وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان برنجی کرمانشاهی با ترفند های ساده و فوت کوزه گری

روش تهیه نان برنجی کرمانشاهی با ترفند های ساده و فوت کوزه گری

روش تهیه نان برنجی کرمانشاهی با ترفند های ساده و فوت کوزه گری

 

یکی از معروف ترین شیرینی های استان کرمانشاه، که جزو سوغات های پرطرفدار این استان می باشد، نان برنجی است. در تهیه نان برنجی، از آرد برنج، زعفران، گلاب، تخم مرغ و… استفاده می شود.توجه داشته باشید این دستور مخصوص مصرف 10 نفر است.

*موادی که برای تهیه این نان برنجی لازم دارید:

-آرد برنج  ۵۰۰ گرم

-زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری

-تخم مرغ    ۱ عدد

-گلاب    ۶ قاشق غذاخوری

-شکر    ۲۰۰ گرم

-تخم خرفه (برای تزیین)   به میزان لازم

-کره   ۲۰۰ گرم

 

روش تهیه نان برنجی کرمانشاهی با ترفند های ساده و فوت کوزه گری

 

*برای داشتن یک نان برنجی عالی و بی نقص باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه نان برنجی خانگی، ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم و در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

 

2-آرد برنج را دو بار الک می کنیم تا یک دست شود.

 

3-سپس با کره مخلوط می کنیم تا کره کاملا در آرد حل شود (اگر روغن کرمانشاهی در دسترس دارید، بسیار گزینه بهتری از کره است؛ چون طعم بهتری به نان برنجی می دهد).

 

4-سپس شکر را در قابلمه ای کوچک می ریزیم و ۱ لیوان آب روی آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب کمی تبخیر شود و شربت کمی غلیظ شود و شربت آماده شده را کنار می گذاریم تا خنک شود.بعد به مخلوط آرد برنجی و کره اضافه می کنیم.

 

5-تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم و گلاب و زعفران دم کرده به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و به مایه آرد برنجی اضافه می کنیم و خوب مایه آرد برنجی را مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر کاملا یک دست شود و در کاسه ای قرار می دهیم و یک پارچه روی آن می کشیم و به مدت ۶ ساعت در دمای معتدل خمیر را قرار می دهیم تا آماده شود.

 

6-سپس فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی فر، کاغذ روغنی می گذاریم و از خمیر به اندازه یک گردو بر می داریم و با کف دو دست به آن حالت یک دایره می دهیم و در سینی فر قرار می گذاریم؛ همگی نان برنجی ها را به همین صورت شکل می دهیم و با فاصله در کنار هم می چینیم و در آخر کمی از تخم خرفه را روی شیرینی ها می پاشیم.

 

7-سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه نان برنجی ها کاملا پخته شوند.پس از پخت صبر می کنیم تا نان برنجی ها کمی خنک شوند و نان برنجی ها را آرام از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف می چینیم و میل کنید.