وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای خرید ابزار بادی

راهنمای خرید ابزار بادی

راهنمای خرید ابزار بادی

 

ابزار بادی وسایلی هستند که انواع مختلفی داشته و کاربرد‌های گوناگونی دارند و برای تولید و یا تعمیرات قابل استفاده هستند. در بیانی ساده‌تر می‌توان گفت ابزار را برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده می‌کنند.

 

این ابزار انواع مختلفی دارند که ابزار‌های بادی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در هنگام خرید این محصول باید نکاتی را رعایت کرد تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

 

مزایای ابزار‌های بادی

استفاده از ابزار‌های بادی مزیت‌های متعددی دارد که به شرح زیر است:

 

این ابزار سبک و کوچک هستند و در زمان استفاده راحت بوده و فشاری به دست وارد نمی‌کنند. قدرت این محصول بالا بوده و برخلاف باور افراد که فکر می‌کنند به دلیل کوچکی قدرت کمی دارد، از توان بالایی برخوردار است.

 

قیمت این ابزار نسبت به ابزارآلات دیگر پایین بوده اما لازم به ذکر است که ابزار‌های بادی که جنس با کیفیت و مرغوب‌تری دارند، هزینه بیشتری خواهند داشت. اما باز هم علی رغم کیفیت و قدرت بالایی که دارند، نسبت به ابزار‌های برقی قیمت پایین‌تری دارند.

 

در استفاده از این ابزار مشکلاتی چون آتش سوزی، جرقه، برق گرفتگی و آسیب‌های جانی وجود ندارد. این ابزار ایمنی بالایی داشته و در هر شرایطی قابل استفاده هستند؛ همچنین در مواقعی که به برق دسترسی ندارید، استفاده از این ابزار بسیار مناسب است.

 

زمانی که نیاز به استفاده از سیم رابط طولانی دارید، نیز این ابزار این مشکل را حل می‌کنند.

 

ابزار بادی بهتر است یا ابزار برقی؟

 

معایب ابزار‌های بادی

ابزار‌های بادی علاوه بر مزیت‌هایی که دارند، از معایبی نیز برخوردارند که عبارتند از:

 

این ابزار یک قطعه مهم به نام کمپرسور دارند که اساس کار آن هوای فشرده بوده و قدرتی که برای عملکرد خود نیاز دارد، را از آن تأمین می‌کند. در کیفیت ابزار جنس کمپرسور بسیار مهم است و بایستی به آن توجه شود‌.

 

با توجه به این موارد یکی از معایب ابزار‌های بادی گران قیمت بودن کمپرسور هوای مرغوب است.

 

این ابزار نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و باید آن‌ها را از رطوبت دور نگه داشت، همین مورد کمی نگهداری آن را سخت کرده است؛ همچنین گرد و غبار در حرکت قطعات مکانیکی این ابزار اختلال ایجاد کرده و راندمان آن را خیلی کم می‌کند‌.

 

از دیگر معایب این ابزار نیاز به روغن کاری مرتب است که نیاز به صرف وقت و هزینه بیشتر است.

 

نکاتی که هنگام خرید ابزار بادی باید رعایت کنیم

برای خرید ابزار بادی نیاز به رعایت نکاتی است که مهم‌ترین این نکات به شرح ذیل هستند:

 

• برند تولید‌کننده

هر برندی برای ابزار تولید شده خود کیفیت و دوامی را درنظر دارد. تولید‌کننده ابزار کیفیت و قدرت آن را مشخص و تضمین می‌کند. بهتر است ابزار خود را از برند‌های معتبر تهیه کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید.

 

انواع ابزارهای بادی و بنزینی

 

• ایمنی کار

از پارامتر‌های مهم در خرید این ابزار توجه به ایمنی آن است. این وسایل باید دارای استاندارد ایمنی باشند تا در زمان کار با آن مشکلی برای افراد ایجاد نشود؛ همچنین ایمنی محصول سبب جلوگیری از آسیب به سلامت کاربران می‌شود.

 

مطمئن شوید که ابزار انتخاب شده برخوردار از ایمنی و طراحی ارگونومیکی باشد. ابزار مکانیکی و الکتریکی خطر آفرین هستند و باید دارای استاندارد‌های حفاظتی و ایمنی باشند.

 

• کیفیت ابزار

از دیگر نکات مهم در خرید ابزار بادی توجه به کیفیت آن‌ها است. کیفیت ابزار با هم متفاوت است و بهتر است نوع مرغوب آن را تهیه کرده و سال‌ها از آن استفاده کنید. در صورت عدم توجه به این موضوع مجبورید پس از مدتی ابزار را تعویض کرده و هزینه اضافه پرداخت کنید.

 

• مهارت فرد

فردی که قرار است با ابزار کار کند باید اطلاعات فنی لازم را داشته باشد. بهتر است قبل از تهیه یک وسیله نحوه کار و استفاده از آن را بلد باشید. با دانستن و استفاده درست از هر ابزار کیفیت کار شما افزایش می‌یابد.

 

• کاربرد ابزار

در خرید ابزار بادی باید کاربرد آن را نیز لحاظ کرده و با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهید، ابزار مناسب آن را تهیه کنید. به طور مثال اگر قصد تخریب با سرعت بالا را دارید، چکش بسیار مناسب است. اگر ابزار نامناسبی را انتخاب کنید، کیفیت کار شما کم شده و احتمال آسیب دیدن ابزار وجود دارد.

 

• قیمت ابزار

ابزار‌های بادی قیمت‌های مختلفی دارند و هر کسی با توجه به بودجه‌ای که دارد، می‌تواند خرید ابزار مناسب خود را انجام دهد. اگر به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اید و قصد تهیه ابزار را دارید، پیشنهاد می‌شود از وسایل گران قیمت استفاده نکنید.

 

ابزار مناسبی را با هزینه کمتر تهیه کرده و پس از استفاده از آن و بالا بردن اطلاعات و مهارت ابزارتان را ارتقاء داده و نوع با کیفیت‌تر و گران‌تر را تهیه نمایید.

 

توصیه می‌شود اگر قرار است ابزاری را هر چند سال یک بار استفاده کنید را با هزینه‌ای کمتر تهیه کرده و از پرداخت هزینه اضافه خودداری کنید.

 

ابزار پنوماتیک

 

بررسی برند ابزار بادی

برندهای بسیاری جهت تولید و عرضه انواع ابزار بادی فعالیت دارند. برخی از این برندها عبارتند از:

 

• برند پوما

پوما یک برند محبوب ابزار بادی است که در سال 1974 در آلمان تأسیس شد. این شرکت ابزارهای بادی با کیفیت بالا را برای طیف گسترده ای از مشاغل و علاقه مندان ارائه می دهد.

 

ابزارهای بادی پوما برای دوام و عملکرد طراحی شده اند و دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و عملکردها هستند.

 

برخی از محبوب ترین محصولات پوما عبارتند از:

• دریل بادی پوما: دریل های بادی پوما برای طیف گسترده ای از کاربردها، از سوراخکاری دیوار تا چوب بری مناسب هستند. آنها دارای قدرت و سرعت بالایی هستند و برای استفاده در مدت زمان طولانی راحت هستند.

 

دریل بادی پوما

 

گریس پمپ بادی پوما: گریس پمپ بادی نوعی ابزار بادی است که برای روانکاری قطعات و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. این پمپ با استفاده از فشار باد از یک کمپرسور بادی کار می کند و می تواند گریس را با سرعت و دقت بالا تزریق کند.

 

پوما ابزارهای بادی خود را با ضمانتنامه های طولانی مدت ارائه می دهد. این نشان دهنده اعتماد این شرکت به کیفیت محصولات خود است.

 

پوما یک گزینه عالی برای هر کسی است که به دنبال ابزارهای بادی با کیفیت بالا و قابل اعتماد است. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات را برای طیف گسترده ای از نیازها ارائه می دهد.

 

• برند اینگرسولرند

از برند‌های پرآوازه ابزار بادی در تمام جهان این برند است که از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اصالت این برند آمریکایی بوده اما در کشور‌های دیگر همانند ایرلند نیز کارخانه دارد. کیفیت این محصولات بالا است و با مواد مرغوب ساخته می‌شوند‌.

 

• برند سوماک

این برند ابزار بادی ساخت تایوان بوده و در ایران پر فروش و پر طرفدار است. کیفیت و قیمت این برند خوب بوده و با هم تعادل دارند و به دلیل کیفیت مناسبی که دارد، قیمت آن نیز قابل قبول است‌.

 

تنوع محصولات آن گسترده بوده و برای هر کاربردی یک ابزار را تولید کرده است و همین سبب محبوبیت آن گشته است.

 

• برند شینانو

یکی از برند‌های مطرح تولید ابزار‌های بادی شینانو ژاپن است که سالهاست در بازار ایران حضور دارد. محصولات این برند تنوع کمی داشته و برای هر کاربردی استفاده نمی‌شوند.

 

اما با این حال باز هم محصولا آن از کیفیت بالا برخوردار بوده و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند؛ به همین دلیل میزان فروش آن خوب بوده و طرفداران زیادی دارد.

 

• برند اس پی

این برند قدرتمند و قدیمی ژاپنی سالهاست محصولات خود را در بازار ایران ارائه می‌دهد. این برند از رده‌های برتر بازار است و می‌توان گفت کیفیت بالایی که دارد، دلیل آن است.

 

تمامی این محصولات در ژاپن و با استفاده از متریال به کیفیت و استاندارد‌های بالا تولید می‌شوند؛ همچنین در ساخت این محصولات طراحی دقیق انجام شده و دستگاه‌های خط تولید کیفیت و دقت بالایی دارند.

 

محصولات آن گسترده و متنوع بوده و سبب شده تا این برند در بازار ایران رتبه سوم فروش را به دست آورد.

 

• برند اطلس کوپکو

آوازه این برند تولید ابزار بادی در دنیا پیچیده و معروف است. تنوع محصولات زیادی دارد و ابزار تولید شده آن قدرتمند هستند. دقت و کیفیت این محصولات بالا است و سال‌ها بدون نیاز به تعمیر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

راهنمای خرید ابزار بادی

 

فروشگاه‌هایی که خدمات پس از فروش دارند؟

فروشگاه … برای محصولات خود خدمات پس از فروش درنظر گرفته است. به این صورت که اگر محصولی دچار مشکل شده نیاز به تعمیر داشته باشد، خود فروشگاه آن را بدون هیچ هزینه‌ای تعمیر خواهد کرد.

 

برای مواقعی که نیاز به قطعات برای ابزار است این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا گاهی ممکن است قطعات به سختی پیدا شده و یا هزینه بالایی داشته باشند که باز هم با دلیل برخورداری از خدمات پس از فروش این مشکلات وجود نخواهد داشت.

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید ابزار بادی پرداختیم. این ابزار‌ها متنوع بوده و از مزیت‌ها و معایبی بخوردارند‌. می‌توانید این محصولات را در برند‌های مختلف تهیه کرده و استفاده نمایید.

 

در هنگام خرید این ابزار باید نکاتی را رعایت کرد، که نکات لازم را در این مطلب بیان کردیم. برندهای همچون برند پوما، برند اینگرسولرند، برند سوماک، برند شینانو، برند اس پی، برند اطلس کوپکو جهت تولید انواع ابزارهای بادی فعالیت دارند.