وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه حلوای مغزدار در منزل

روش تهیه حلوای مغزدار در منزل

روش تهیه حلوای مغزدار در منزل

 

*موادی که برای تهیه این حلوای خوشمزه لازم دارید:

-آرد گندم   ۱۲۰گرم

-شکر  ۲۰۰گرم

-کره   ۱۰۰گرم

-شیر   ۲۴۰میلی لیتر

-روغن مایع   ۶۰ میلی لیتر

-گلاب   ۱۲۰میلی لیتر

-زعفران   یک چهارم قاشق چای خوری

-آب جوش   دوقاشق غذاخوری

-آرد بادام(برای مغز حلوا)   نصف پیمانه

-پودر هل   یک چهارم قاشق چایخوری

روش تهیه حلوای مغزدار در منزل

 

*برای داشتن یک حلوا مغزدار عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا یک چهارم قاشق چای خوری زعفران را همراه با مقداری شکر در هاونگ می ریزیم و به صورت پودر در می آوریم.سپس زعفران کوبیده شده را در ظرفی می ریزیم و مقداری آب به ان اضافه می کنیم و در ان را می بندیم تا دم بگیرد.

 

قابلمه ای نسبتا عمیق را روی حرارت متوسط قرار می دهیم سپس یک پیمانه شکر را همراه با یک پیمانه شیر در قابلمه می ریزیم و مدام هم می زنیم تا شکر در شیر حل شود‌.

 

سپس از روی حرارت بردارید. حالا تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم. آرد آرد الک شده را در تابه می ریزیم و آرد را روی حرارت متوسط به مدت ۱۰ دقیقه بو می دهیم. رنگ آرد نباید عوض شود، در حد این که بوی خامی آرد گرفته شود بو دهید.

 

2-حالا یک چهارم پیمانه روغن مایع همراه با ۱۰۰ گرم کره را به آرد اضافه می کنیم. و به مدت یک دقیقه تفت می دهیم. سپس مخلوط شیر و شکر را به مخلوط آرد و کره اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس زعفران دم کرده را به ان اضافه می کنیم و هم می زنیم به مدت یک دقیقه. سپس نصف پیمانه گلاب به ان اضافه می کنیم.

 

روی همان حرارت متوسط مرتب هم می زنیم تا حلوا غلیظ و یک دست شود. وقتی به این حالت که در تصویر می بینید درامد حلوا را از روی حرارت بر می داریم.حلوای مغز دار

 

3-حال یک چهارم قاشق چای خوری پودر هل را به آرد بادام اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. حالا قالب مورد نظر را با برس چرب می کنیم.

 

سپس مقداری حلوا را داخل قالب می ریزیم. طوری که حلوا به دیواره های قالب بچسبد و وسط ان خالی باشد. سپس دو قاشق چای خوری مخلوط آرد بادام و پودر هل را در وسط حلوا می ریزیم و بعد با حلوا می پوشانیم. این کار را با لیسک انجام دهید راحت تر است.

 

حالا قالب را باز کرده و حلوا را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. و با پودر نارگیل و خلال پسته تزئین می کنیم. خب دوستان حلوای ما آماده است. باز هم تاکید می کنم حتما این روش از پخت حلوا رو امتحان کنید و از طعم فوق العاده ی ان لذت ببرید.

 

توجه داشته باشید این دستور حلوا مخصوص 8 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه وز مان مناسب برای پخت یک ساعت هست.نوش جااااااااان…