وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خرید مک بوک

خرید مک بوک

خرید مک بوک

 

خرید مک بوک کارکرده مانند خرید هر دستگاه الکترونیکی دیگری نیازمند آگاهی درباره نکات بسیار مهمی است. اطلاعات از این نکات در خرید مک بوک دست دوم مناسب و مورد نیاز کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

 

در این مطلب به معرفی نکاتی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن ها بتوانید به انتخاب مک بوکی بپردازید که نه تنها برای شما مناسب ترین باشد؛ بلکه از سلامت آن نیز مطمئن باشید.

 

با استفاده از این نکات می توانید تشخیص بدهید که بسته به نوع کارایی و استفاده شما، چه دستگاهی برای تان مناسب تر است. به علاوه این که تا حد بسیار زیادی خواهید توانست سلامت مک بوک را تشخیص دهید.

 

انتخاب و خرید مک بوک کارکرده مناسب

در مرحله اول باید بدانید که کدام نوع مک بوک می تواند برای کارایی مد نظر شما مناسب باشد. به طور کلی رایانه های مک به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند. 1. مک بوک 2. آی مک 3. مک مینی.

 

مک بوک، همان لپتاپ اپل و رایانه ی همراه است. برای خرید مک بوک بهتر است بدانید که آن ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: 1. مک بوک پرو 2. مک بوک ایر 3. مک بوک 12 اینچی.

 

مک بوک پرو

این دسته از مک بوک ها از قوی ترین انواع لپتاپ های اپل محسوب می شوند. اگر نیاز لپ تاپی دارید که از پس سنگین ترین نرم افزار مک بربیاید، خرید مک بوک پرو برای شما بهترین گزینه محسوب می شود.

 

شرکت اپل در حدود 15 سال است که اقدام به تولید مک بوک پرو نموده است. بنابراین طبیعی است که مک بوک های پرو نیز در رده های بسیار گوناگونی تولید شده باشند. مدل های تولید شده در هر سال، دارای مشخصات داخلی و کانفیگ های متفاوتی هستند.

 

خرید مک بوک

 

تعداد این مدل ها به قدری زیاد است که در این مقاله نمی توان تمام آن ها را معرفی نمود. اما اگر قصد خرید مک بوک کارکرده را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت ایران مک بوک، تمامی مدل ها را بر اساس سال تولید ببینید. می توانید مشخصات هر کدام را بررسی و با یک دیگر مقایسه نمایید.

 

مدل های جدید تر از پردازنده های اختصاصی اپل استفاده می کنند که قدرت بسیار بالایی دارند. برای خرید مک بوک دست دوم باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مدل های پرو معمولاً قیمت بالاتری نسبت به مدل های ایر و 12 اینچی دارند.

 

اما مدل های پرو، مناسب ترین لپ تاپ های موجود در بازار برای انجام کارهای گرافیکی و رندرینگ هستند.

 

مک بوک ایر

این دسته از مک بوک ها نیز از قوی ترین انواع لپ تاپ های موجود در بازار محسوب می گردند. اما به نسبت مدل های پرو، معمولاً از سخت افزار ضعیف تری استفاده می نمایند.

 

برای خرید مک بوک کارکرده این نکته را در نظر داشته باشید که مدل های ایر معمولاً از دسته دستگاه های میان رده ی اپل محسوب می شوند. البته نکته ای که درباره ی مک بوک پرو گفتیم، درباره ی ایر نیز صدق می کند.

 

مدل های تولید شده در هر سال، تنوع بسیار زیادی دارند. مدل های مک بوک ایر جدید نیز از پردازنده ی اختصاصی و قدرتمند اپل بهره می برند. در نتیجه برخی از آن ها نیز برای انجام سنگین ترین نرم افزارها کاملاً مناسب هستند.

 

برای خرید مک بوک دست دوم ایر این نکته را مد نظر داشته باشید که به طور کلی، این دستگاه ها از ظرافت بیش تر، وزن کم تر و قیمت پایین تری نسبت به مک بوک پرو برخوردارند.

 

معمولاً تمامی مدل های آن برای انجام امور روزمره و نرم افزارهای دسته اسناد و وب گردی و برنامه نویسی مناسب هستند. مدل های قوی تر نیز برای امور ویرایش تصویر و ویدیو و موزیک کاربرد دارند. برخی از مدل های جدیدتر نیز از پس نرم افزارهای سنگین گرافیکی و رندرینگ برخواهند آمد.

 

خرید مک بوک

 

مک بوک 12 اینچی

این مدل ها برای مدت کوتاهی تولید شدند. سپس تولید آن ها برای چندین سال متوقف شد. اما دوباره در سال 2015 شرکت اپل اقدام به تولید آن ها نمود.

 

برای خرید مک بوک کارکرده این نکته را در نظر داشته باشید که مک بوک 12 اینچی در اغلب موارد، دستگاهی مابین مک بوک پرو و مک بوک ایر محسوب می گردد.

 

آی مک

آی مک ها رایانه های رومیزی اپل هستند که از دسته ی آل این وان یا کامپیوترهای همه کاره محسوب می شوند. آی مک ها از قدرتمندترین رایانه های رومیزی موجود در بازار محسوب می شوند.

 

این دستگاه ها دارای مانیتور بزرگ (12 اینچ به بالا) و بسیار با کیفیت هستند. تمام سخت افزار آن ها نیز در پشت قاب مانیتور قرار گرفته است. بنابراین بسیار زیبا بوده و فضای کمی نیاز دارند، دقیقاً به اندازه یک صفحه نمایش. تمامی لوازم جانبی مانند موس و کیبورد را می توانید به راحتی به آی مک متصل کنید.

 

برای خرید مک بوک کارکرده و آی مک باید در نظر داشته باشید که آن ها قابل حمل نیستند. البته نه این که به هیچ وجه قابل حمل نباشند، بلکه آی مک را نمی توانید به راحتی مک بوک جا به جا کنید.

 

مک مینی

مک مینی یک شاهکار طراحی توسط اپل است. مک مینی رایانه های رومیزی بسیار کوچک با ابعاد 15 سانتی متر در 15 سانتری متر هستند. سخت افزار آن ها مانند سایر تولیدات اپل بسیار قدرتمند است.

 

البته مک مینی نیز طبیعتاً دارای مدل های متنوع با قدرت های گوناگون است. برای خرید مک بوک دست دوم و مک مینی این نکته را در نظر داشته باشید که به مک مینی به راحتی می توانید هر نوع صفحه نمایشی را متصل کنید (از مانیتور گرفته تا تلویزیون خانگی).

 

همچنین سایر لوازم جانبی را نیز می توانید به آن ها وصل نمایید.

 

خرید مک بوک و مک مینی

 

با وجود این که مک مینی از دسته ی رایانه های رومیزی محسوب می گردد نه رایانه های همراه، اما می توانید آن را به چشم یک رایانه همراه نیز نگاه کنید.

 

ابعاد آن بسیار کوچک است، تقریباً کوچک تر از یک کتاب معمولی (البته از کتاب معمولی ضخیم تر است) و به راحتی حمل می شود. تقریباً در همه جا نیز منبع برق و صفحه نمایش پیدا می شود.

 

بنابراین آن را می توانید به راحتی در هر جایی استفاده کنید (البته نه در مترو). در هنگام خرید مک بوک و مینی به این نکته توجه بفرمایید: مک مینی به دلیل نداشتن صفحه نمایش، دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر رایانه های اپل است.

 

تشخیص سلامت و خرید مک بوک کارکرده و دست دوم مناسب

حالا که با انواع مدل رایانه های اپل آشنا شدیم، بهتر به این موضوع بپردازیم: سلامت رایانه های دست دوم و کارکرده اپل را چگونه تشخیص دهیم؟ چطور به بررسی سلامت قطعات گوناگون مانند باتری مک بوک و… بپردازیم؟

 

برای این که بتوانید به طور تقریبی سلامت دستگاه را تشخیص دهید، راه هایی وجود دارد.

 

1. در مرحله اول باید به ظاهر دستگاه دقت کنید. ضربه خوردگی های شدید که موجب آسیب سنگین بدنه دستگاه می شوند، اغلب به سخت افزار داخلی نیز آسیب می زنند.

 

2. بررسی پیچ ها: باز کردن دستگاه و انجام تعمیرات بر روی آن، در مرحله اول نیازمند باز کرده پیج ها است. پس بررسی پیچ ها تا حدودی می توانند نشانه ی تعمیری بودن یا نبودن دستگاه باشد.

 

3. بررسی شماره سریال: حتماً شماره سریال موجود روی بدنه را با سریال درج شده بر روی کارتن دستگاه مطابقت دهید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت everymac شماره سریال را برررسی کنید.

 

4. از قسمت About this mac در منو، می توانید به بررسی سلامت باتری بپردازید. به گفته ی اپل باتری مک بوک تا سایکل 1000 معمولاً کارکرده بسیار مناسبی دارد. نرم افزار coconutbattery نیز می تواند اطلاعات دقیقی از وضعیت باتری بدهد.

 

خرید مک بوک تعمیرات مک بوک

 

تست های نرم افزاری

5. سلامت بسیاری از قطعات را می توانید با تست های ساده بررسی کنید. با پخش یک ویدیو سلامت صفحه نمایش و اسپیکرها را چک کنید. شارژر را متصل کرده و از روشن شدن چراغ، روشن شدن علامت شارژ در صفحه و بالا رفتن درصد شارژ مطمئن شوید. تست کیبورد، وب کم، ترک پد و درایو نوری (در صورت وجود) نیز به راحتی هر چه تمام تر می تواند با استفاده از آن ها مشخص شود.

 

6. در هنگام روشن شدن دستگاه می توانید کلید D را نگه دارید تا به صفحه تست Diagnostic بروید. در این قسمت خود دستگاه تست نسبتاً کاملی از وضعیت سخت افزارها انجام خواهد داد.

 

7. نرم افزارهای زیادی برای تست سلامت قطعات مک بوک ها وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. معروف ترین آن ها عبارتند از: Cinebench، TechTool Pro، DriveDX و GeekBench Pro.

 

8. بررسی قفل ها: قفل بایوس را می توانید در هنگام روشن شدن دستگاه با نگه داشتن کلید Alt بررسی کنید. د رهنگام روشن شدن دستگاه نمایش یک صفحه سفید و نشان دادن کادر برای ورود پسوورد، علامت روشن بودن قفل Lost Mode است. قفل اپل آیدی را نیز می توانید در داخل سیستم عامل و رفتن به منو iCloud بررسی کنید.

 

خدمات کارشناسی خرید مک بوک کارکرده و دست دوم

با استفاده از نکاتی که در بالا توضیح دادیم می توانید تا حدودی از سلامت قطعات دستگاه مطلع شوید. اما در صورتی که نیاز به انجام تست های تخصصی و اطمینان کامل از صحت و سلامت دستگاه داشته باشید باید به کارشناسان مراجعه نمایید.

 

مراکزی مانند مک بوک لند هستند که به ارائه خدمات تست دقیق و کارشناسی مک بوک می پردازند. این مرکز با انجام تمام تست های تخصصی، صحت و سلامت دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، تضمین می کند.

 

تعمیرات مک بوک

اما یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید مک بوک و هر وسیله ی دیگری باید مد نظر داشت، در دسترس بودن قطعات مک بوک و تعمیرات آن است. مک بوک ها در این زمینه نیز پیشرو هستند.

 

مراکز متعددی برای انجام تعمیرات مک بوک وجود دارند. البته به دلیل حساسیت زیاد و نیاز به تجربه ی کافی برای انجام تعمیر مک بوک ها، ما در این قسمت دو مرکز تخصصی را به شما معرفی می کنیم.

 

شما می توانید با هر کدام از آن ها تماس گرفته و از ارائه خدمات تعمیراتی و قطعات مک بوک مد نظر خود اطمینان حاصل کنید:

 

مک بوک لند: اولین مرکز تخصصی رایانه های اپل.

مک بوک ریپیر: مرکز تعمیرات تخصصی مک بوک آی مک و مک مینی.

 

همچنید برای خرید مک بوک کارکرده و دست دوم نیز می توانید به وب سایت ایران مک بوک مراجعه نمایید. در این وب سایت اطلاعات تمامی دستگاه تولید شده توسط اپل به تفصیل درج شده است. می توانید آن ها را بررسی نموده و اقدام به انتخاب دستگاه مد نظر خود نمایید.