وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه ی تورندو!

طرز تهیه ی تورندو!
 مواد لازم :
فیله گوساله 250 گرم
پیاز یك عدد
سیر له شده یك تا دو حبه
زرده تخم‌مرغ دو عدد
ترخون و گشنیز خرد شده سه تا چهار قاشق غذاخوری
سس گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
فلفل‌سیاه یك قاشق چایخوری
سركه نصف پیمانه
كره آب شده 100 گرم
روغن مایع یك قاشق غذاخوری
قارچ 100 گرم
نمك و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه  :
گوشت را نیم ساعت در فلفل بخوابانید. پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس سركه را با مقداری آب، سس گوجه ‌فرنگی و كمی نمك روی حرارت كم بگذارید تا بجوشد و آب آن تمام شود. سپس آن را بردارید تا خنك شود. زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب و كمی نمك هم بزنید و به روش بن ‌ماری داغ كنید.

 
كره را كم‌كم اضافه كنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا سسی مانند مایونز، غلیظ به دست آید. سپس ترخون و گشنیز را با پیاز، سیر پخته شده و قارچ به مواد اضافه كرده و هم بزنید. روی گریل یا یك تابه سنگین، مقداری روغن بریزید و تورندو ‌را در تابه یا گریل گرم بیندازید.
 
پس از دو، سه دقیقه برگردانید و پس از سه دقیقه دیگر نمك بپاشید و بردارید. تورندو آماده است، سس را در ظرف جداگانه‌ای كنار ظرف تورندو بگذارید و با نان سفید، سیب‌زمینی پخته یا سرخ كرده‌ روی میز بگذارید و سرو كنید.

نکته:
بن ماری : گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری میگویند . مثال: محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق گاز قرار میدهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذاو حل کردن شکلات می باشد.