وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

دختران زیادی در دنیا وجود دارند که مهارت و استعداد آنها  باعث شده در سنین جوانی چهره برجسته و شاخصی در سطح جهانی شوند و جهان را دگرگون کنند.

 

1. ملاله یوسف زی – Malala Yousafzai

 

ملاله یوسف زی - Malala Yousafzai ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

ملاله؛ یک فعال حقوق بشر پاکستانی در سال 2012 در سن 15 سالگی توسط یک فرد مسلح طالبان، قربانی سوء قصد شد زیرا معتقد بود دختران مسلمان، مستحق تحصیل هستند.

 

او به نماد جهانی مبارزه برای تحصیل دختران تبدیل شد. او در سن 17 سالگی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و جوانترین برنده جایزه نوبل شد.

 

2. آنه فرانک – Anne Frank

 

آنه فرانک - Anne Frank

این دختران جوان که دنیا را دگرگون کردند

 

آنه فرانک، روزنامه نگار معروف یهودی-آلمانی که در سال 1994 قبل از مرگش در اردوگاه برگن بلزن آلمان، به اردوگاه آشویتس منتقل شد.

 

او در دوران رژیم نازی به هلند نقل مکان کرد. آنه زمانی که در گشتاپو مخفی شده بود خاطراتی درباره جنگ نوشت.

 

او در سال 1945 در سن 15 سالگی در اردوگاه برگن بلزن آلمان درگذشت. دفتر خاطرات او به بیش از 60 زبان ترجمه شده است.

 

3. تاندیوه چاما – Thandiwe Chama

 

تاندیوه چاما - Thandiwe Chama ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

تاندیوه چاما در 8 سالگی پس از تعطیلی مدرسه اش به دلیل نداشتن معلم، با 60 کودک در مدرسه ای اعتراض کردند.

 

او خیلی زود متوجه شد که دانش آموزان قادر به تمرکز در هنگام یادگیری در زیر آفتاب نیستند. او از دولت درخواست کمک کرد و آنها موافقت کردند.

 

عزم او برای تحصیل، نسل های آینده را تغییر داد. در سال 2007 جایزه صلح بین المللی کودکان را برای فعالیت هایش در کشور خودش زامبیا دریافت کرد.

 

4. سیمون بایلز – Simone Biles

 

سیمون بایلز - Simone Biles

دختران جوان و موفق

 

او پرافتخارترین ژیمناست آمریکایی در تمام دوران است و اولین قهرمانی خود را در 16 سالگی به دست آورد.

 

او به خاطر کسب بیشترین مدال المپیک با شانون میلر برابری می کند.

 

سیمون بایلز با 30 مدال که عمدتا طلا هستند یکی از پرافتخارترین ژیمناست تاریخ و پرافتخارترین ژیمناست در مسابقات جهانی ژیمناستیک است.

 

سیمون در ورزش و سلامت روان دختران مدافع آنها بوده است.

 

5. مارگریت نایت – Margaret E. Knight

 

مارگریت نایت - Margaret E. Knight ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

او مخترع دستگاه تولید پاکت کاغذی است.

 

او در سال 1870 یک ماشینی ساخت که می توانست قسمت زیرین پاکت های کاغذی را برش داده، تا کرده و چسب بزند.

 

6. ملاتی و ایزابل ویجسن – Melati and Isabel Wijsen

 

ملاتی و ایزابل ویجسن - Melati and Isabel Wijsen

موفق ترین دختران جوان

 

ملاتی و ایزابل به‌ترتیب ده و دوازده ساله بودند که به‌عنوان فعال محیط‌زیست کار خود را شروع کردند. فعالیت‌های آنها باعث کاهش چشمگیر استفاده از پلاستیک‌های یک‌بارمصرف در سطح جهان شد.

 

ملاتی و ایزابل ویجسن- معرفی چهل کودک فوق‌العاده‌ای که جهان را دگرگون کردند. خواهران ویجسن با الهام از طرح ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی کشور رواندا در سال 2008، تصمیم گرفتند که این طرح را در ایالت بالی در کشور اندونزی که ایالت مادری آ‌نها بود اجرا کنند.

 

فعالیت محلی و اولیهٔ آنها در زمینه پاک‌سازی سواحل، درنهایت باعث گسترش فعالیت‌های سازمان‌ها برای کاهش مصرف پلاستیک در ۱۵ کشور مختلف شد.

 

به لطف اقدامات این دو خواهر، در ایالت بالی از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نمی‌شود و تا سال ۲۰۲۱ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در کل کشور اندونزی متوقف خواهد شد.

 

7. مارلی دایاس – Marley Dias

 

مارلی دایاس - Marley Dias ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

مارلی فعال و چهرهٔ اصلی رویداد توییتری «1000 کتاب دختران سیاه‌پوست» است. هشتگ 1000 کتاب دختران سیاه‌پوست زمانی متولد شد که مارلی در هیچ کتاب‌داستانی دختری شبیه خودش را پیدا نکرد.

 

این رویداد توییتری باعث تهیهٔ فهرستی از یازده هزار کتاب شد که زنان سیاه‌پوست شخصیت اصلی آنها بودند. این فهرست همچنان در حال تکمیل است.

 

علاوه بر این فعالیت‌ها، مارلی کتابی با عنوان «مارلی دایاس انجامش داد، تو هم می‌تونی انجامش بدی» نوشته است. این کتاب راهنمای خوبی برای ایجاد تغییرات مثبت ازطریق کنشگری یا اکتیویسم است.

 

8. گریتا تانبرگ – Greta Thunberg

 

گریتا تانبرگ - Greta Thunberg

موفقیت دختران جوان

 

گریتا یک فعال محیط‌ زیست است. بسیاری او را از سخنرانی پرشورش در نشست اقلیمی سازمان ملل به‌ خاطر می‌آورند.

 

این دانش‌آموز شانزده ساله سال‌هاست که برای دفاع از پایداری محیط‌زیست فعالیت می‌کند. گریتا فعالیت خود را با اعتراض به پارلمان سوئد شروع کرد.

 

او در این اعتراض خواستار اقدامات بیشتری برای پیشگیری از تغییرات اقلیمی بود. او همچنین جنبش جمعه‌های طبیعت را برای اعتراض مدارس به اوضاع اقلیمی ترتیب داد.

 

از سال 2019 بیش از یک میلیون دانش‌آموز در شهرهای مختلف جهان با شرکت در اعتراضات هماهنگ، خواستار اقدامات اثربخش برای پیشگیری از تغییرات اقلیمی بوده‌اند.

 

9. اما گنزالس – Emma Gonzalez

 

اما گنزالس - Emma Gonzalez ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

گروهی از نوجوانانی که از یک حادثهٔ تیراندازی، در دبیرستان مارجوری استونمان داگلاس در پارک‌لند فلوریدا، جان سالم به در برده بودند تصمیم گرفتند تا در راستای پایان‌دادن به خشونت‌های مسلحانه فعالیت کنند.

 

اِما گنزالس یکی از این دانش‌آموزان بود که در کنار دیوید هاگ، آلکس ویند، ژاکلین کورین، کامرون کاسکی و بسیاری دیگر برای تحقق هدف خود می‌جنگیدند.

 

او گروهی با نام «دیگر هرگز» را برای کنترل استفاده از اسلحه تاسیس کرد. در راهپیمایی مارچ فور لایوز، او یک سخنرانی تأثیرگذار داشت و نام همکلاسی‌های کشته‌شده خود در حادثه تیراندازی در مدرسه را خواند.

 

با تلاش‌های او و فعالان همراهش، قانونگذاران فلوریدا قانون ایمنی عمومی دبیرستان مارجوری استونمان داگلاس را در مارس 2018 تصویب کردند.

 

10. زوریل اودول – zoryl idol

 

زوریل اودول - zoryl idol

 

زوریل مدافع تحصیل و آموزش دختران در آفریقا و یک فیلم‌ساز خودآموز است. او زمانی که کمتر از 17 سال داشت، با سی نفر از مسئولان رده‌بالای ایالتی مصاحبه کرده بود.

 

زوریل هفت مجموعه مستند تهیه کرده است و هم‌اکنون به فعالیت های خود در حمایت از زنان آفریقا ادامه می‌دهد.

 

11. سوفی کروز – Sophie Cruise

 

سوفی کروز - Sophie Cruise ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

کروز در پنج سالگی و در سفر به واشنگتن دی‌سی، راه خود را آغاز کرد. خانوادهٔ کروز نمایندگان یک گروه حامی مهاجران بودند و در این سفر باید یک نامه را تحویل پاپ فرانسیس می‌دادند و از او می‌خواستند تا در حمایت از کارگرانِ بدون گذرنامه، سخنرانی کند.

 

روز بعد پاپ برای صحبت درمورد این مسائل ملاقاتی را با کنگره ترتیب داد. تلاش‌های خانواده کروز باعث شد تا سوفی در سال 2016 دعوت‌نامه‌ای برای ملاقات با اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا دریافت کند.

 

خانواده او به‌دلیل نداشتن گذرنامه اجازه همراهی با او را نداشتند. سوفی در راهپیمایی زنان در واشنگتن شرکت کرد و به‌عنوان سخنران اصلی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کرد و گفت:

 

«ما همه با هم زنجیر عشق را برای حمایت از خانواده‌هایمان می‌سازیم. اجازه دهید تا با عشق، ایمان و رشادت بجنگیم تا خانواده‌هایمان پابرجا بمانند.»

 

12. سامانتا اسمیت – Samantha Smith

 

سامانتا اسمیت - Samantha Smith

 

سخنان کودکان می‌تواند تأثیرات شگرفی بر جهان ما بگذارد. زمانی‌ که سامانتا با نامهٔ ساده‌ای از تنش جنگ سرد بین آمریکا و روسیه کاست، ده سال داشت.

 

او در نامه‌ای به یوری اندورپوف، دبیر کل حزب کمونیست اتحادیه جماهیر شوروی، پیشنهاد داد تا هر دو کشور در صلح با هم همکاری کنند. نامه او در یکی از روزنامه‌های شوروی منتشر شد.

 

اندروپوف به نامه سامانتا پاسخ داد و او و خانواده‌اش را برای بازدید از شوروی دعوت کرد. این ماجرا باعث شد تا سامانتا «جوان‌ترین سفیر آمریکا» لقب بگیرد.

 

او بعدها پیام صلح خود را به ژاپن فرستاد. سامانتا به‌عنوان هنرپیشه نیز فعالیت داشت. او همچنین، در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1984 میلادی، خبرنگار کانال دیزنی بود.

 

بعد از مرگ زودهنگام او در سیزده سالگی براثر یک حادثه پرواز، دستاوردهای او در شهر زادگاهش و در روسیه مورد تقدیر قرار گرفت. یک مجسمه یادبود به افتخار او در مسکو ساخته شده است.

 

13. مری گریس – Mary Grace

مری گریس - Mary Grace ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

مری عشق خود به خیاطی را به هدفی ارزشمند تبدیل کرد. دوازده ساله بود که تصمیم گرفت تمام درآمد خود را وقف تحصیلات یک دختر نیازمند کند.

 

او برنامه‌ای ترتیب داد تا از هدبندهایی که می‌ساخت برای این کار استفاده کند. مری شروع به دوخت و فروش هدبندهای دورو کرد و تمام سود حاصل از فروش آنها را برای هدف خود کنار گذاشت.

 

این طرح منجر به تأسیس خیریه‌ای تحت عنوان «جریان را وارونه کن» شد. این سازمان با درآمد حاصل از فروش یازده هزار وسیلهٔ تزیینی مو ، بیش از صد دختر جوان در کنیا، اوگاندا، پاراگوئه و هائیتی را یاری داد.

 

14. مایا پن – Maya Penn

 

مایا پن - Maya Penn

 

پن کارآفرین جوانی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کند. او در هشت سالگی خانه مد دوستدار محیطزیست خود با عنوان «ایده‌های مایا» را افتتاح کرد.

 

پس از آن، یک سازمان غیرانتفاعی به اسم «ایده‌های مایا برای سیاره» را تأسیس کرد. سخنرانی‌های او در تِدتاک (TEDTalks) بسیار پربازدید و پرطرف‌دار بوده است.

 

15. جولیا بلوم – Julia Blum

 

جولیا بلوم - Julia Blum ، دختران جوانی که توانستند دنیا را دگرگون کنند!!

 

بلوم در تلاش است تا از طریق تصاویر چاپ‌شده در مجله‌ها، مثبت اندیشی درباره بدن را در جامعه ترویج دهد.

 

وقتی او فقط چهارده سال داشت، موفق شد سردبیر مجله سِوِنتین- 17 را قانع کند تا در مقاله‌های خود از تصاویر واقعی و بدون فتوشاپ دختران و مدل‌های سالم استفاده کنند.

 

او همچنان برخی از نظرهای فمینیستی خود را در سایت لالا و اسپارک موومنت منتشر می‌کند.