وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

 

*موادی که برای تهیه این کوکی خوشمزه لازم دارید:

-مربا   1/2 فنجان

-آرد بادام   3/4 فنجان

-آرد   دو الی سه چهارم فنجان

-دارچین   1/2 قاشق چایخوری

-پودر دارچین   1/2 قاشق چایخوری

-نمک   1 قاشق چایخوری

-وانیل   1 قاشق چایخوری

-لیمو   1 عدد پوست رنده شده

-زرده تخم مرغ   2 عدد

-کره   1 فنجان بدون نمک

-پودرقند   1 فنجان بعلاوه مقداری اضافه برای تزئین

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

 

*برای داشتن یک کوکی لینزر عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا کره نرم شده را به کاسه اضافه کنید. آنقدر با سرعت بالا بزنید تا خیلی نرم و سبک شود. سپس میکسر را خاموش و اطراف کاسه را با یک وسیله تمیز کرده تا چیزی به دیواره نچسبیده باشد و پودر قند را به آن اضافه کنید و دوباره با سرعت کم روشن کنید و شکر را با کره ترکیب کرده تا برنگ روشن و کرم رنگ در بیاید.

 

2-با همزن روشن در حال کار، زرده تخم مرغ، رنده شده پوست لیمو، عصاره وانیل (در صورت نداشتن از وانیل استفاده کنید)، نمک و پودر دارچین را اضافه کنید.

 

دوباره اطراف کاسه را تمیز کرده و آرد همه منظوره و آرد بادام را به آن اضافه کنید. خوب با هم ترکیب کرده تا کاملا مخلوط شود، میکسر را خاموش کنید تا خمیر زیاد مخلوط نشود و به روغن نیفتد.

 

خمیر را حداقل به مدت 1 ساعت در پلاستیک بپیچید و در یخچال قرار داده تا خمیر کاملا سرد و خنک شود. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتی گراد روشن کرده و گرم کنید و توی سینی چندین کاغذ روغنی بچینید.

 

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

 

3-روی سطح کار تمیز را آرد پاشی کنید. خمیر کوکی ها را به صورت یک لایه همیشه حلقه ای و تقریباً 16 14 14 اینچ و یا 40 35 35 سانتی متر گرد کنید.

 

ضخامت خمیر باید حدود 1/8 اینچ باشد. از یک برش بر شیرینی لینزر 2 اینچی یا 5 سانتی خمیر را با این قالب به ترتیب برش بزنید و بعد خمیر اضافه را جمع کرده و دوباره از نوع قالب زده تا خمیر تمام شود.

 

خمیر های برش خورده را مانند 12 عدد برای خمیر زیرین و 12 عدد برای خمیر رویی در نظر بگیرید و خمیر های رویی را با یک قالب فرم دار در وسط خمیر زده و شکل های دلخواه را روی خمیر شکل دهید. شما از قالب های مخصوص کلوچه های تزئینی برای بالای خمیر استفاده کنید.

 

4-با استفاده از یک کفگیر تخت کوچک، کوکی ها را به فاصله 1 اینچ یا 2/5 سانت به سینی روی کاغذ پوستی بچینید و سینی ها را توی فر پنجره وسط به مدت 7-9 دقیقه آن را بپزید.

 

کوکی ها باید کمی پف کرده به نظر برسند، اما لبه ها قهوه ای نشوند. کوکی ها را مرتب نگاه کنید تا نسوزد و بعد از پخت از فر خارج کرده و روی قفسه سیمی گذاشته تا سرد شود.

 

قبل از پر کردن، کوکی ها را حداقل 15 دقیقه خنک کنید. وقتی خنک شد، کروی هر کوکی زیرین را یک قاشق چای خوری مربا یا شکلات یا ژله مورد علاقه خود را در مرکز هر کوکی قرار دهید. سپس با یک کوکی تزئینی بالا که فرم دار است را به آرامی روی آن فشار دهید.

 

هنگامی که تمام شیرینی ها را بدین ترتیب آماده کردید، می توانید روی آن را با الک پودر قند اضافی کنار گذاشته شده را بپاشید این کار باعث شکل زیبایی به شیرینی می دهد و شما به راحتی این شیرینی را تا 3 روز در یک ظرف ضد هوا، در دمای اتاق نگهداری شود.

 

مرکز هر کوکی را می توان با هر نوع میوه یا مربا یا مارمالادی که دوست دارید پر کنید! اگرچه ممکن است در مرحله اول به نظر سخت بیاید ولی باور کنید که خیلی راحت آماده می شود.

 

این دستور به آسانی مانند سایر دستورات برش کوکی راحت است. اگر آرد بادام یا فندق پیدا نکردید، می توانید آجیل های خام کامل را در یک غذاساز خرد کنید.

 

روش تهیه کوکی لینزر مربایی

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20یا 24 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 35 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 10 دقیقه است.نوش جااااااااان…