وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین

پوست ۲ پزشک مبتلا به کرونا سیاه شد

 

یک اتفاق عجیب فرضیه های جدیدی در مورد ویروس کرونا ایجاد کرد ! پوست صورت دو دکتری که در چین به کرونا مبتلا شدند , سیاه رنگ شد ! پوست دو تن از پزشکان ووهان که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، سیاه شد . به گزارش ایران ناز، یی‌فان (Yi Fan) و هو وایفنگ (Hu Weifeng) هر دو ۴۲ ساله بودند، در حین درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مرکزی ووهان در ماه ژانویه خودشان به این ویروس مبتلا شدند.

 

جالب است که دکتر یی‌فان (Yi Fan) و هو وایفنگ (Hu Weifeng) هر دو همکاران لی ون‌لیانگ (Li Wenliang) بودند و بیماری هر دو پزشک در ۱۸ ژانویه تشخیص داده شد.

 

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین

 

لی ون‌لیانگ، پزشک جوان چینی بود که نخستین بار در سی‌ام ماه دسامبر سال گذشته نشانه‌های ظهور کرونا ویروس را هشدار داد و خود در ۷ فوریه سال جاری بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشت.

 

فرضیه اول :

 

پزشک معالج این دو پزشک بیمار ادعا کرد که رنگ غیرطبیعی پوست آن‌ها در اثر عدم تعادل هورمونی پس از ویروسی شدن کبد ایجاد شده است.

 

به گفته تلویزیون چینی CCTV، آن‌ها ابتدا به بیمارستان ریوی ووهان برده شدند و سپس به بیمارستان تانگجی (Tongji) شعبه بیمارستان Zhongfa Xincheng منتقل شدند.

 

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین

 

دکتر یی فان، متخصص قلب، روز دوشنبه در گفتگو با CCTV از بهبودی کامل خود خبر داد. این پزشک پس از گذشت ۳۹ روز که به دستگاهی به نام پشتیبانی _ زندگی (ECMO) وصل بود، کووید ۱۹ را شکست داد.

 

ECMO یک روش پشتیبانی جدی از زندگی است که با وارد کردن اکسیژن به خون در خارج از بدن، عملکرد قلب و ریه‌ها را جایگزین می‌کند.

 

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین

 

دکتر یی اعتراف کرد که مبارزه با این ویروس کشنده تا حدی به او آسیب وارد کرده است.

 

او گفت: وقتی برای اولین بار به هوش آمدم و از وضع خودم مطلع شدم، احساس ترس کردم و اغلب شب‌ها کابوس می‌بینم.

 

دکتر یی در تلاش است بر موانع روانی غلبه کند، وی اکنون در یک بخش عادی تحت مراقبت قرار گرفته است.دکتر ژان پزشک معالج این دو پزشک بیماری در پکن درمان این دو پزشک را انجام داده و قبل از ترک ووهان، دکتر ژان و تیمش بر روی این دو بیمار بررسی کردند.

 

اما دکتر هو از ۷ فوریه تا ۲۲ مارس تحت آزمایش ECMO قرار گرفت و توانایی صحبت را در ۱۱ آوریل را دوباره بدست آورد. او هنوز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در همان بیمارستانی که دکتر یی بستری است، تحت مراقبت قرار دارد.

 

فرضیه دوم:

 

لی شاشنگ (Li Shusheng) یک متخصص اورولوژی و از پزشکان معالج آن‌ها اعتقاد دارد که که تیرگی رنگ پوست هر دوی این پزشکان در نتیجه مصرف نوعی دارویی که در ابتدای درمان دریافت کرده بودند، که موجب تیرگی پوست آن‌ها شد.

 

او افزود: یکی از عوارض استفاده از این دارو‌ها تیره شدن رنگ پوست است.

 

دکتر لی انتظار داشت پس از بهبود عملکرد کبد این دو پزشک بیمار رنگ پوست هر دو پزشک به حالت عادی برگردد.

 

فرضیه سوم :

 

سونگ جیانکسین (Song Jianxin)، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علم و فناوری هواژانگ، گفت: اعضای بدن این دو مرد در طول دوران مبارزه با کروناویروس آسیب دیده است و آهنی که باید در کبد آن‌ها ذخیره می‌شد، به جای کبد به رگ‌های خونی آن‌ها انتشار پیدا کرده است؛ زیرا که اندام‌های بدن آن‌ها کارایی مناسب خود را نداشته‌اند. افزایش سطح آهن می‌تواند به تغییر در رنگ پوست و افزایش رنگدانه‌های صورت منجر شود.

 

تغییر رنگ پوست دو دکتر مبتلا به کرونا در چین