وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

شهر کرج اولین شهر ایران است که بعد از تهران میزبان سرگرمی جذاب اتاق فرار شد.

 

با وجود اینکه اسکیپ روم‌ها سرگرمی جدیدی محسوب می‌شوند و برای فردی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کند، هیجان‌انگیز است، ولی سناریوهای تکراری و مشابه به هم آینده بسیاری از آن‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

 

نوشتن سناریوهای جذاب، اعمال دکوراسیون‌های جذاب و اضافه کردن چاشنی رعب و وحشت، همگی تا حد زیادی بر کیفیت نهایی یک اتاق فرار و هیجان‌انگیز‌تر شدنش کمک می‌کنند؛ ولی در صورتیکه فردی اتاق‌های فرار زیادی را تجربه کرده باشد، این تغییرات ممکن است کمتر به چشمش بیاید.

 

اما خوشبختانه اتاق فرار کرج با سناریو‌های جذاب و محیط جذابی که برای مخاطب ایجاد کرده، جزو بهترین اکسیپ روم‌های ایران است.

 

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟

تا چند سال اخیر بازی‌های فرار فقط در حد دنیای مجازی و فضای سیستم یا موبایل بود. در سال ۲۰۰۷، تاکائو کاتو، بنیان‌گذار شرکت ژاپنی اسکیپ تصمیم گرفت تا این ایده جذاب را به یک بازی حقیقی با بازیکن‌ها و فضای واقعی تبدیل کند.

 

از همان سال تا به کنون، اتاق‌های فرار بسیاری در ژاپن، آمریکا و سراسر دنیا به‌وجود آمد تا اینکه در سال ۱۳۹۵، اولین اتاق فرار ایران در تهران تأسیس شد.

 

عملکرد اتاق فرار به این صورت است که یک معما برای افراد مطرح می‌شود و اشخاص گروه باید با همکاری یکدیگر و کشف راه‌حل‌های مختلف، این معما را حل کنند.

 

معماها ممکن است ترسناک، رمزآلود، هیجانی و گاهی ترکیبی از ژانرهای مختلف باشند. به‌طور معمول بازی‌های اسکیپ روم بین ۳ تا ۸ نفر ظرفیت دارند؛ ولی با توجه به داستان بازی و فضای مجموعه، این تعداد امکان دارد کمتر یا بیشتر باشد. در بهترین اتاق فرار کرج می‌توانید ژانرهای گوناگونی از بازی فرار را تجربه کنید.

 

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

اتاق فرار کرج مناسب چه افرادی هستند؟

اتاق فرار کرج با تنوع زیادی که در بازی‌ها و سناریوهای مختلف دارد، انتخابی مناسبی برای افراد حرفه‌ای و همچنین تازه‌کارها است. با توجه به استقبال فوق‌العاده‌ای که از این بازی شده است، ساکنین این منطقه دستی بازی برای انتخاب بازی مورد علاقشان دارند.

 

تنها کافی است که کمی علاقه‌مند به حل معما باشید و خود را به چالش بکشید. ژانر و سبک موجود در اتاق فرارها آنقدر زیاد است که حتما بازی‌های بسیاری پیدا می‌شود که متناسب با سلیقه شما باشد و بتوانید از آن لذت ببرید.

 

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

ژانرهای گوناگون اسکیپ روم کرج

این بازی جذاب چه در ایران و چه در کشورهای مختلف جهان، به‌علت هیجان و قدرت فکری بالایی که در آن وجود دارد، به شدت پر‌طرفدار است. بازی اتاق فرار کرج برای گذراندن اوقات فراغت و به کار انداختن سلول‌های مغزتان حتما توصیه می‌شود.

 

اتاق‌ فرار های کرج از بازی‌های مختلف با سناریو و ژانرهای گوناگونی تشکیل شده است تا بتوانند هر فردی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارند. بنابراین شما می‌توانید در ژانر مورد علاقه خودتان این بازی را انجام دهید و لذت ببرید.

 

ژانرهای اتاق فرار کرج عبارت‌اند از وحشت، ترسناک، مهیج، دلهره‌آور، تئاتر تعاملی، معمایی، ماجراجویی، وهم‌آلود، اکشن، رازآلود، درام، جنایی، تاریخی، فانتزی، تخیلی، نقش‌آفرینی، کارآگاهی، رقابت، جنگی، کمدی، مبارزه، حفظ بقا، سیاسی، حماسی، وسترن و داد و ستد.

 

از بین تمامی این ژانرهای که نام بردیم، برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از بهترین ژانرهای اتاق فرار کرج می‌توان به مواردی نظیر وحشت، وهم‌آلود، مهیج، کمدی، رازآلود، تخیلی، جنایی، معمایی و… اشاره کرد. در قسمت زیر برخی از آن‌ها را برایتان شرح داده‌ایم:

 

وحشت

در ژانر ترس و وحشت، افراد با یک دکوراسیون خوفناک رو‌به‌رو هستند. فضایی مبهم و وهم‌آلود که در آن باید منتظر یک اتفاق غیرمنتظره، حادثه شوم یا نیروی خبیث و شیطانی باشند که آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

 

اسکیپ روم‌های ترسناک می‌توانند تم‌های مختلفی مانند هیولا، زامبی، شیطان، شکنجه‌گاه یا… داشته باشند. حتی ممکن است در یک خانه تسخیرشده گیر افتاده باشند و با ارواح و اجنه مقابله کنند‍! مانند بازی‌های فرار ضد، شایعه و… .

 

دلهره آور

ژانر دلهره‌آور اتاق فرار کرج سعی می‌کند تا با ایجاد فضایی پر از اضطراب و تشویش، شما را آرام نگذارد. تمرکز اصلی در این گونه بازی‌ها ایجاد ترس نیست، بلکه سعی در ایجاد فضایی پر از دلهره و اضطراب است که هیجان بازی را افزایش دهد.

 

فضاسازی، نورپردازی و صداگذاری در این بازی‌ها دارای اهمیت بسیاری است. در این گونه اتاق‌های فرار افراد همواره منتظر هستند تا که اتفاق بد یا ترسناکی بیفتد یا یهویی با یه موجود عجیب و غریب روبه‌رو شوند.

 

در مجموعه اتاق فرار کرج بازی‌هایی مانند دلیل قتل، حوض خونی، ساواش، گورستان متروکه و… دارای ژانر دلهره‌آور هستند.

 

اکشن

در ژانر اکشن با چالش‌های خطرناکی روبه‌رو می‌شوید که باید به آن‌ها غلبه کنید. افراد در این بازی‌ها درگیر موقعیت‌های تهدیدکننده، خشونت بار یا تعقیب و گریز می‌شوند که باید از آن‌ها نجات پیدا کنند.

 

سناریو‌های این ژانر به هیجانی نزدیک هستند؛ با این تفاوت که میزان فعالیت و تحرک شما در آن بیشتر است. ممکن است بخواهید از درون یک تونل تنگ و تاریک رد شوید یا از ارتفاعی بپرید. هنگام شرکت در این بازی‌ها توصیه می‌شود لباس‌های راحت‌تری بر تن کنید.

 

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

درام

بازی‌های درام شما را در داستانی که اغلب برگرفته از یک ماجرا است، غرق می‌کنند. این ژانر به‌طور معمول وحشت و دلهره کمتری نسبت به دیگر ژانر‌ها دارد و تمرکز افراد اغلب بر روی حل‌کردن معما و بازکردن گره داستان است.

 

بازی‌های درام می‌توانند به شکل عاشقانه، سیاسی، جنایی، تاریخی یا… طراحی شوند. در این Scape room ها بیشتر با سناریو و داستان درگیر می‌شوید و ممکن است دچار احساساتی مانند خشم، نگرانی، غم و انتقام شوید. مانند بازی‌های همسایه، دو گیان، نخلستان و… .

 

جنایی

در این ژانر همانطور که از نامش پیداست، شما در نقش یه کارآگاه ظاهر می‌شوید که باید به راز تبهکاری پی ببرید. این بازی‌ها معمولا داستان هیجان‌انگیزی دارند.

 

ممکن است شما نقش یه تبهکار یا دزد را در اختیار داشته باشید که قرار است در یک عملیات شرورانه دست داشته باشد.

 

در صورتی که طرفدار فیلم‌های کارآگاهی و جنایی بوده‌اید، از میان بازی‌های مختلف اسکیپ روم کرج می‌توانید بازی‌هایی نظیر سرقت پول، دربار و گرگ و میش را انتخاب کنید.

 

جنگی

این اتاق‌های فرار شما را در یک میدان نبردی قرار می‌دهد که در آن مجبور هستید برای زنده ماندن بجنگید.

 

این بازی‌ها امکان دارد فضای جنگ‌های صلیبی را برای شما به نمایش بگذارند یا جنگ‌های آخرالزمانی با آدم فضایی‌ها و… . اگر علاقه‌مند به فیلم‌ها و داستان‌های جنگی هستید، این Scape roomها مناسب شماست.

 

تاریخی

بازی‌های تاریخی اغلب به‌صورت ترکیب با ژانر‌های دیگر هستند. در صورتی که از سفر‌کردن در زمان خوشتان می‌آید، از میان اتاق فرار‌های موجود در کرج این ژانر را انتخاب کنید.

 

سناریو در این بازی‌ها ممکنه برگرفته از یه واقعه تاریخی کاملا واقعی باشد یا برگرفته از داستان‌های خیالی و افسانه؛ برخی از ژانر‌های موجود در مجموعه تایم فور فان عبارتند از اتاق فرار جدایی، خونه مومی، بحران و کابوس در خیابان الم و… .

 

بررسی بهترین اسکیپ روم و اتاق فرار های کرج

 

بهترین اتاق فرار کرج

اگر هنوز به هیچ یک از اتاق‌های گفته شده در قسمت فوق نرفته‌اید، ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای یک‌بار هم که شده به اسکیپ روم تایم فور فان مراجعه کرده و لذتی تکرار نشدنی را تجربه کنید تا در صورت یک تجربه خوب آن را به اطرافیان خود در اشتراک بگذارید و هیجانی وصف‌نشدنی را به آن‌ها هدیه دهید.

 

اتاق فرار کرج برای شما فرصتی را فراهم می‌آورد تا بتوانید به‌طور همزمان حس تفکر، هیجان و ترس خود را با هم زنده کنید؛ پس اگر هنوز آن را امتحان نکرده‌اید، زودتر دست بجنبانید تا از این لذت باورنکردنی محروم نشوید.

 

اتاق فرار تایم فور فان با بازی‌های فوق‌العاده به همراه ژانرهایی جذاب از شما پذیرایی می‌کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده در کنار این تیم حرفه‌ای داشته باشید.