وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی ملکه گردو در منزل

روش تهیه شیرینی ملکه گردو در منزل

روش تهیه شیرینی ملکه گردو در منزل

 

*موادی که برای تهیه شیرینی ملکه گردو لازم دارید:

-پودر قند   85 گرم

-کره   150 گرم + 1 قاشق غذاخوری

-تخم مرغ   1 عدد

-وانیل   1/4 قاشق چایخوری

-شیر   2 قاشق غذاخوری

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-آرد   تقریبا 300 گرم

-عسل   100 گرم

-خامه صبحانه   3 قاشق غذاخوری

-شکر   1 پیمانه

-زعفران دمکرده   2 قاشق غذاخوری

-گردوی خرد شده   1 لیوان

روش تهیه شیرینی ملکه گردو در منزل

*برای داشتن شیرینی ملکه گردو با طعم عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار مواد بیس و زیر شیرینی را درست می کنیم و برای این منظور 85 گرم پودر قند را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 150 گرم کره نرم شده در دمای محیط را اضافه می کنیم و با همزن برقی مواد را خوب هم می زنیم تا حالت خامه ای و سبک و پوک پیدا کند.

2-سپس 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را همراه با 1/4 قاشق چایخوری پودر وانیل به مخلوط کره و پودر قند اضافه می کنیم و با همزن برقی برای مدت 1 دقیقه مواد را خوب مخلوط می کنیم.

 

3-سپس 2 قاشق غذاخوری شیر را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و هم می زنیم و سپس 300 گرم آرد را با 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر داخل یک ظرف می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم و مخلوط مواد آردی را الک کرده و آن را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و کمی خمیر را با نوک انگشتان دست و در حد مخلوط شدن ورز می دهیم زیرا اگر خمیر را بیشتر ورز دهیم به روغن می افتد و شیرینی ما خشک می شود.

 

سپس خمیر تهیه شده را داخل کیسه فریزر می گذاریم و به آن برای مدت زمان 1 ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم تا خمیر منسجم شود و حالت چسبندگی اش کم شود.

4-سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و خمیر تهیه شده را کف سینی فر باز می کنیم و با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ می کنیم.

 

سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 10 دقیقه می گذاریم و سراغ آماده کردن مواد روی شیرینی می رویم.

 

5-در این مرحله مواد روی شیرینی ملکه گردو را درست می کنیم و برای این منظور 100 گرم عسل را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن 3 قاشق غذاخوری خامه صبحانه و یک قاشق غذاخوری کره و یک پیمانه شکر اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا مواد ما داخل قابلمه بجوشد .

 

سپس به ان 1 لیوان گردو خرد شده اضافه می کنیم و در آخر 2 قاشق غذاخوری زعفران دمکرده را نیز داخل قابلمه می ریزیم و زیر قابلمه را خاموش می کنیم. اکنون مواد روی خمیر ما آماده است.

6-در ادامه خمیر را بعد از 10 دقیقه از فر در می آوریم و مواد رویه تهیه شده در مرحله قبل را روی خمیر می ریزیم و آن را کاملا بطور یکنواخت روی خمیر پخش می کنیم و سپس مجددا سینی را داخل فر با حرارت 160 درجه سانتی گراد و برای مدت زمان 45 دقیقه می گذاریم و منتظر می شویم تا مواد ما آماده شود.

 

شاید در انتهای پخت مشاهده شود مواد رویه ما شل است اما نباید نگران بود چون بعد از خنک شدن رویه شیرینی میبندد و سفت می شود. سپس وقتی شیرینی پخت و سرد شد آن را از قالب در می آوریم و برش می زنیم.

 

7-اکنون شیرینی خوشمزه ملکه گردو ما آماده است و آن را در ظرف مناسبی می چینیم و این شیرینی خوشمزه را برای پذیرایی از مهمانها استفاده می کنیم و یا آن را برای عصرانه و خوردن با چای و یا قهوه تهیه می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 15 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  یک ساعت و نیم و زمان مناسب برای پخت 50 دقیقه است.نوش جااااااااان…