وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی رولی دارچینی

روش تهیه شیرینی رولی دارچینی

روش تهیه شیرینی رولی دارچینی

 

 

*موادی که برای تهیه شیرینی رولی دارچینی لازم دارید:

-آرد سه صفر   400 گرم

-آب گرم   یک استکان

-خمیر مایه   1 قاشق غذاخوری

-پودر کاکائو   1 قاشق غذاخوری

-پودر دارچین   1 قاشق غذاخوری

-نمک   مقداری

-شیر   نصف لیوان

-تخم مرغ   1 عدد

-زرده تخم مرغ   1 عدد

-شکلات سفید   70 گرم

-پودرقند   2 قاشق غذاخوری

-وانیل   1 قاشق چایخوری+ نصف قاشق چایخوری

-شکر قهوه ای   نصف لیوان

-شکر   نصف قاشق چایخوری

-کره   30 گرم

-روغن مایع   30 گرم+ یک قاشق غذاخوری+مقداری

 

روش تهیه شیرینی رولی دارچینی

شیرینی رولی دارچینی

 

 

*برای آماده سازی و تهیه شیرینی رولی دارچینی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه خانگی یک قاشق غذاخوری پودر خمیرمایه را داخل یک کاسه بریزید سپس یک استکان آب گرم به آن اضافه کنید.

 

نصف قاشق چایخوری شکر را هم به آن بی فزایید و با یک قاشق همه مواد را به خوبی هم بزنید. این ظرف را به مدت 15 الی 20 دقیقه در جایی گرم قرار دهید تا خمیرمایه فعال شده و آماده گردد.

 

روش تهیه شیرینی رولی دارچینی

 

 

*نکاتی که باید توجه داشته باشید:

* حتما از پودر خمیرمایه تازه و به اصطلاح زنده استفاده کنید؛ خمیرمایه های کهنه، به عبارتی مرده به حساب می آیند و پس از استفاده از آن ها خمیر پف نخواهد کرد.

 

* آبی که برای فعال کردن خمیرمایه استفاده می کنید نباید بیش از حد داغ یا جوش باشد، دمای لازم برای فعال شدن خمیرمایه مابین 35 تا 40 درجه سانتی گراد است.

 

* از نشانه های فعال شدن خمیرمایه ظاهر شدن کف و حباب روی سطح آن است.

 

2-حالا باید پودر دارچینی درون شیرینی را آماده نمایید برای این منظور باید نصف لیوان شکر قهوه ایی، 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین، 1 قاشق چایخوری پودر وانیل و 2 قاشق غذاخوری پودر قند را داخل یک کاسه خشک و تمیز بریزید و همه این مواد را با یک همزن مفتولی دستی باهم مخلوط نمایید.

 

400-3گرم آرد سه صفر را دو مرتبه الک کرده و داخل یک کاسه یا ظرف بزرگی بریزید، مقداری نمک به آن بپاشید و وسط آن را گود کنید.

 

خمیر مایه فعال شده را داخل گودی آرد بریزید، سپس نصف لیوان شیر، 30 گرم روغن مایع و 1 عدد تخم مرغ درشت را به آن بی افزایید و همه مواد را با یک قاشقک چوبی هم بزنید.

 

از دست هایتان کمک بگیرید و خمیر را حسابی ورز بدهید و آن را گوله کنید؛ خمیر را باید داخل یک ظرف قرار داده و با سلفون یا پارچه بپوشانید.

 

خمیر باید به مدت یک الی یک و نیم ساعت همین حالت بماند تا استراحت کند و ور بیاید.

 

4-پس از استراحت کردن خمیر، روی سطح میز آرد بپاشید و خمیر را کمی ورز بدهید، هر جا که لازم شد آرد بپاشید.

 

خمیر را با وردنه صاف کنید، قطر خمیر باید کمتر از یک سانتی متر باشد روی سطح خمیر از مواد خشک دارچینی بریزید، به طوری که سطح خمیر با مواد دارچینی پوشیده شود.

 

خمیر را از یک سمت پیچانده و در نهایت لوله کنید. حالا لوله خمیری را با یک چاقو تیز به قطعاتی به قطر 2 سانتی متر برش بزنید.

 

قطعات را به سمت سطوح دایره ایی آن ها برگردانید، اگر قسمت انتهای خمیر باز بود آن را کاملا ببندید و روی سطح آن ها را با کف دست کمی فشار دهید.

 

5-در این مرحله باید شیرینی های رولی دارچینی را در فر قرار دهید تا کامل پخته شوند؛ برای این منظور فری را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید.

 

داخل یک قالب مستطیلی بسیار گود فویل آلمینیومی قرار دهید و سطح قالب و دیواره ها را با فویل پوشش دهید، مقداری روغن مایع داخل آن ریخته و فویل کف قالب را چرب کنید.

 

شیرینی های رولی را به طور منظم و در کنار هم درون قالب قرار دهید.

 

یک عدد زرده تخم مرغ را با یک چنگال حسابی بزنید سپس یک قاشق غذاخوری روغن مایع به آن بی افزایید و باز هم بزنید تا کاملا رقیق شود، حالا با یک فرچه مخصوص شیرینی پزی روی شیرینی ها از مایه زرده تخم مرغ بمالید.

 

دمای فر را از 200 درجه به 180 درجه تغییر داده و قالب را در طبقه بالای فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 20 الی 30 دقیقه با همین دما بپزند.

پس از پخت، شیرینی ها را از فر بیرون بیاورید، و اجازه دهید تا خنک شوند.

 

6-برای تزیین این شیرینی نیاز به کارامل شکلات سفید دارید، برای این منظور 70 گرم شکلات سفید را داخل یک ظرف نسوز بریزید و این ظرف را روی دهانه کتری در حال جوشیدن قرار دهید تا شکلات سفید به روش بن ماری ذوب شود، 30 گرم کره را به آن اضافه کرده و نصف قاشق چایخوری به آن وانیل بی افزایید و این مواد را با یک همزن مفتولی به خوبی هم بزنید.

 

روی شیرینی های رولی از این مایه شکلاتی بچکانید و آن ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شده و آماده خوردن شوند.

 

توجه داشته باشید که زمان پخت این شیرینی 115 دقیقه و زمان آماده سازی آن حدود 15 دقیقه است.مناسب برای 4 نفر است.