وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فاصله تبریز تا استانبول چقدر است؟

فاصله تبریز تا استانبول چقدر است؟

فاصله تبریز تا استانبول چقدر است؟

 

شهر استانبول سالانه پذیرای گردشگران زیادی از ایران است. بسیاری از این مسافران به صورت هوایی و با رزرو بلیط هواپیما ارزان به این شهر تاریخی سفر می‌کنند؛ اما بسیاری دیگر نیز ترجیح می‌دهند تا برای کاهش هزینه‌های سفر، ابتدا به تبریز رفته و سپس فاصله تبریز تا استانبول را به صورت زمینی طی کنند.

 

فاصله تبریز تا استانبول چقدر است؟

 

اما این سفر چقدر زمان می‌برد؟ باید چه مواردی را برای این ماجراجویی در نظر بگیرید و برای چه چیزهایی آماده باشید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به همه این سوال‌ها جواب بدهیم.

 

اما بگذارید قبل از شروع، با یک جمله خیالتان را آسوده کنیم. این سفر قرار است یکی از متفاوت‌ترین و بهترین تجربه‌های شما باشد. پس راحت تکیه بدهید و با ما همراه شوید.

 

مسافت تبریز تا استانبول

فاصله جغرافیایی بین تبریز و استانبول تقریباً ۱۸۳۱ کیلومتر است. البته مدت زمان سفر شما بسته به نوع سفر (هوایی یا جاده‌ای) متفاوت خواهد بود.

 

چه با اتوبوس سفر کنید و از مناظر زیبایی که در راه می‌بینید لذت ببرید، یا با هواپیما به سرعت به مقصد برسید، هر دو تجربه‌های منحصربه‌فردی را برای شما رقم می‌زنند.

 

انتخاب با شماست تا سفری به یادماندنی به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه داشته باشید.

 

از تبریز تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟

شما می‌توانید فاصله تبریز تا استانبل را با استفاده از اتوبوس و از طریق مرزهای بازرگان، رازی و سرو طی کنید که معمولاً حدود ۲۰ ساعت زمان می‌برد.

 

در طول راه می‌توانید از دیدنی‌های این خطه سرسبز و خوش‌آب‌وهوا لذت ببرید و جاده‌هایی را ببینید که تا پیش از این نمی‌دانستید وجود دارند.

 

از تبریز تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟

سفر از تبریز تا استانبول با اتوبوس

 

فاصله تبریز تا استانبول با هواپیما

اگر به دنبال روشی سریع‌تر و راحت هستید، پرواز مستقیم از تبریز به استانبول گزینه‌ای عالی است. فاصله هوایی تبریز تا استانبول حدود ۱۵۲۰ کیلومتر یا ۹۴۴ مایل است. مدت زمان پرواز نیز تقریباً ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در نظر گرفته می‌شود.

 

البته شرایط جوی و دیگر عوامل ممکن است بر مدت زمان سفر شما تأثیر بگذارند. شاید چنین سفری نسبتا لاکچری و پرهزینه در نظر گرفته شود؛ اما لازم است بدانید که قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول ممکن است از مجموع هزینه‌های سفر زمینی ارزانتر تمام شود.

 

فاصله تبریز تا استانبول با قطار

سفر با قطار از تبریز به استانبول، تجربه‌ای  منحصربه‌فرد و جذاب است که با عبور از میان مناظر زیبا و فرهنگ‌های متنوع، به یک ماجراجویی خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود.

 

البته در نظر داشته باشید که قطار ترکیه از تهران حرکت می‌کند، به تبریز می‌رسد و سپس راهش را به سمت آنکارا ادامه می‌دهد. بعد از آن می‌توانید به هر روشی که مایل بودید، از آنکارا به استانبول بروید.

 

این سفر با قطار Trans-Asia Express انجام می‌شود و مسافتی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر را دربرمی‌گیرد. زمان کل سفر حدوداً ۶۰ ساعت است که البته می‌تواند بسته به شرایط متغیر باشد. بیایید ببینم مراحل این سفر چه هستند:

 

فاصله تبریز تا استانبول با قطار

سفر از تبریز تا استانبول با قطار

 

1)  آغاز سفر در تهران و توقف در تبریز

قطار شما از تهران حرکت و در تبریز توقف می‌کند. در این قطار کوپه‌های ۴ تخته با امکاناتی مانند بالش، ملحفه و پتو در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. همچنین آب، چای و کیک به صورت رایگان عرضه می‌شود و امکان سفارش غذا هم وجود دارد.

 

2)  انتقال به کشتی در وان

وقتی قطار به وان می‌رسد، سوار کشتی می‌شوید و به سمت تاتوان می‌روید. این بخش از سفر حدود شش ساعت طول می‌کشد و هزینه آن در بلیط قطار شما لحاظ شده است. کشتی مستقیماً به اسکله وان می‌رسد و بدون نیاز به پیاده‌روی یا انتقال با وسایل نقلیه دیگر، می‌توانید به قطار بعدی برسید.

 

3)  ادامه سفر به سمت آنکارا و سپس استانبول

پس از رسیدن به تاتوان، با قطار به سمت آنکارا حرکت می‌کنید. این قطارها هم کوپه‌های ۴ تخته دارند. سرویس بهداشتی در انتهای هر واگن قرار دارد و رستوران قطار هم غذاهای باکیفیتی را ارائه می‌کند. قیمت بلیط قطار تاتوان به استانبول حدود ۵۵ یورو برای هر کوپه است.

 

سفر به استانبول با پرواز ارزان تریپ

در این مقاله با فاصله تبریز تا استانبول به صورت زمینی، هوایی و ریلی آشنا شدیم. همچنین هزینه این روش‌های مختلف را نیز بررسی کردیم. اما هوشمندانه‌ترین روش، سفری اقتصادی اما باکیفیت، راحت و سریع است.

 

برای این انتخاب ما به شما بلیط هواپیما ارزان تریپ را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید از تریپ شما می‌توانید حتی بلیط استانبول تهران را نیز با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

آژانس هوایی تریپ برگزارکننده انواع تور خارجی به شهرهای گردشگری جهان و پرواز به تمامی شهرهای ایران و فرودگاه‌های بین‌المللی دنیاست. شما می‌توانید حتی برای رزرو هتل خارجی نیز به تجربه ما اعتماد کنید.

 

تور مسافرتی به مقصد شهرهای مهم و معروف آسیا، آفریقا، اروپا و حتی آمریکای جنوبی، تخصص ماست که با افتخار در اختیار گردشگران عزیز ایرانی قرار خواهد گرفت. برای آشنایی با جزئیات هر تور و یا رزرو بلیط هواپیما به www.trip.ir مراجعه کنید.