وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه تاکیتوی مرغ و پنیر با ترفند های ساده

روش تهیه تاکیتوی مرغ و پنیر با ترفند های ساده

روش تهیه تاکیتوی مرغ و پنیر با ترفند های ساده

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه این غذای خوشمزه:

-روغن زیتون   3 قاشق سوپ خوری

-پیاز   ۱ عدد

-سیر   ۲ حبه

-آبلیمو   ۲ قاشق سوپخوری

-پودر زیره   ۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری

-پودر پاپریکا   1و ۱/۲ قاشق چای خوری

-نمک   ۱/۲ قاشق چای خوری

-فلفل سیاه   ۱/۴ قاشق چای خوری

-مرغ   ۳ فنجان

-پنیر چدار   ۱ فنجان

-آب مرغ   1 و ۱/۲ فنجان

-نان ترتیلا   ۱۵ عدد

 

*برای داشتن روش تهی تاکیتوی مرغ و پنیر باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید…

1-برای تهیه این غذا ابتدا گوشت مرغ خود را درون قابلمه مناسبی خوب بپزید سپس گوشت مرغ خود را بعد از این که سرد شد با دست کاملا ریش ریش کنید برای تهیه این غذا حدود سه فنجان گوشت مرغ پخته و ریش ریش شده نیاز است.

 

نکته

نحوی پختن مرغ و ریش ریش کردن آن را در دستور آشپزی های قبلی خدمت شما دوستان توضیح داده ام شما عزیزان می توانید با مراجعه به دستور آشپزی های قبلی این کار را به راحتی انجام دهید.

 

2-پیاز و سیر خود را پوست گرفته و بشویید و به صورت جداگانه به صورت نگینی خرد کنید سپس تابه تفلون یا نسوز مناسبی را انتخاب کرده و تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید روغن زیتون به همراه پیاز خرد شده را درون تابه ریخته و خوب با یکدیگر تفت دهید به محض این که پیاز ها نرم و شفا شدند سیرها را اضافه کرده و همراه پیاز تفت داده تا بوی خامی سیرها گرفته و رنگ آن ها طلایی شود.

 

بعد از این کار گوشت مرغ ریش ریش شده را به همراه پودر پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، پودر زیره و آبلیمو طبیعی تازه را درون تابه ریخته و همه مواد را خوب مخلوط کرده و حدود چند دقیقه با یکدیگر خوب تفت دهید سپس تابه را از روی شعله بردارید پنیر چدار را رنده کرده و درون تابه ریخته و با بقیه مواد درون تابه خوب ترکیب کنید سپس کمی صبر کنید تا مواد درون تابه کمی سرد شوند.

 

3-در این مرحله فر را روشن کرده و روی دمای دویست و چهار درجه ی سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سینی فر را نیز با کاغذ روغنی کاملا بپوشانید آب مرغ را درون ظرف مناسبی ریخته و بر روی شعله با حرارت متوسط بگذارید تا آب مرغ به جوش بیاید.

 

سپس شعله ی زیر آن را خاموش کنید نان های ترتیلا را تک تک حدود ده الی بیست ثانیه درون آب مرغ قرار داده تا کمی نرم شوند به طوری که به راحتی بتوان آن ها را لول کرد بعد از این که نان ترتیلا شما نرم شد آن را بر روی سینی قرار داده و حدود سه قاشق سوپ خوری از مایه گوشتی خود را بر روی یک لبه از نان خود بریزید.

 

سپس از همان سمت نیز شروع به لول کردن نان خود کنید سپس تاکیتوی خود را بر روی سینی فر قرار دهید به طوری که شکاف تاکتیوی شما بر روی سینی فر قرار بگیرد تا مانع از باز شدن تاکتیوی شما شود به همین ترتیب مابقی تاکتیوی خود را آماده کرده و با کمی فاصله بر روی سینی فر بچینید.

 

4-بعد از اتمام کار سینی فر را درون فری که از قبل آماده کرده اید قرار دهید و حدود پانزده الی بیست دقیقه صبر کنید تا تاکتیوی شما کاملا برشته و قهوه ای طلایی شود. در این مرحله تاکتیوی مرغ و پنیر شما کاملا آماده است می توانید آن ها را درون ظرف مناسبی چیده و به همراه سس های دلخواه سرو کرده و میل کنید، نوش جان

 

روش تهیه تاکیتوی مرغ و پنیر با ترفند های ساده

 

نکته

معمولا تاکتیوی مرغ و پنیر را به همراه سس سالسا و یا گواکومولی میل می کنند.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 60 دقیقه است.نوش جااااااان…