اگر می‌خواهید برای دوستان و نزدیکان خود از ترکیه چیزی بیاورید، لازم نیست حتما به سمت سوغاتی‌های خاص بروید و می‌توانید انتخاب‌های کاربردی‌تری نیز داشته باشید.

 

پوشاک ترکی کیفیت مناسبی دارند و از طرف دیگر، انواع نمایندگی‌های برندهای محبوب نیز در استانبول شعبه دارند. بنابراین می‌توانید با خرید پوشاک یا سایر اجناس برند در تور استانبول نیز عزیزان خود را خوشحال کنید.

 

باقلوای ترکی ، سوغاتی استانبول

 

باقلوای ترکی

باقلوا هم از آن چیزهاییست که اصلا نیازی به معرفی ندارد و کسی نیست که از معروف بودن باقلواهای ترکی خبر نداشته باشد. اگر طرفدار شیرینی هستید باید یک بار هم که شده طعم باقلوای ترکیه را در تور استانبول بچشید.

 

رنج وسیعی از انواع مدل‌های باقلوا و کنوفه وجود دارد که در مغازه‌ و کافه‌ها به فروش می‌رسد و می‌توانید لذت خوردن آن‌ها را با یک فنجان چای نیز همراه کنید.

 

اگر می‌خواهید باقلوا را به عنوان سوغاتی ببرید، می‌توانید از فروشنده بخواهید آن را مخصوص بسته بندی کند یا در فرودگاه و هنگام برگشت خرید خود را انجام دهید.

 

چشم نظر

بله درست شنیده‌اید. چشم نظر که به آن چشم شیطان هم می‌گویند در ترکیه از ایران هم پرطرفدارتر است. هر کجا در ترکیه بروید، چشم نظر را خواهید دید.

 

این طلسم شیشه‌ای باستانی با پس زمینه آبی تیره و چشمانی به شکل اشک با رنگ سفید، آبی روشن و مشکی، در فرهنگ ترکی برای دفع بدشانسی و ارواح شیطانی استفاده می‌شود.

 

می‌توانید هنگام سفر با آژانس هواپیمایی ستاره ونک، چشم نظر را در شکل دستبند، جاکلیدی یا آویزهای کوچک و بزرگ خریداری کنید، البته مطمئن شوید کسی که چشم نظر را برایش خریداری می‌کنید به آن اعتقادی داشته باشد.

 

 

جمع بندی

در این مقاله از آژانس هواپیمایی ستاره ونک سعی کردیم بهترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های ترکیه و استانبول را بررسی کنیم.

 

یک هدیه کوچک به عنوان سوغاتی می‌تواند عزیزان شما را خوشحال کند و یادگاری خوبی از سفر برای آن‌ها یا خودتان باشد.

 

با آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌توانید انواع تور استانبول و هند را با هتل‌های مختلف رزرو و به راحت‌ترین روش ممکن سفر کنید.