وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حال و هوای محسن چاووشی با آهنگ زیبای کجایی

حال و هوای محسن چاووشی با آهنگ زیبای کجایی

هفته آینده آخرین قطعه محسن چاووشی با نام «خداحافظی تلخ» برای سریال «شهرزاد» منتشر خواهد شد. در هفته‌های گذشته اخبار متعددی درباره ساخت فصل دوم سریال «شهرزاد» منتشر شده که سوال‌هایی درباره ادامه همکاری چاووشی با این سریال به وجود آورده است. چاوشی در گفت‌وگویی مفصل درباره ترانه‌هایش برای این سریال و برنامه‌هایش در سال آینده صحبت کرده است.

 

سال 94 برای محسن چاوشی سال بسیار خوبی بود. او که معمولا با انتشار آلبوم های خود توانسته عنوان پرفروش ترین آلبوم سال را به خود اختصاص دهد، با همکاری با سریال «شهرزاد» توانست بسیار پرفروغ ظاهر شود. محسن چاوشی که به تازگی گفتگوی مفصلی درباره فعالیت های هنری خود با ماهنامه «تجربه» انجام داده است، بزرگترین دلیل کم کاری خود برای خواندن تیتراژهای سریال ها و فیلم های سینمایی را وسواس هایی می داند که برای آنها ارزش قائل است.

 

او معتقد است موسیقی باید در ساخت یک فیلم و سریال تاثیر گذار باشد و تنها حربه برای افزایش مخاطب نباشد. چاووشی می گوید که برای خواندن تیتراژ فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی حساسیت های بسیاری بر روی سناریو دارد و اگر آنها را نپسندد حاضر به همکاری با هیچ کدام یک از آنها نخواهد شد: «قبل از هر چیز بگویم که ما در کشورمان فیلم سازان بسیار خوب و مستعدی داریم که حضورشان برای سینمای ایران غنیمت بزرگی است. آدم های با اخلاقی در این حوزه وجود دارند که در کنار حرفه ای بودن، اخلاق مدار بودن را هم فراموش نکرده اند و همین باعث می شود من برای آنها، حتی آنها که از نزدیک نمی شناسم احترام ویژه ای قائل باشم.

 

اما این که چرا من در این بخش آن چنان پرکار نبوده ام دلیل بیشتر آن است که برخوردم با این پیشنهادها بیشتر از هر چیزی در وهله اول دلی است. باید حضورم در یک پروژه معنا و مفهوم درستی داشته باشد و صرفا این طور نباشد که چون من محسن چاوشی هستم به همه پیشنهادهایی که در این حوزه می شود جواب مثبت بدهم. این کار نتیجه ای که دلخواه من است را به همراه نخواهد داشت. موسیقی باید یک بخش مهم برای یک فیلم باشد و نه حربه و نقشه ای برای جذب مخاطب بیشتر.

 

موسیقی و صدا باید به عنوان یکی از عناصر فیلم به اصالت یک اثر سینمایی کمک کنند. منظورم از حضور درست این است و نه هیچ چیز دیگری. بخش دیگرش هم وسواس هایی است که دارد. باید فیلم و سناریو را دوست داشته باشم و بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم و خلاصه اش این که برایم جذاب باشد. بقیه اش مسائل آن چنان مهمی نیست. مساله مالی برای من جزو آخرین گزینه هاست. ترجیح می دهم جایی باشم که حضورم مثمر ثمر باشد. امیدوارم توانسته باشم حرفم را واضح به گوش مردم برسانم.»

 

محسن چاوشی که پیشنهادهای زیادی در خصوص همکاری با فیلم ها سینمایی و سریال های تلویزیونی دریافت می کند، به ندرت در تیتراژ سریال ها و فیلم های سینمایی حضور می یابد. اما او برای سریال «شهرزاد» 7 قطعه منتشر کرد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.  او علت همکاری اش با «شهرزاد» را رابطه دوستانه خود با محمد امامی تهیه کننده این سریال عنوان می کند: « «شهرزاد» شاید یکی از کامل ترین نمونه هایی است که می توانم به عنوان مصداقی برای جواب هایی که به سوال اولتان دادم باشد.

 

«شهرزاد» را بسیار دوست دارم. همان اول که سناریو را خواندم حس کردم کار با شخصیت و آبرو داری است و با فیلم های دیگر در این ژانر فرق دارد. ضمن این که قبلا هم به این نکته اشاره کردم که دوستی من و محمد امامی و رابطه بسیار خوبی که بین ما به عنوان دو دوست برقرار است، باعث شد بیشتر به این پروژه اعتماد کنم.

 

این پروژه ها اگر خروار خروار پول هم پشتیبانشان باشد، اگر همدلی درست و اصولی در فضای آن وجود نداشته باشد، هیچ تضمینی مبنی بر موفقیت در آنها وجود ندارد. تمام جذابیت های سینمایی این اثر، یک طرف و تیم سازنده اش هم یک طرف ِ این جذابیت های دوست داشتنی هستند. به هر صورت این اتفاق افتاد و امیدوارم ما حصل آن خوب شده باشد.»

 

در ماه های گذشته با توجه به استقبال بسیار زیاد مخاطبان از «شهرزاد» حسن فتحی کارگردان این سریال، از ساخت فصل دوم این سریال خبر داد. به تازگی هم از سوی عوامل این سریال اعلام شده که نزدیک به چندین قسمت اولیه از فصل دوم «شهرزاد» نوشته شده است و در خرداد سال آینده تصویربرداری آن شروع خواهد شد.

 

خبر ساخت فصل دوم این سریال باعث شده این سوال پیش بیاید که آیا محسن چاوشی در سری جدید «شهرزاد» هم با عوامل این سریال همکاری خواهد کرد و یا خیر. اما محسن چاوشی می گوید که هنوز هیچ چیز درخصوص همکاری خود با عوامل این سریال برای فصل دوم «شهرزاد» مشخص نیست: «سازندگان «شهرزاد» مصمم هستند که با توجه به موفقیت هایی که این سریال در جذب مخاطب و توجه بازارهای بین المللی به دست آورده، فصل دوم این سریال را هم جلوی دوربین ببرند و من هم در مقام یک بیننده از این موضوع حتما خوشحال خواهم شد و فصل دوم را هم تماشا خواهم کرد.

 

  اما در باره ادامه همکاری با این پروژه در فصل دوم، فعلا فکر می کنم تصمیم گرفتن درباره این موضوع کمی زود است و به فکر بیشتر و صحبت های بیشتری نیاز دارد. باید دید چه پیش می آید. خیلی خوب است که وقتی آدم ها در یک پروژه با هم کار می کنند، دوستی ها و روابط انسانی شان در پایان کار همان طور باشد که در شروع کار بوده و خوشبختانه این جو در سریال «شهرزاد» وجود دارد و همین امروز که با شما صحبت می کنم از تصمیمی که برای همکاری با محمد امامی و سریال «شهرزاد» گرفتم بسیار خوشحالم. برای پاسخ دقیق به سوال شما باید بگویم که بهتر است کمی صبوری کنیم. هرچه خیر باشد حتما اتفاق خواهد افتاد.»

 

«همخواب»، «به رسم یادگار»، «کجایی»، «شهرزاد»، «افسار» ، «ماه پیشونی» و «خداحافظی تلخ» قطعه هایی هستند که محسن چاوشی آن ها را برای سریال «شهرزاد» ساخته است. در میان این قطعه ها، محسن چاووشی می گوید که با «کجایی» ارتباط بیشتری برقرار کرده است و به نوعی دنیای قشنگ تر و عجیبی را با آن تجربه کرده است: «سخت است که بخواهم کاری را انتخاب کنم. هر کدامشان موقع تولد دنیای مخصوص خودشان را داشتند و انگار در هر کدام از این قطعات با هم بزرگ شدیم و به هم وابسته.

 

«کجایی» اما حال ویژه‌تری برایم دارد. البته این دلبستگی ها خیلی طولانی مدت نیستند. همیشه سعی می‌کنم مدت وابستگی با کارهای گذشته ام خیلی طولانی نشود. این وابستگی کمی خطرناک است و مسیر را برای کارهای بعدی سخت می کند. ترجیح می‌دهم به جای شیفتگی، توقعم را از خودم مدام بالا و بالاتر ببرم. اما مثل همه مردم که با شنیدن این کار در خلوتشان حس و حال خاص و شخصی داشتند، من هم با همه کارهایم به ویژه «کجایی» دنیای قشنگ و البته عجیبی داشتم.»

 

چاوشی با ساخت 7 قطعه ای که برای سریال «شهرزاد» منتشر کرده است، قابلیت دارد که آنها در یک پکیج به عنوان آلبوم «شهرزاد» منتشر کند. او در ادامه از انتشار آلبوم جدید خود در اوایل سال 95 خبر می دهد: «فکر می کنم برای انتشار آلبوم «شهرزاد» هم نباید خیلی عجله کرد. اگر قرار است این اتفاق بیفتد باید زمان و شرایط مناسب و استانداردی برایش در نظر گرفته شود. همیشه با خودم قرار و عهد و پیمانی دارم که طبق آن احترام زیادی برای مخاطبانم قائلم. از ساخت موسیقی تا زمان و نحوه انتشار باید بهترین حالت ممکن پیش بیاید.

 

به گوش و هوش مخاطب، باید احترام گذاشت. «امیر بی گزند» قرار بود پیش از نوروز منتشر شود که بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم انتشار آن را به ماه های ابتدایی سال 95 موکول کنیم. جهان «امیر بی گزند» جهان ویژه‌ای‌ست که باعث وسواس بیشتر من در طول یک سال اخیر شد و امیدوارم نتیجه کار چیزی در خور مردم ایران باشد.»