وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه در منزل

روش تهیه شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه در منزل

روش تهیه شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه در منزل

 

شیرینی نسکافه ای موادی ساده و مراحل راحتی برای درست کردن دارد و به خاطر کوچکی و ظرافتی که دارد بیشتر برای ایام عید نوروز مناسب است.

 

من در این شیرینی نسکافه ای از روغن جامد معمولی و خانگی استفاده کردم، اگر بتوانید از روغن جامد صاف قنادی درست کنید خیلی خوشمزه تر خواهد بود و شبیه شیرینی های بیرونی می شود.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه شیرینی نسکافه ای:

-آرد سفید   220 گرم

-روغن جامد   140 گرم

-پودرقند   170 گرم

-شکلات سفید   100 گرم

-پودر کاکائور  1.5 قاشق چایخوری

-پودر قهوه   1 قاشق چایخوری

-شکلات تخته ای   100 گرم

 

روش تهیه شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه در منزل

 

*برای داشتن شیرینی نسکافه ای عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در مرحله اول روغن جامد را در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و پودر قند را به آن اضافه می کنیم، و با دور متوسط هم زن برقی مواد را به مدت 10 دقیقه هم می زنیم.

 

تا مواد حسابی با هم مخلوط شده، و مایه کرمی و یک دستی حاصل شود. (بهتر است قبل از استفاده از پودر قند آن را با الک ریز، الک کنید).

 

2-پودر کاکائو و پودر قهوه را در داخل ظرف مناسبی می ریزیم، و آن ها را با استفاده از قاشق چوبی مخلوط می کنیم. حال این مخلوط را به مواد ترکیبی مرحله اول اضافه نموده و مواد را با لیسک یا قاشق چوبی چند بار زیر و رو کرده، هم می زنیم تا حسابی مواد با هم قاطی شوند.

 

3-آرد سفید را با استفاده از الک ریزی در داخل ظرف مناسبی دو الی سه بار الک می کنیم و از خالص آن مطمئن می شویم. آرد سفید را طی مراحل بیشتری به مواد مخلوطی اضافه کنید بهتر است.

 

مثلا آرد را به پنج قسمت تقسیم کرده و کم کم اضافه کنید و بعد از هر اضافه کردن هم با قاشق یا لیسک مواد را چند بار زیر و رو کرده هم بزنید تا در پایان خمیر نرم و لطیفی حاصل شود.

 

4-پس از انجام مراحل بالا فر را روشن کرده و دمای آن را روی 150 درجه سانتی گراد تنظیم نموده تا گرم شود. در این فاصله سینی مناسب فری انتخاب کرده و در داخل آن کاغذ روغنی مرغوب و با کیفیتی را پهن می کنیم.

 

سپس با خمیر نسکافه ای و کاکائویی درست شده توپ های کوچکی در اندازه ی توپ تنیس با دستان تمیز درست کرده و روی کاغذ روغنی می چینیم.

 

5-زمان ماندن خمیرهای توپی در فر بستگی به اندازه ی آن ها دارد، ولی چون کوچک هستند بین شش تا هشت دقیقه طول می کشد تا کاملا پخته شوند.

 

ولی شما بین از پنج دقیقه تا هشت، هر یک دقیقه شیرینی های نسکافه ای را چک کنید تا نسوزند. وقتی که شیرینی های نسکافه ای پخته شدند، فر را خاموش کرده و سینی فر را بیرون آورده و کمی صبر می کنیم تا شیرینی های نسکافه ای خنک شوند.

 

6-حال در این فاصله، شکلات سفید را کمی خرد کرده و در داخل ظرف مناسبی می ریزیم، و ظرف را روی حرارت بخار آب قرار می دهیم.

 

مدام آرام آرام هم می زنیم تا شکلات سفید به مرور زمان ذوب شود، سپس شیرینی های نسکافه ای خنک شده را یکی روی برداشته و یک طرف آن ها را به شکلات سفید ذوب شده آغشته می کنیم، و روی سطح تمیزی با فاصله می چینیم.

 

7-حال نوبت ذوب کردن شکلات تخته ای کاکائویی هست، آن را اول در اندازه های کوچکی خرد کرده و در ظرفی بریزید. بعد با روش بن ماری با استفاده از حرارت بخار یا حرارت سماور آن را ذوب کرده، و با قاشق مقداری از شکلات تخته ذوب شده را برداشته و بی اعصاب روی شیرینی های نسکافه ای خط خطی می ریزیم.

 

 حال شیرینی های نسکافه ای آماده و تزیین شده را در داخل ظرف سرو می چینیم. امیدوارم این شیرینی های خوشمزه و جذاب را در منزل درست کنید و در مجالس مهمانی و رسمی از عزیزانتان پذیرایی کنید. نوش… جان…

 

*توجه داشته باشید به این نکته:

اگر تهیه روغن جامد برای شما کمی هزینه بر و مشکل بود، می توانید به نسبت نصف از کره معمولی صبحانه و نصف از روغن مایع گیاهی استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 60 دقیقه است.