وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی جذاب وینی

روش تهیه شیرینی جذاب وینی

روش تهیه شیرینی جذاب وینی

 

*موادی که برای تهیه این شیرینی خوشمزه لازم دارید:

-کره   250 گرم

-پودر قند   100 گرم

-آرد سفید   300 گرم

-سفیده تخم مرغ   1 عدد

-نمک   یک پنس

-وانیل   1/8 قاشق چایخوری

-شکلات چیپسی  به میزان لازم

-شکلات تخته ای   به میزان لازم

 

روش تهیه شیرینی جذاب وینی

 

*برای داشتن یک شیرینی وینی عالی و بی نقص باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 250 گرم کره نرم شده در دمای اتاق و یا مارگارین نرم شده را داخل یک ظرف می ریزیم و به ان 100 گرم پودر قند و یا پودر شکر الک شده اضافه می کنیم و مواد را برای مدت 3 دقیقه با دور تند همزن برقی خوب هم می زنیم تا کاملا پف کند و خامه ای و سفید رنگ شود.

 

2-سپس 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و زرده و سفیده آن را کاملا از هم جدا می کنیم.

 

سپس سفیده تخم مرغ را همراه با 1/8 قاشق چایخوری وانیل و نوک پنس نمک به مخلوط مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و آنها را با دور کند همزن برقی برای مدت 2 دقیقه خوب مخلوط می کنیم تا کاملا مواد ما یکدست شود و با هم قاطی شوند.

 

3-سپس 300 گرم آرد را الک کرده و آن را در دو مرحله و کم کم به مواد شیرینی در مرحله قبل اضافه می کنیم و با لیسک آنها را کاملا قاطی می کنیم تا یکدست شده و مواد ما کاملا مخلوط شوند. اکنون خمیر شیرینی ما آماده است.

 

4-در ادامه کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و خمیر شیرینی را که کمی حالت چسبنده دارد را داخل قیف با سر ماسوره دلخواه می گذاریم و سپس خمیر را روی کاغذ روغنی به شکل گل می ریزیم و همه خمیرها را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی می ریزیم و سینی را برای مدت 15 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا خمیر ها جا بیفتند.

 

سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 160 درجه سانتی گراد برای مدت 10 تا 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی ما بپزد و زیر آن کاملا طلایی شود و شیرینی وینی آماده شود.

 

سپس وقتی شیرینی پخت سینی را از فر در آورده و بعد از سرد شدن آنها را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و باید توجه شود زمانی که شیرینی داغ است خیلی نرم بوده و نباید آن را از روی کاغذ روغنی برداشت زیرا ممکن است له شود و باید بعد از سرد شدن آن را از روی کاغذ روغنی جدا کرد.

 

سپس وقتی شیرینی آماده شد در قسمت وسط آنها برای تزیین شکلات چیپسی قهوه ای می گذاریم و مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب می کنیم و داخل قیف می ریزیم و ان را برای تزیین روی شیرینی می ریزیم.

در ادامه شیرینی ها را در ظرف مناسبی می چینیم و آنها را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه و یا نسکافه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست کرده و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم. نوش جان

 

*نکته قابل توجه:

شیرینی هایی که در مواد اولیه آنها کره وجود دارد زود کهنه می شوند و قابلیت نگهداری برای مدت 3 روز در محیط آشپزخانه و برای مدت یک هفته داخل یخچال را دارند و اما می توان داخل ظرف فریزر آنها را قرار داد و برای مدت طولانی داخل فریزر آنها را نگهداری کرد و در مواقع لازم از فریزر در آورده و استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید که این دستور مخصوص 20 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد نیم ساعت و زمان مناسب برای پخت یک ربع است.نوش جااااااااااااان…