وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

 

برای برداشتن یک یا هر دو لوله رحمی جراحی انجام می شود. همچنین ممکن است رحم و دهانه رحم شما برداشته شود (معروف به هیسترکتومی کامل) و همچنین تخمدان های شما (معروف به اوئوفرکتومی) ، برخی از غدد لنفاوی مجاور و آمنتوم (بافت چربی که پوشش می دهد اندامی در شکم شما).

 

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

 

این عمل ها گاهی بلافاصله پس از تشخیص سرطان در لاپاراتومی انجام می شود. اگر سرطان به سایر قسمت های بدن شما سرایت کرده باشد، ممکن است جراحی بیشتری برای برداشتن این مناطق در نظر گرفته شود.

 

شیمی درمانی دارویی است که هدف آن کنترل یا از بین بردن سرطان است. معمولاً این شامل اتصال به IV یا قطره قطره برای چند ساعت است بنابراین دارو می تواند به آرامی در بدن شما آزاد شود.

 

رادیوتراپی با هدف کنترل یا از بین بردن سرطان انجام می شود. اگر تابش خارجی دارید ، در نزدیکی دستگاهی که پرتوهای تابشی را در قوطی شما هدایت می کند دراز می کشید یا می نشینید.

 

بررسی سرطان در زنان – سرطان تخمدان

سرطان تخمدان یکی از انواع سرطان در زنان می باشد. تخمدان ها اندام های کوچکی هستند که هورمون ها و تخمک های زنانه را ایجاد می کنند. زنان معمولاً دو تخمدان کوچک دارند که یکی در دو طرف رحم (رحم) شما قرار دارد.

 

اکثر زنان در معرض خطر بالای سرطان تخمدان دارای جهش ژنی BRCA1 یا BRCA2 هستند ، اما برخی جهش های ژنی دیگر (مانند کسانی که باعث سندرم لینچ می شوند) نیز خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهند.

 

اگر سرطان در زنان تشخیص داده شده باشد و فقط در تخمدان باشد، با جراحی بهبود می یابد. با این حال بسیاری از سرطان های تخمدان تا قبل از رشد و یا گسترش یافت نمی شوند ، بنابراین درمان اغلب شامل جراحی و شیمی درمانی است.

 

در این موارد ، امکان درمان در تعداد کمی از زنان وجود دارد ، اما برای بسیاری از زنان مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته ، درمانی طولانی مدت وجود ندارد.

 

علل پیدایش سرطان تخمدان در زنان

معمولاً نمی توان گفت که چه چیزی باعث ایجاد سرطان در یک زن می شود اما عوامل خطر شناخته شده عبارتند از:

 

بیشتر زنان مبتلا به صورت ارثی به سرطان تخمدان ، پستان ، اندومتریوز چیست مبتلا شده اند.

 

مبتلا به سندرم لینچ (یا سرطان روده بزرگ غیرپولیپوزیسی غیر ارثی – HNPCC) هستند.

 

بیشتر زنان مبتلا به سرطان تخمدان بالای ۵۰ سال هستند.

 

بیشتر زنان مبتلا به سرطان تخمدان هرگز بچه دار نشده اند.

 

یک ژن معیوب را به ارث برده اند (مانند BRCA1 یا BRCA2)

 

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که سرطان تخمدان ممکن است با موارد زیر مرتبط باشد:

 

. اندومتریوز

. درمان جایگزینی هورمون (HRT)

. سیگار کشیدن

. چاقی

 

بررسی علائم سرطان تخمدان

تشخیص سرطان در زنان از جمله سرطان تخمدان دشوار است زیرا علائم آن اغلب شبیه علائم بسیاری از بیماری های دیگر است که می تواند بخشی از زندگی روزمره باشد، به ویژه در دوران یائسگی که سرطان تخمدان اغلب اتفاق می افتد. شایعترین علائمی که ممکن است سرطان تخمدان را نشان دهد عبارتند از:

 

. نیاز به ندرت یا فوری و همچنین سایر تغییرات در الگوی توالت ، مانند تغییر در عادات روده.

. اشتهای خود را از دست داده و یا به سرعت احساس سیری کنید.

. کاهش یا افزایش وزن به صورت اتفاقی و ناگهانی بدون علت

. سوءهاضمه یا سوزش معده

. تورم در شکم (معده)

. درد در شکم و کمر

. خستگی

 

اگر هرکدام از این علائم را دارید و برای شما غیرمعمول است یا ادامه دارد، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

 

جراحی های لازم برای درمان سرطان تخمدان

برای برداشتن یک یا هر دو تخمدان جراحی (معروف به اووفرکتومی) انجام می شود. همچنین ممکن است رحم و دهانه رحم شما برداشته شود (به عنوان هیسترکتومی کامل شناخته می شود) و همچنین لوله های رحمی ، برخی از غدد لنفاوی مجاور و آمنتوم (بافت چربی که اندام های شکم شما را می پوشاند) انجام شود.

 

این عمل ها گاهی بلافاصله پس از تشخیص سرطان در لاپاراتومی انجام می شود. اگر سرطان به سایر قسمت های بدن شما سرایت کرده باشد، ممکن است جراحی بیشتری برای برداشتن این مناطق در نظر گرفته شود.

 

شیمی درمانی و رادیو تراپی نیز در روند درمان سرزان تخمدان انجام می‌شود. همچنین ناگفته نماند که از پرتودرمانی بندرت در درمان سرطان تخمدان استفاده می شود.

 

داروهای هورمونی درمانی نیز جز یکی از روش های در مانی است که برای جلوگیری از هورمون هایی که به رشد سرطان شما کمک می کند ساخته شده است. این مورد بعضی اوقات پس از پایان درمان اولیه استفاده می شود.همچنین بدانید از رابطه اندومتریوز و نازایی که بسیار لازم است.

 

سرطان پوست در زنان

هر کسی می تواند به سرطان پوست مبتلا شود ، اما افرادی که پوست روشن دارند بیشتر از افرادی که پوست تیره دارند به سرطان پوست مبتلا می شوند.

 

مهمترین راه برای کاهش خطر ابتلا به بیشتر سرطانهای پوست ، محدود شدن قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید و سایر منابع مانند تخت های برنزه است.

 

وقتی بیرون هستید، مخصوصاً در اواسط روز. سعی کنید در سایه بمانید.اگر قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید، از کلاه هایی با لبه، پیراهن آستین بلند، عینک آفتابی استفاده کنید. از ضد آفتاب با طیف گسترده با SPF حداقل ۳۰ در تمام پوست های در معرض آفتاب استفاده کنید.

 

اگر فرزند دارید، از آنها در برابر آفتاب محافظت کنید و اجازه ندهید آفتاب سوخته شوند. همچنین از تمام خال ها و لکه های روی پوست خود آگاه باشید و هرگونه تغییر را فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

 

سرطان واژن در زنان

 

جراحی های لازم برای درمان سرطان لوله فالوپ مانند اندومتریوز

 

سرطان واژن از واژن ، لوله عضلانی ، کانال زایمان نیز نامیده می شود، که دستگاه تناسلی خارجی را به رحم متصل می کند. بیشتر این سرطان ها در پوشش داخلی واژن است و معمولاً در زنان ۵۰-۷۰ ساله دیده می شود. سرطان واژن اولیه یکی از نادرترین سرطان ها در زنان است.

 

از آنجا که بسیاری از سرطان های واژن با ویروس انسانی پاپیلومای انسانی (HPV) نوع ۱۶ و ۱۸ در ارتباط است ، می توان با واکسن هایی که برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم پیشنهاد می شود ، از سرطان واژن پیشگیری کرد.

 

کلام آخر

شما می‌توانید برای مشاوره و  تشخیص و روش های درمان سرطان خود به پزشک مجرب زنان و زایمان در غرب تهران ( دارنده فلوشیپ فوق تخصصی نازایی، لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی، عضو انجمن نازایی اروپا و آمریکا، دانشیار دانشگاه تهران) مراجعه نمایید.