وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز درست کردن یک کیک موز

راز درست کردن یک کیک موز

به گزارش ایران ناز کیک موز سر و ته از مجموعه دستور غذایی های گوردن رمزی است که سایت ما دستور پخت آن را برای شما آماده کرده است. هم از درست کردن و هم از خوردن آن لذت می برید.

 

راز درست کردن یک کیک موز

 

مواد لازم:

 

        کره  ۱۵۰ گرم
        شکر قهوه ای  ۵۵ گرم
        شیره درخت افرا  ۸۰ گرم
        موز  ۴ عدد بزرگ
        شکر  ۲۳۰ گرم
        تخم مرغ  ۴ عدد
        وانیل  ۱/۲ قاشق چای خوری
        آرد  ۱۵۵ گرم
        بیکینگ پودر  ۱ قاشق چای خوری
        نمک  نوک انگشت

 

راز درست کردن یک کیک موز

 

طرز تهیه:

 

ابتدا فر را با حرارت 160 درجه سانتی گراد گرم کنید. 50 گرم از کره بردارید و ته قالب گرد 20 سانتی متری را با آن چرب کنید. کف و دیواره های قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس کاغذ روغنی را هم با کره چرب کنید.برش های موز را (از سمت مسطح) در کف قالب بچینید تا تمام سطح آن را بپوشاند.

 

در قابلمه ای روی حرارت کم، شیره ی افرا و شکر قهوه ای را بریزید و برای 5 دقیقه تا شکر حل شود، حرارت دهید. ترکیب را روی موز ها در قالب بریزید. باقیمانده کره را به همراه شکر با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و خامه ای شود.سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید.

 

آرد الک شده را به همراه بیکینگ پودر و وانیل به سایر مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. خمیر را روی لایه ی شیره ی افرا در قالب بریزید. قالب را برای 35 تا 40 دقیقه تا رویه ی کیک طلایی شود، در فر قرار دهید.کیک را از فر خارج کنید و برای اطمینان از پخته شدن آن،

 

چاقویی کوچک را در وسط کیک فرو برده و بیرون آورید، اگر تمیز بود، کیک پخته است.اجازه دهید تا کیک در قالب برای 5 دقیقه خنک شود. سپس ظرف مورد نظر را روی قالب بگذارید و کیک را برگردانید.می توانید آن را با بستنی وانیلی و یا خامه فرم گرفته میل کنید