وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رابطه بین جوش صورت و آرایش کردن

رابطه بین جوش صورت و آرایش کردن

یک استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران رابطه جوش‌ها و مواد آرایشی را مطرح کرد. عبادیانی در رابطه جوش‌ها و مواد آرایشی اظهار داشت: بسیاری از مواد چرب موجود در محصولات آرایشی،  باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و به این ترتیب مانع خروج مواد زائدی هستند که راه خروجشان منافذ پوست است.

 

موادی که از منافذ پوست خارج می‌شوند، شامل این موارد هستند: موادی(عرق) که باعث مرطوب ماندن پوست می‌شوند و موادی (چربی) که پوست را نرم نگه می‌دارند. همچنین موادی (فضولات و مواد فاسد و سمی) که برای بدن مضر هستند و طبیعتا بدن آنها را به قدری لطیف و رقیق کرده است که، از طریق منافذ پوست به بیرون بدن تخلیه شوند. وقتی این مواد در اثر بسته بودن منافذ پوست نتوانند از آن خارج شوند، در زیر پوست حبس می‌شوند، در اثر گذشت زمان حجمشان افزایش می‌یابد و باعث بروز جوش می‌شوند.

 

مواد قابضی که در محصولات آرایشی وجود دارد،  نیز باعث حبس مواد در زیر پوست می‌شود و اسباب بروز جوش را به وجود می‌آورد، همچنین برخی از محصولات آرایشی دارای مواد جاذب خون هستند. این مواد باعث می‌شوند، مواد 6گانه (اخلاط چهارگانه، ماده آبی و ریحی) بیش از ظرفیت خروجی به طرف پوست کشیده شوند و در نهایت با انباشته شدن در زیر پوست اسباب بروز جوش فراهم می‌شود.

 

برخی مواد به کار رفته در تولید محصولات آرایشی، سبب تحریک ناگهانی پوست می‌شوند. تحریک پوست، بسته به نوع گزشی که ایجاد می‌کند، سبب واکنش بدن می‌شود. در نتیجه قوه مدبره بدن (طبیعت بدن) با گسیل مواد 6گانه به پوست، درصدد مقابله با این تحریک برمی آید و این واکنش سبب بروز جوش در پوست می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره