وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

روش تهیه شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

روش تهیه شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

 

یکی از کارهای خیلی هیجان انگیز و سرگرم کننده در ایام قرنطینه درست کردن شیرینی در منزل است. شاید برخی افراد فکر کنند درست کردن شیرینی نیاز به قالب و یا فر و یا یک سری تجهیزاتی خاص دارد و کار سختی است و به همین دلیل از درست کردن شیرینی منصرف شوند.

 

اما شیرینی هایی هستند که با حداقل تجهیزات قابل درست کردن هستند و یکی از این شیرینی ها شیرینی قاشقی است که با قاشق در روغن ریخته می شود و طرز تهیه راحتی دارد.

 

این شیرینی در واقع یک نوع شیرینی عربی و یا به عبارتی کویتی است و نام آن شیرینی قاشقی است که با قاشق ریخته می شود و علت نامگذاری آن همین روش ریختن شیرینی در روغن است.

 

این شیرینی دارای شربت بار نیز هست و شیرینی شهد دار است.

 

این شیرینی خوشمزه شامل مواد اولیه آرد سفید و شیر خشک و زعفران و آب و خمیر مایه فوری و شکر و آبلیمو و ارد نخود و پودر هل و تخم مرغ و روغن مایع و پودر نشاسته و آب است و طرز تهیه آن خیلی راحت است و برای عصرانه همراه با چای و یا برای ایام ماه رمضان و هنگام افطار بسیار مناسب است.

 

*موادی که برای تهیه شیرینی قاشقی بدون فر لازم دارید عبارتند از:

-آرد سفید   1 لیوان

-آرد نخود   1 قاشق غذاخوری

-شیر خشک   1 قاشق غذاخوری

-پودر هل   مقدار کافی

-زعفران   نصف قاشق چایخوری

-تخم مرغ   1 عدد

-آب   تقریبا 3/4 لیوان

-روغن مایع   مقدار کافی

-خمیرمایه فوری   1 قاشق چایخوری

-پودرنشاسته   1 قاشق غذاخوری

-شکر   1 لیوان

-آب   1و نیم لیوان+3/4 لیوان

-آبلیمو   1 قاشق چایخوری

-پودر پسته   مقدار کافی

روش تهیه شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

 

*روش تهیه و پخت شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

*توجه داشته باشید که برای پخت شیرینی قاشقی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار شربت بار و یا به عبارتی شهد این شیرینی را درست می کنیم و برای این منظور یک لیوان شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن یک لیوان و نیم آب اضافه می کنیم .

 

قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا شکر در آب حل شود و یکدست شود و بعد از اینکه 15 دقیقه که آب جوشید منتظر می شویم تا شربت ما غلیظ شود.

 

سپس به شربت بار 1 قاشق چایخوری آبلیمو را اضافه می کنیم و بعد از اینکه 5 دقیقه دیگر شربت جوشید و خوب غلیظ شد زیر گاز را خاموش می کنیم. سپس منتظر می شویم تا شربت بار سرد شود زیرا این شربت باید به صورت سرد استفاده شود.

 

2-در ادامه کار 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و آن را در صورت سالم بودن با همزن دستی خوب هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ قاطی شوند و یکدست شوند.

 

3-سپس مقدار کافی پودر هل و نصف قاشق چایخوری زعفران را به تخم مرغ همزده اضافه می کنیم و هم می زنیم و .

 

سپس 1 قاشق غذاخوری پودر نشاسته و 1 قاشق چایخوری خمیر مایه فوری و 1 قاشق غذاخوری شیر خشک و 1/4 لیوان روغن مایع را نیز به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم .

 

در ادامه آرد نخود و آرد سفید را مخلوط می کنیم و الک می کنیم و آن را نیز با مواد قاطی می کنیم و در آخر آب را به صورت کنترل شده به مواد اضافه می کنیم تا خمیر خیلی شل نشود .

 

خمیری با غلظت مناسب به دست آید. سپس روی ظرف خمیر را می پوشانیم و به خمیر برای مدت یک ساعت و نیم داخل آشپزخانه استراحت می دهیم.

 

سپس بعد از استراحت مجددا خمیر را با همزن خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

روش تهیه شیرینی قاشقی بدون فر در منزل

 

4-سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و اندازه روغن باید در حدی باشد که تا نصفه روی خمیرها را بپوشاند وقتی روغن داغ شد از خمیر تهیه شده با قاشق بر می داریم و داخل روغن داغ می ریزیم و شیرینی را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم.

 

سپس وقتی شیرینی ها سرخ شد آن را از روغن در می آوریم و کنار می گذاریم تا شیرینی مقدار کمی خنک شود.

 

5-سپس از شربت بار تهیه شده در مرحله اول روی شیرینی می ریزیم و در صورت تمایل روی شیرینی را با پودر پسته و… تزیین می کنیم.

 

اکنون شیرینی قاشقی بدون فر خانگی ما آماده است و آن را برای عصرانه همراه با چای می خوریم و یا آن را برای افطار و همراه با چای در ماه رمضان میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مناسب برای 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت آن  20 دقیقه است.نوش جان…