وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات

روش تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات

روش تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات

 

دوستان عزیز و همراهان ایران نازی امروز براتون یک دستور شیرینی ارائه میدم به نام توپک های بیسکویتی با روکش شکلات. خیلی وقت ها یا زمان کافی برای تهیه شیرینی در خانه نداریم و یا مواد لازم برای یک شیرینی رو در دسترس نداریم.

 

این شیرینی که بهتون آموزش میدم هم مواد کمتری نیاز دارد و هم این که از لحاظ اقتصادی به صرفه هست و نیاز به مواد گران قیمت ندارید و خیلی سریع و آسان می توانید توی خونه تهیه کنید و به عنوان یک عصرانه در کناری چای سرو کنید.

 

و یا در دورهمی های دوستانه می توانید این شیرینی رو تهیه کنید و مورد تحسین دوستان قرار بگیرید و از خوردن آن در کنار دوستان لذت ببرید و با ساده ترین مواد بهترین شیرینی را درست کنید.

 

این دستور عمل فوق العاده است و آسان می باشد کافیه که پا به پای توضیحاتی که براتون میدم این شیرینی رو تهیه کنید مطمعنم همتون این شیرینی رو دوست خواهید داشت.

 

بیسکوییتی که در این شیرینی به کاربرده شده نام اصلی آن بیسکویت اوریو هست که نمونه های ایرانی ان در همه فروشگاه ها موجود میباشد و به راحتی می توانید تهیه کنید. شکلات چیپسی سفید هم در همه لوازم قنادی فروشی ها موجود میباشد. پنیر خامه ای هم مارکش مهم نیست. و اولویت خامه ای بودن پنیر است.

 

دوستان اگه دستگاه خرد کن یا همان آسیاب کن را ندارید میتوانید به روش دستی هم بیسکویت ها را خرد کنید که کمی وقت گیر و سخت هست ولی به هرحال قابل انجام است. با من همراه باشید تا دستور تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات رو براتون آموزش بدم.

 

روش تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه این بیسکوییت های خوشمزه:

-بیسکوییت کرم دار   ۳۰۰گرم

-پنیر خامه ای   ۱۷۰گرم

-شکلات سفید   ۲۰۰گرم

-روغن   ۱ قاشق غذا خوری

 

*برای داشتن بهترین توپک های بیسکویتی با روکش شکلات باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

300-1گرم بیسکویت را در خرد کن ریخته و خوب آسیاب کنید. وقتی خوب آسیاب شدند خرد کن را خاموش کرده و به اندازه یک قاشق غذاخوری از بیسکویت آسیاب شده را بردارید و کناری بگذارید.

 

170-2 گرم پنیر خامه ای را به بیسکویت های خرد شده داخل خرد کن اضافه می کنیم خرد کن را روشن کرده تا پنیر خامه و بیسکویت با هم میکس شوند و یک خمیر به دست آید.

 

سپس خمیر را از خرد کن خارج کرده و در ظرفی بریزید. حال توپک های کوچک به اندازه گردو از خمیر را بردارید و در کف دست ورز دهید و به شکل توپ در آورید و در یک سینی بچینید.

 

(اگر می خواهید همه توپک ها به یک اندازه باشند می توانید خمیر را با اسکپ بردارید) این کار را ادامه دهید تا همه خمیر را به شکل توپ درآورید. سپس سینی توپک ها را در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا خنک شود.

 

3-مقداری آب را در قابلمه ای متوسط ریخته و روی حرارت قرا دهید تا آب به جوش بیاید. سپس ۲۰۰ گرم شکلات های سفید را در ظرفی ریخته و روی قابلمه در حال جوش قرار دهید و یک قاشق روغن به شکلات اضافه کنید) حال با لیسک هم بزنید تا زمانی که شکلات ها به خوبی ذوب شوند.

 

وقتی تمام شکلات ها ذوب شدند و یک مایع شکلات صاف و روان به دست آمد شکلات ذوب شده را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

4-در این مرحله توپک های بیسکویتی را که از قبل آماده و در یخچال خنک کرده ایم را در شکلات ذوب شده می اندازیم و با چنگال توپک ها را تک تک در شکلات ذوب شده می غلتانیم و سپس روی یک سطح قرار می دهیم.

 

وقتی همه ی توپک ها را در شکلات ذوب شده غلتاندیم حال نوبت به آن یک قاشق پودر بیسکویت که در مرحله اول کنار گذاشته بودیم میرسد. پودر بیسکویت را به عنوان دیزاین روی توپک های شکلاتی میپاشیم. تا ظاهر توپک های شکلاتی از سادگی در بیاید.

 

و در نهایت توپک بیسکویتی با روکش شکلاتی رو قاچ کردم این هم از نمای داخل توپک های بیسکویتی. امیدوارم مورد پسندتون واقع شده باشه. توصیه میکنم حتما امتحان کنید و لذت ببرید.

 

می تونید برای دیزاین به جای پودر بیسکویت از شکلات قهوه ای ذوب شده هم استفاده کنید. حتی پودر پسته هم برای دیزاین این شیرینی مناسب هست و بستگی به سلیقه شما دارد.

 

روش تهیه توپک های بیسکویتی با روکش شکلات

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 9 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان آماده سازی نهایی یک ساعت است.نوش جااااااااان…