وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری

روش تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری

روش تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری

 

خب سلام خدمت کدبانوهای عزیز و همراهان همیشگی ایران ناز.امروز خدمت شما هستیم با یک آموزش جذاب و شیرین.حوای بوشهری حلواییست که با خوردن تنها یکبار،عاشق آن میشوید.پس با ما همراه باشید.

 

حلوا انگشت پیچ یک میان وعده جذاب است البته گفته می‌شود این حلوا به قدری خوشمزه است که حتی در عروسی‌ها نیز تهیه می‌شود و طعم و مزه فوق العاده‌ای دارد.

 

سرو این حلوا باید در یک کاسه و یا ظرف‌های تک نفره باشد، زیرا مانند دیگر حلواها سفت و حالت پذیر نیست عطر و طعم گلاب و کمی هل در این حلوا فوق‌العاده است.

 

*موادی که برای تهیه این حلوا لازم دارید:

-آرد سفید قنادی    ۳/۴ پیمانه

-آرد گندم   ۱/۴ پیمانه

-شکر    یک پیمانه

-آب جوش   ۱/۲ پیمانه

-گلاب   ۱/۲ پیمانه

-روغن   به مقدار لازم

 

روش تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری

 

*برای داشتن یک حلوا انگشت پیچ خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما همراه باشید.

1-ابتدا باید آب و شکر را تهیه کنید. برای این کار شکر را داخل یک کاسه ریخته و به آن آب جوش را اضافه کنید تا راحت‌تر شکر حل شود سپس هم بزنید تا کمی دانه‌های شکر ذوب شود سپس گلاب را اضافه کنید و کنار بگذارید.

2-داخل یک قابلمه آرد‌ها را الک کنید و بریزید سپس به مقداری روغن اضافه کنید تا مخلوط مانند ارده شود چون جنس آردها متفاوت است پس به حدی بریزید که آرد شل شود نه خیلی چسبیده سپس روی حرارت قرار دهید.

3-حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. آرد و روغن را باید تفت دهید تا کم کم تغییر رنگ دهد دقت کنید باید حتما در یک جهت حلوا را هم بزنید.

 

این مرحله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد هر چقدر بیشتر تفت دهید رنگ حلوا تیره‌تری خواهید داشت و اگر دوست دارید طلایی شود کمتر تفت دهید.

 

4-حالا کمی از گاز فاصله بگیرید و به آرامی مخلوط آب و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم شکر نیز داخل حلوا حل شود دقت کنید برای این‌که حلوای شما خشک نشود از زمان افزودن شکر باید ۵ دقیقه روی حرارت بماند سپس از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بریزید و به دلخواه تزئین کنید.

 

*نکات کلیدی و ترفند ها و فوت کوزه گری که درباره طبخ این حلوا باید بدانید:

-در گذشته فقط از آرد گندم استفاده می‌شده ولی امروزه به دلیل افت کیفیت آرد گندم از مخلوط هر دو آردها تهیه می‌شود.

-به دلخواه می‌توانید به آب و شکر هل و زعفران اضافه کنید.

-هر چقدر حلوا انگشت پیچ خنک‌تر شود بیشتر کش می‌آید.

-حرارت زیاد باعث می‌شود آب حلوا تبخیر و حلوا خشک شود.

-زیاد پختن حلوا بعد از افزودن شکر نیز باعث خشک شدن حلوا می‌شود.