وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سریع ترین مسیر از تهران به قزوین؛ قطار یا خودرو؟

سریع ترین مسیر از تهران به قزوین؛ قطار یا خودرو؟

سریع ترین مسیر از تهران به قزوین؛ قطار یا خودرو؟

 

جاده تهران قزوین، یکی از پرترددترین مسیرهای کشورمان است. این جاده به دلیل قرارگرفتن در مسیر تهران رشت، به‌طور معمول در ایام تعطیل ترافیک نسبتاً سنگینی دارد؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بلیط قطار قزوین را تهیه کرده و این مسافت را با آرامش بیشتر و خستگی کمتری طی کنند.

 

بیاید بررسی کنیم، مسافت این دو شهر یعنی تهران و قزوین با قطار و خودرو چقدر است و با کدامیک از این دو وسیله، سریع‌تر به مقصد می‌رسید.

 

سریع ترین مسیر از تهران به قزوین؛ قطار یا خودرو؟

 

فاصله تهران تا قزوین با ماشین

قزوین یکی از استان‌های واقع در شمال غربی کشورمان است و 1 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص می‌دهد. مسافت جاده‌ای تهران تا قزوین، 146 کیلومتر است.

 

جاده تهران قزوین که از شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک و زیباشهر عبور می‌کند، یک اتوبان 4 بانده است و مسافران را در مدت زمان کوتاهی از تهران به قزوین و بالعکس جابه‌جا می‌کند.

 

فاصله زمانی تهران تا قزوین با ماشین

نزدیک‌ترین و بهترین مسیر تهران به قزوین، استفاده از اتوبانی است که این دو شهر را به هم متصل می‌کند.

 

طی کردن این مسیر با ماشین، در حدود یک ساعت‌ونیم الی دو ساعت زمان می‌برد؛ البته این زمان بسته به حجم ترافیک مسیر متغیر است و در زمان‌های پرترافیک، بیشتر طول می‌کشد.

 

فاصله تهران تا قزوین با اتوبوس

اتوبوس‌های بین شهری تقریبا در تمام شهرهای ایران و در تمامی جاده‌های کشور فعالیت دارند و مسافران را بین مناطق مختلف جابه‌جا می‌کنند.

 

اتوبوس وسیله‌ای ارزان قیمت برای مسافرت است. دستگاه‌‌های اتوبوس‌ تهران قزوین که در پایانه اتوبوسرانی غرب تهران قرار دارند، تقریبا هر ساعت آماده حرکت هستند.

 

فاصله زمانی تهران تا قزوین با اتوبوس

در صورتی که قصد دارید برای جابه‌جایی بین تهران و قزوین از اتوبوس‌ استفاده کنید، باید 2 ساعت در مسیر باشید که البته این زمان بسته به ترافیک و وضعیت جاده متغیر خواهد بود.

 

مسافرت با اتوبوس، حتی در مسافت‌های کوتاهی مثل جاده قزوین و تهران، به‌دلیل سرعت کم و فضای محدود برای نشستن، خسته‌کننده است؛ شاید به همین دلیل است که با وجود اتوبان 4 بانده و سرعت بیشتر اتوبوس برای جابجایی میان این دو شهر، خرید بلیط قطار قزوین متقاضی بسیاری دارد.

 

فاصله تهران تا قزوین با قطار

قطار را می‌توان امن‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای مسافرت‌های دور و نزدیک به شمار آورد. مسیر راه آهن تهران قزوین یکی از فعال‌ترین خطوط ریلی کشور است و تعداد زیادی مسافر را بین این دو شهر جابه‌جا می‌کند. قطار تهران قزوین، مسیر ریلی بین این دو شهر را در عرض دو ساعت‌و‌نیم الی سه ساعت طی می‌کند.

 

یکی از محاسن استفاده از قطار تهران قزوین، عبور از مسیر زیبای بین این دو شهر است. در مسیر ریلی تهران تا قزوین، از شهرهای کرج، هشتگرد و شهرهای کوچک دیگری که جزء توابع قزوین هستند، عبور خواهید کرد. این مسیر، مناظر بسیار زیبایی دارد و تصاویری خاطره‌انگیز را در ذهنتان ثبت می‌کند.

 

ایستگاه‌های قطار تهران قزوین

در راه آهن تهران قزوین که درواقع یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای ریلی کشورمان است، چند ایستگاه دیگر از جمله هشتگرد، کرج، شهرقدس، کردان، آبیک و کهندرژ وجود دارد؛ بنابراین برای رفتن به هرکدام از این شهرها نیز می‌توانید بلیط‌های قطار مسیر ریلی تهران قزوین را خریداری کرده و ضمن تجربه سفری ایمن و راحت از زیبایی‌های این مسیر لذت ببرید.

 

دسترسی به ایستگاه راه آهن تهران قزوین

در صورتی که برای مسافرت از تهران به قزوین، قطار را انتخاب کرده‌اید، باید به ایستگاه راه آهن تهران که در خیابان ولیعصر و ضلع جنوبی میدان راه آهن واقع شده است بروید. سفر شما از این ایستگاه آغاز می‌شود و به ایستگاه راه آهن قزوین منتهی می‌شود.

 

آدرس ایستگاه راه آهن قزوین در انتهای خیابان راه آهن و جنوب این شهر قرار دارد. این ایستگاه قدیمی است و قدمت آن به دوره حکومت پهلوی در ایران برمی‌گردد و یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های اداره کل راه آهن شمال غرب محسوب می‌شود.

 

مقررات قطار تهران قزوین

مقررات و قوانین قطارهای تهران قزوین به شرح زیر هستند:

 

• هنگام خرید بلیط‌ قطارهای مسیر تهران قزوین، باید اطلاعات مسافران شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی به صورت دقیق در بلیط درج شود.

• هنگام ارائه بلیط باید کارت ملی به همراه داشته باشید؛ چون این دو با هم تطابق داده می‌شوند.

• 1 ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه حاضر شوید.

• 10 دقیقه پیش از حرکت قطار، تمامی درب‌های آن بسته خواهد شد.

• قیمت بلیط‌های قطار قزوین برای کودکان 2 تا 12 سال به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

 

قیمت بلیط‌های قطار قزوین

 

قیمت بلیط‌های قطار قزوین

به‌طورکلی، قیمت بلیط قطار براساس فاکتورهای مشخصی مثل نوع قطار، ظرفیت کوپه و زمان رزرو و خرید بلیط متغیر است. انواع قطارهای مسیر تهران قزوین، از نوع اتوبوسی، سریع‌السیر، کوپه‌ای دربست و رفت‌برگشت هستند.

 

لازم به ذکر است که ظرفیت کوپه‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند در قیمت بلیط‌ها تأثیر دارند. در کوپه‌های قطارهای VIP امکانات متنوعی ارائه می‌شود. به‌طور معمول یک کوپه خوب و استاندارد دارای بسته پذیرایی، آب معدنی، روزنامه، رختخواب، پریز برق و … است.

 

اگر به دنبال ارزان ترین قیمت بلیط قطار قزوین هستید، باید تمامی موارد ذکر شده در بالا را به خوبی بررسی کنید؛ البته در صورتی که به سایت مرجع و معتبر رزرو آنلاین بلیط قطار مراجعه کنید، تهیه بلیط برایتان سریع‌ و آسان‌تر خواهد شد.

 

رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار از فلای تودی

 

رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار از فلای تودی

فلای تودی یکی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری و بزرگترین سایت‌ رزرو آنلاین بلیط قطار و هواپیما در ایران است. این آژانس به دلیل همکاری گسترده‌ای که با شرکت‌های ریلی و ایرلاین‌های مختلف دارد، امکان خرید بلیط‌های متنوع را برای کاربران فراهم کرده است.

 

مراحل رزرو و خرید بلیط در این سایت بسیار آسان است و تنها با چند کلیک انجام می‌شود؛ البته خدمات این آژانس و پلتفرم کاربرپسند آن به این موارد ختم نمی‌شود.

 

در فلای تودی نه تنها با تعداد زیادی از اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های داخلی و خارجی آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید هرکدام از آنها را برای تاریخ موردنظرتان رزرو نمایید. امیدوارم از مطالب ذکر شده در این مطلب بهره ببرید.