وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزار برقی

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزار برقی

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزار برقی

 

ابزارهای برقی با انواع موتورهای زغالی و بدون زغال تولید می‌شوند. امروزه برای بسیاری از افراد این مورد اهمیت زیادی دارد که تجهیزات برقی که خریداری می‌کنند دارای چه نوع موتوری است؟

 

آیا موتورهای زغالی گزینه بهتری برای خرید هستند یا باید موتورهای بدون زغال را در ابزارهای برقی انتخاب کنیم. تفاوت‌های موتورهای زغالی و بدون زغال باعث شده که شما بتوانید به این سوال خود به راحتی پاسخ دهید.

 

در ادامه اطلاعات مفیدی درباره تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزارهای برقی در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزار برقی

 

موتور زغالی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در تولید موتورهای زغالی از زغال‌ها استفاده می‌شود. قطعات فلزی کوچکی که از کربن تولید می‌شوند زغال نام دارند. زغال‌ها روی کموتاتور موتورها نصب می‌شوند و به این صورت به این موتورها، موتورهای زغالی می‌گویند.

 

زغال‌ها وظیفه رساندن جریان الکتریکی به کموتاتور را داشته و پس از رسیدن جریان الکتریکی به کموتاتور این قطعه هم این جریان را به سیم پیچ‌های درون موتور انتقال کرده و باعث تولید انرژی می‌شود. در این حالت میدان مغناطیسی برای چرخاندن شفت موتور ایجاد خواهد شد.

 

از اجزای تشکیل دهنده موتورهای زغالی می‌توان به استاتور، روتور، زغال و کموتاتور اشاره کرد. عملکرد این موتورها به این صورت است که ابتدا آرماتور توسط یک جفت زغال و حلقه‌هایی که موتور وصل هستند به منبع برق مستقیم متصل می‌شود.

 

با این کار میدان مغناطیسی در سیم پیچ تشکیل شده و استاتور می‌چرخد. زغال‌ها طول عمر دائمی ندارند و در طولانی مدت باید تعویض شوند.

 

موتور بدون زغال یا براشلس چیست و چگونه کار می‌کند؟

موتور بدون زغال یا براشلس به موتوری می‌گویند که در آن انرژی مستقیم برق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود.

 

از این موتورها بیشتر برای تولید ابزارهای شارژی استفاده می‌شود و از آنجایی که در آنها قطعه‌ای به نام براش وجود ندارد به براشلس معروف شده‌اند. در تولید این موتورها زغالی وجود ندارد و حلقه‌ای از آهنرباهای دائمی در اطراف سیم پیچ‌های موتور قرار می‌گیرند.

 

با استفاده از این حلقه‌ها میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده باعث چرخش شفت می‌شود. این موتورها دارای یک حسگر هستند که برای نظارت مداوم بر موقعیت موتور استفاده می‌شوند.

 

در این موتورها هر زمان که نیاز به انرژی باشد برای حفظ پایداری و سرعت چرخش، انرژی تولید می‌شود. این موتورها نسبت به موتورهای زغالی مکانیزم کاری جدیدتری داشته و قیمت بالاتری دارند.

 

در موتورهای بدون زغال مانند موتورهای زغالی جریان مستقیم از یک روتور و استاتور تشکیل می‌شود. موتورهای براشلس دارای کموداتور و زغال نیستند و وزن کمتری دارند.

 

وزن کمتر این موتورها باعث شده که در دور موتورهای بالا بتوانند کارایی بهتری داشته باشند. از موارد استفاده از موتورهای بدون زغال می‌توان به تولید ابزار آلات دستی و استفاده در وسایل نقلیه هم اشاره کرد.

 

تفاوت موتورهای زغالی و براشلس؟

موتورهای زغالی و بدون زغال تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از تفاوت‌های موتورهای زغالی و بدون زغال می‌توان به وزن، سر و صدا، قدرت، نگهداری، طول عمر، قیمت و سهولت در تعمیر اشاره کرد. با توجه به تفاوت‌های موتورهای زغالی و براشلس باید از انواع آنها در تولید ابزار آلات استفاده شود.

 

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال به لحاظ وزن

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال از لحاظ وزن بسیار زیاد است. در موتورهای بدون زغال کموتاتور و زغال وجود ندارد و وزن سبک‌تری دارند.

 

ابزارآلاتی که با استفاده از فناوری بدون زغال تولید می‌شوند وزن کمتری داشته و به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد. ابزارهای بدون زغال باعث کاهش خستگی کاربر نیز می‌شوند.

 

سرو صدا

در موتورهای زغالی تماس مداوم کموداتور و زغال باعث ایجاد سر و صدای زیاد می‌شود. موتورهای بدون زغال صدای کمتری دارند و این مسئله برای استفاده آنها در طولانی مدت اهمیت زیادی دارد.

 

در مدل‌های قدرتی کاهش سر و صدا برای کاربر اهمیت زیادی داشته و باعث آلودگی صوتی نخواهند شد.

 

قدرت

در موتورهای بدون زغال فضای زیادی برای اضافه کردن سیم پیچ وجود دارد. هرچه سیم پیچ اطراف موتور بیشتر باشد قدرت آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

این مورد باعث می‌شود که موتورهای بدون زغال دارای قدرت بیشتری نسبت به موتورهای زغالی باشند.

 

هزینه نگهداری

هزینه نگهداری موتورهای بدون زغال کمتر از موتورهای زغالی است. در موتورهای زغالی باید هر چند وقت یکبار هزینه‌ای از بابت تعویض زغال‌ها پرداخت.

 

زغال‌ها به دلیل تماس مداوم با کنتاکتور برق و چرخش سریع کمتاتور فرسوده شده و باید تعویض شود در صورتی که زغال‌های موتور زغالی فرسوده شوند موتور از کار می‌افتد و باید از زغال جدید برای آن استفاده شود.

 

طول عمر

طول عمر و دوام موتورهای بدون زغال بیشتر از موتورهای زغالی است. در موتورهای زغالی استهلاک بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل در نسبت به موتورهای بدون زغال طول عمر کوتاهی دارند.

 

در موتورهای بدون زغال نیرو توسط میدان‌های مغناطیسی تولید می‌شود؛ به همین دلیل هیچ گونه استحکاکی وجود ندارد.

 

قیمت

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال از لحاظ قیمت نیز بسیار زیاد است. موتورهای بدون زغال با قیمت بیشتری نسبت به موتورهای زغالی به فروش می‌رسند.

 

در صورتی که در موتورهای بدون زغال از کنترل کننده الکترونیکی استفاده شود قیمت آن دوچندان خواهد شد. البته روش خرید شما هم تاثیر زیادی در قیمت نهایی موتورهای زغالی و بدون زغال می‌گذرد.

 

برای خرید این محصول باید فروشگاهی را انتخاب کنید که اعتبار و مجوز لازم را برای فروش داشته باشد. هرچه ابزارهای برقی به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار گیرد قیمت پایینی پیدا خواهند کرد.

 

اگرچه موتورهای بدون زغال قیمت بیشتری نسبت به موتورهای زغالی دارند اما اگر به‌صورت مستقیم خرید خود را انجام دهید شاید برایتان به‌صرفه باشد.

 

سهولت تعمیر

در تولید موتورهای بدون زغال سیم‌کشی‌های پیچیده‌تری به کار رفته بنابراین تعمیر سخت‌تری دارند. تعمیر قطعات مختلف مانند سنسور و کنترل‌کننده الکتریکی در موتورهای بدون زغال نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد.

 

تعمیر موتورهای زغالی بیشتر مربوط به زغال آنها بوده که کار راحتی است. در صورتی که در یک کارخانه از موتورهای بدون زغال استفاده شود باید شخصی وجود داشته باشد تا بتواند در صورت آسیب این موتورها آنها را تعمیر کند.

 

دقت در تعمیر موتورهای بدون زغال اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از آسیب رسیدن بیشتر به آنها خواهد داشت. اگر می‌خواهید ابزار برقی بدون زغال خود را تعمیر کنید حتماً فردی را انتخاب کنید که در این زمینه متخصص باشد.

 

تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در ابزار برقی

 

مزایا و معایب موتورهای زغالی

موتورهای زغالی و بدون زغال دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. هر شخص باید با توجه به شرایط خود انواع موتورهای زغالی و بدون زغال را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد.

 

موتورهای زغالی برای پروژه‌های سنگین گزینه بسیار مناسبی هستند. از آنجایی که تعمیر موتورهای زغالی به راحتی قابل انجام است، در بسیاری از پروژه‌ها در صنایع گوناگون از این موتورها استفاده می‌شود.

 

قیمت مناسب موتورهای زغالی به عنوان یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. از معایب موتورهای زغالی می‌توان به وزن بالای آنها اشاره کرد. ایجاد سر و صدا از موتورهای زغالی در قدرت‌های بالا به عنوان یکی از معایب آن شناخته می‌شود.

 

مزایا و معایب موتورهای براشلس

از مزیت‌های موتورهای براشلس یا بدون زغال می‌توان به قدرت و گشتاور بالای آنها اشاره کرد. این موتورها می‌توانند با سرعت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرند و طول عمر بالایی دارند.

 

از مزیت‌های دیگر آن‌ها هم می‌توان به افزایش بهره‌وری انرژی و تعمیر و نگهداری کمتر آنها در طولانی مدت اشاره کرد. در موتورهای براشلس اصطکاکی وجود نداشته و به همین دلیل تولید گرما نمی‌کنند و کاربر به راحتی می‌تواند از آنها استفاده کند.

 

زمانی که ماشه دستگاه فشرده می‌شود تمام نیرو مستقیماً به موتور رسیده و بلافاصله حرکت خواهد کرد. از مزیت‌های دیگر این موتورها می‌توان به سر و صدای پایین آنها اشاره کرد.

 

اگرچه موتورهای براشلس دارای مزیت بسیار زیادی هستند؛ اما قیمت بالای آنها به عنوان یک عیب شناخته می‌شود. افرادی که بودجه کافی برای خرید موتور بدون زغال نداشته باشند باید از موتورهای زغالی استفاده کنند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای تولید ابزار آلات مختلف از موتورهای زغالی و بدون زغال استفاده می‌شود. از آنجایی که ابزارهای برقی در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد باید انواع آنها با توجه به شرایط کاری خریداری شوند.

 

اگر نیاز به استفاده طولانی مدت با سر و صدای کمتر دستگاه باشد باید از ابزاری استفاده شود که در موتور آن زغال وجود نداشته باشد. تفاوت موتورهای زغالی و بدون زغال در موارد زیادی است و به راحتی می‌توانید یکی از این دو نوع را برای خود انتخاب کنید.

 

همچنین باید توجه کنید که ابزار برقی مورد نیاز خود را  فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر خریداری نمایید.

 

فروشگاه ابزارآلات عالمی یکی از مراکز معتبر در زمینه فروش ابزارآلات در بازار حسن آباد تهران است که شما می توانید به صورت حضوری و اینترنتی ابزار مورد نیاز خود را خریداری کنید و اطمینان خاطر داشته باشید که تمامی کالاها از اصالت و ضمانت برخوردار هستند.