وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نظر جالب صادق زیباکلام در مورد اسکار اصغر فرهادی (عکس)

نظر جالب صادق زیباکلام در مورد اسکار اصغر فرهادی (عکس)

نظر جالب صادق زیباکلام در مورد اسکار اصغر فرهادی

 

صادق زیباکلام در مورد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی برای فیلم ” فروشنده ” به کارگردانی اصغر فرهادی مطلب جالبی را در اینستاگرام خود نوشت . به گزارش ایران ناز ، صادق زیباکلام با انتشار عکس زیر نوشت :

 

نظر جالب صادق زیباکلام در مورد اسکار اصغر فرهادی (عکس)

 

#اسکار #فروشنده #اصغر_فرهادی، اسکار سینمای مستقل ایران بود. سینمایی که چند سالی می‌شود در ایران جوانه‌زده و توانسته علیرغم سایه سنگین #هنر_حکومتی و #سینمای_حکومتی به بالندگی تحسین‌برانگیزی برسد.

 

درحالی‌که سینمای حکومتی با تولید امثال #قلاده‌های_طلا، #ماجرای_نیمروز و یا سریال #معمای_شاه و صرف هزاران میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور نتوانسته جایی برای خود باز کند، #فرهادی، #کیارستمی، #جعفر_پناهی و سایر سینماگران مستقل توانسته‌اند به همت خودشان و بدون استعانت از حمایت‌های سخاوتمندانه دولتی به‌پیش بروند.

 

دولتی‌ها که خودشان بضاعت قابل‌عرضه‌ای نداشته‌اند، با پرتاب گل‌ولای به سینمای مستقل و متهم ساختن آن به «سیاه نمایی» و «در نظر نگرفتن مصالح و منافع ملی»، بی‌برگ و باری خودشان را توجیه نمایند. البته «سیاه نمایی» تنها حربه آن‌ها نبوده، متهم نمودن #صهیونیسم_بین_الملل، #استکبار_جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی به حمایت از #سینمای_مستقل و در مقابل رویارویی با سینمای حکومتی ایران، استدلال دیگرشان است. واقعیت آن است که اسکار همان‌قدر مستقل از حکومت آمریکاست که #قوه_قضائیه آن کشوراست. به اصغر #فرهادی می‌بایستی تبریک گفت که علمدار سینمای غیرحکومتی ایران شده است.