وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه محلبی با موز و بیسکوئیت

روش تهیه محلبی با موز و بیسکوئیت

روش تهیه محلبی با موز و بیسکوئیت

 

امروز در ایران ناز همراه شما هستیم با آموزش یک دسر عالی و خوشمزه.این دسر محلبی است. محلبی در واقع یک دسری است که اصالتش عربی است اما خب اکثرا این دسر رو یک دسر ترکیه ای میشناسن چون این دسر در ترکیه خیلی زبانزد هست و هرجای ترکیه بروید این دسر رو دارند و در انواع شکلهای مختلف درست می کنند و طرفدارای زیادی دارد.

 

این دسر کالری زیادی دارد پس اگر میخواهید آن را سرو کنید قبلش توجه داشته باشید که غذای سنگین نخورید. بیشتر مناسب دورهمی های عصرانه است.

 

این دسر شباهت زیادی به فرنی دارد و کودکان هم به آن عداقه مند هستند‌. قطعا یک میان وعده مناسب برای کودکتان هم هست. البته برای کودک از ظرف کوچکتری استفاده کنید. خب حالا بریم که با مواد اولیه روش پخت و پز رو شروع کنیم.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه محلبی:

-شیر پرچرب   ۱ لیتر

-موز   ۲ عدد

-نشاسته ذرت   ۴ قاشق غذا خوری

-شکر   ۱ لیوان

-زرده تخم مرغ   ۲ عدد

-خامه   ۲۰۰ گرم

-بیسگویت ساده   ۱ بسته

-کره   ۵۰ گرم

 

*برای داشتن یک محلبی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-بیسکویت ساده را در آسیاب کن برقی بریزید و خرد کنید. مهم نیست شما از چه مارک بیسکویت ساده ای استفاده کنید. مهم این است که بیسکویت ساده باشد. کسانی که آسیاب کن برقی ندارند میتوانند بیسکویت ها را در یک کیسه زیپ دار ریخته و زیپ آن را ببندید حال با وردنه یا هرچیزی که دم دستتان است بیسکویت ها را یکدست خرد کنید و بعد در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

 

2-حال یک لیتر شیر را در قابلمه بریزید. سپس یک لیوان شکر به آن اضافه کنید. کمی با همزن دستی هم بزنید شکر حل شود. سپس ۵ قاشق غذاخوری نشاسته به شیر اضافه کنید و با هم زن هم بزنید تا نشاسته گلوله گلوله نشود.

 

سپس ۲ عدد تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده را جدا کنید. ما برای این دسر فقط زرده تخم مرغ رو لازم داریم. حال زرده ها را به مخلوط شیر اضافه کنید. سپس یک پاکت وانیل به آن اضافه کنید. حالا مواد را خوب با همزن دستی هم میزنیم تا مواد صاف و یک دست شود.

 

روش تهیه محلبی با موز و بیسکوئیت

 

-نکته  اول

۲۰ دقیقه قبل از این که شروع به درست کردن دسر کنید تخم مرغ و کره و شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. چون اگر همون لحظه که از یخچال در میاورید شروع به مخلوط کردن مواد کنید قطعا کیفیت دسر شما پایین می آید.

 

-نکته دوم

شاید بپرسید که حتما باید از نشاسته ذرت استفاده کنیم یا این که میتوانیم از نشاسته گندم استفاده کنیم؟ بله دوستان حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید چون روی شل یا سفت شدن محلبی تاثیر میذاره.

 

3-حال قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و مدام هم بزنید. اگر مدام هم نزنید باعث میشود که نشاسته ته نشین بشود و کف قابلمه بچسبد و دسر جالبی به شما نخواهد داد.

 

حدود ۷ الی ۱۰ دقیقه زمان میبرد که محلبی شروع به جوش زدن کند. وقتی محلبی به جوش آمد کره را اضافه کنید تند تند هم بزنید تا کره آب شود. حرارت را خاموش کرده و قابلمه را از روی اجاق بر دارید.

 

4-در این مرحله بلافاصله که قابلمه را از روی اجاق برداشتید خامه را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خامه کامل به خورد محلبی برود.بعد از این که خوب هم زدید همزن را خاموش کنید. هم زدن با همزن باعث می شود مایه محلبی کاملا صاف و یکدست شود.

 

5-حالا با یک اسکوپ یا ملاقه کوچک مایه محلبی را به داخل لیوان های دسر میریزیم. برای هر لیوان ۲ اسکوپ بریزید. بعد یک لایه بیسکویت خرد شده را روی محلبی بریزید، سپس یک لایه موز (که به شکل دایره برش دادید) روی بیسکویت خرد شده بچینید.

 

دوباره یک لایه محلبی روی موز ها بریزید (باز هم مثل اولین ردیف برای هر لیوان دو اسکوپ محلبی بریزید) سپس یک لایه ی دیگر بیسکویت خرد شده روی محلبی بریزید و در نهایت برای دیزاین ردیف آخر چند تکه موز بچینید. بعد از دیزاین دسر خود را به مدت پنج ساعت در یخچال قرار دهید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای آماده شدن نهایی 5 ساعت است.