وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

 

خب خب همراهان همیشگی ایران ناز امروز هم اومدیم با یه دستور پخت کیک عالی و خوشمزه که از قضا یکی از اصلی ترین موادی که برای پختن کیک لازم است رو ناره یعنی آرد!!!!!!!با ما همراه باشید تا دستور آماده سازی و روش پخت این کیک فوق العاده رو یاد بگیرید و بپزید.

 

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه کیک شکلاتی بدون آرد لازم دارید عبارتند از:

-کره   142 گرم

-شکر سفید   130 گرم

-شکر قهوه ای   65 گرم

-وانیل   1.5 قاشق چایخوری

-نمک   1/4 قاشق چایخوری

-تخم مرغ   4 عدد

-پودر کاکائو   46 گرم

 

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

 

*روش تهیه و آماده سازی کیک شکلاتی بدون آرد:

باری آماده سازی و پخت کیک شکلاتی بدون آرد باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا شکلات تخته ای را به همراه کره در داخل ظرف مناسب و نشکنی خرد می کنیم باید آن ها را ذوب کرده تا مایه یک دستی حاصل شود به دو روش می توانیم این کار انجام دهیم روش اول که خیلی رایج است روش بن ماری هست که می توانید روی بخار آب مرتب مواد را هم زده و زیر و رو کنید تا مواد ذوب شده و با هم ترکیب شوند.

 

*روش دوم استفاده از مایکروفر می باشد که 10 دقیقه قبل فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا گرم شود سپس به مدت 30 ثانیه ظرف را در فر گرم شده می گذاریم بعد بیرون آورده و هم می زنیم اگر مواد به طور کامل ذوب نشده بود مجددا 20 دقیقه دیگر ظرف را در فر می گذاریم تا خوب ذوب شوند.

 

2-حال شکر سفید را به همراه شکر قهوه ای و وانیل و نمک را اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم و زیر و رو کرده تا ضمن مخلوط شدن مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

 

3-سپس در ادامه تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن دستی به مدت دو الی سه دقیقه خوب هم می زنیم به طوری که سفیده و زرده تخم مرغ ها کاملا با هم مخلوط شده و ترکیب شوند و از حالت لختی در آمده و مایه روان و یک دستی درست شود سپس تخم مرغ زده شده را به مواد مرحله دوم اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا خوب با هم قاطی شوند.

 

4-فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا گرم شود.و هم چنین قالب مورد نظر برای کیک بدون آرد را انتخاب کرده و کف و دیواره های آن را کمی با روغن مایع با استفاده از فرچه آشپزی چرب می کنیم و کاغذ روغنی پهن کرده و روی کاغذ را نیز چرب می کنیم.سپس پودر کاکائو را روی مواد مخلوطی الک می کنیم و خوب با لیسک مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند حال مایه کیک بدون آرد آماده می شود.

 

5-سپس در آخر مایه کیک آماده شده را در داخل قالب ریخته و آن را در فر گرم شده به مدت 25 الی 30 دقیقه می گذاریم تا کیک بدون آرد و گلوتن پخته شود.حال بعد از زمان مقرر کیک را از فر بیرون آورده و کمی صبر می کنیم تا از حرارت آن کاسته شود سپس در داخل بشقاب سرو بر عکس می کنیم و کاغذ روغنی را آن جدا کرده و با میوه های تره و تازه و یا گاناش تزیین نموده و در اندازه های دلخواه برش می زنیم و در کنار خانواده محترم به عنوان میان وعده عالی و مقوی میل کنید و لذت ببرید.

 

روش تهیه کیک شکلاتی جذاب و بدون آرد فقط در ایران ناز

 

نکات مهم که باید درباره پخت کیک شکلاتی بدون آرد بدانید:

این کیک خوشمزه و دلچسب واقعا بی نقص و عالی است ولی اگر احساس می کنید که نیاز به تزیین هم دارد با گاناش که دستور تهیه آن را مختصر و مفید برایتان می گویم درست کنید و استفاده کنید.اول مقداری شکلات تخته ای را خرد کرده و به روش بن ماری روی بخار آب آن را ذوب کنید.

 

( می توانید از فر هم برای ذوب کردن شکلات تخته ای استفاده کنید بدین صورت که بعد از خرد کردن 30 ثانیه در فر با دمای 160 درجه بگذارید سپس بیرون آورده و هم بزنید چند بار این کار تکرار کنید تا کاملا شکلات تخته ای ذوب شود).

 

بعد به انداز نصف شکلات تخته ای خامه پر چرب اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند بعد حرارت را خاموش کرده بعد از 30 دقیقه که خنک شد می توانید برای تزیین استفاده کنید.

 

اگر بعد از مصرف کیک مقداری اضافه ماند آن را با فویل پوشش دهید و سپس در فریز به مدت طولانی می توانید نگه دارید فقط هنگام استفاده 24 ساعت قبل در یخچال بگذارید تا نرم شود.

 

توجه داشته باشید که زمان آماده سازی مواد  30 دقیقه و زمان پخت آن  50 دقیقه است.این کیک مناسب برای  6 نفر است.نوش جان.