وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نقش مرطوب کننده ها در روتین مراقبت از پوست

نقش مرطوب کننده ها در روتین مراقبت از پوست

نقش مرطوب کننده ها در روتین مراقبت از پوست

 

مرطوب کننده ها یکی از فاکتورهای مهم و اساسی برای طراوت بخشیدن و شادابی پوست ما هستند.

 

محصولاتی که اگر آن‌ها را در روتین پوستی خود قرار دهید بدون شک پیری پوست و ایجاد چین و چروک‌ها روی آن را به تعویق انداخته و طراوت و شادابی پوست خود را تضمین خواهید کرد.

 

نقش مرطوب کننده ها در روتین مراقبت از پوست

 

واقعیت این است که ما باید یک روتین پوستی داشته باشیم که در آن به‌راحتی با شناخت پوست خودمان از آن مراقبت کرده و مشکلات آن را برطرف کنیم.

 

ما در این مطلب از کرم‌های مرطوب کننده بیشتر صحبت می‌کنیم و خواهیم گفت که فواید قرار دادن این کرم‌ها در روتین پوستی چیست و چه تاثیراتی دارد؟

 

کرم‌های مرطوب کننده‌، تغذیه کننده‌های اصلی

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مانند مرطوب کننده سیمپل به شما کمک می‌کند که پوستتان دهیدراته نشده و آب خود را از دست ندهد.

 

ضمن آنکه همچنان الاستیسیته بالا و ظاهر مناسب خود را هم حفظ کرده و شاداب بماند. بدون شک شما هم در فصول سرد سال با آب گرم دوش می‌گیرید.

 

ضمن اینکه شستشوی مرتب و مداوم پوست، استفاده شوینده‌های قوی و تحریک کننده، کم خوردن مایعات و آب و هزاران دلیل دیگر در کنار هم سبب می‌شوند که سد لیپیدی و دفاعی پوست ما تضعیف شود.

 

نتیجه آن هم تضعیف لایه رویی پوست ما خواهد بود. البته استفاده از مرطوب کننده‌ها در همان روزهای اول تاثیر خود را به‌خوبی نشان نمی‌دهد و شما با مداومت هفتگی و ماهانه به‌خوبی متوجه فواید این کرم‌ها خواهید شد.

 

ما در ادامه به شما خواهیم گفت که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده به‌طور‌کلی چه تاثیراتی برای پوست ما دارد.

 

● جلوگیری از بروز خشکی پوست

 

کرم‌های مرطوب کننده‌، تغذیه کننده‌های اصلی

 

اولین فاکتوری که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند برای پوست شما به ارمغان آورد، جلوگیری از خشک شدن مداوم پوست است.

 

مرطوب کننده‌ها کمک می‌کنند تا یک لایه عایق و نفوذ ناپذیر بر روی سطح پوست شما ایجاد شود که با تقویت سد لیپیتی، طراوت و شادابی ظاهری پوست شما را حفظ کند.

 

همچنین این کرم‌ها کمک می‌کنند که آب پوست شما تبخیر نشده و رطوبتی که مورد نیاز پوستتان است در طولانی مدت باقی بماند.

 

● جوانسازی مداوم

دومین فایده استفاده از مرطوب کننده‌ها این است که کلاژن پوست شما را تقویت کرده و بافت الاستین آن را منعطف می‌کنند.

 

ضمن اینکه انعطاف پوست را هم بهبود بخشیده و از بروز چین و چروک‌های زودرس بر روی پوست شما جلوگیری خواهند کرد.

 

همین فاکتور ساده و معمولی که شاید چندان مهم به نظر نرسد از بروز کوچک‌ترین خط و خطوط در پوست شما جلوگیری کرده و به جوانسازی و شادابی پوست شما کمک می‌کند.

 

در نهایت شما پوستی نرم و لطیف خواهید داشت که پیری آن به تعویق افتاده است. همچنین متخصصان و کارشناسان بر این باورند که مرطوب کننده‌ها فوری‌ترین و ارزان‌ترین راه برای جوانسازی پوست ما هستند.

 

● افزایش یافتن مقاومت پوستی

 

افزایش یافتن مقاومت پوستی

 

نکته قابل توجه در مورد استفاده از کرم‌های مرطوب کننده این است که پوست ما اولین سد دفاعی بدن در مقابل تهدیدهای مختلف و عوامل محیطی و خارجی است.

 

سطح رویه و عایقی به نام سد لیپیدی، سطح پوست ما را به‌خوبی پوشانده است. این لایه به شما کمک می‌کند که با جذب رطوبت بالا روی پوست خود و حفظ آن، آب مورد نیاز را به پوست خود برسانید.

 

اما جالب است بدانید که به مرور زمان این سد لیپیتی قدرت و حفاظت خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که با افزایش سن، پوست شما دچار خشکی و چین‌و‌چروک‌های بیشتری خواهد شد.

 

یک مرطوب کننده مناسب و متعادل کننده پوست که دقیقاً با تایپ پوستی شما هماهنگ باشد به‌خوبی می‌تواند سد لیپیدی را تقویت کرده و این لایه را به‌خوبی و به‌سرعت بازسازی و ترمیم خواهد کرد.

 

در نتیجه پوست شما در مقابل آسیب‌ها، آلاینده‌ها، سموم و سایر محرک‌های خارجی و محیطی مقاوم شده و روند پیری آن به تعویق خواهد افتاد.

 

● یک بستر مناسب به عنوان زیرساز آرایش

شاید ندانید که مرطوب کننده‌ها علاوه بر فواید بی‌شماری که دارند یکی از محصولات پایه‌ای برای آرایش به حساب می‌آیند.

 

این کرم‌ها می‌توانند نواقص چهره شما را به خوبی پوشانده و از مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته‌های ایجاد شده به‌واسطه خشکی و سایر عوامل خارجی پوست، جلوگیری کرده و آن را به‌خوبی بپوشانند.

 

البته ناگفته نماند اگر شما از مرطوب کننده مناسب تایپ پوستی خود استفاده نکنید این کرم‌ها نه تنها مشکلات پوستی شما را نمی‌پوشانند، بلکه آن‌ها را برجسته‌تر خواهند کرد.

 

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از هر کاری مشکلات پوستی خود را درمان کرده و سپس یک آبرسان و مرطوب کننده متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

 

مشکلات پوستی بیشتر به دلایل دهیدراته شدن پوست و کمبود آب در سطح پوست ایجاد می‌شوند. حتی گاهی اوقات مرطوب کننده‌ها هم قدرتی در درمان این مشکلات ندارند.

 

انواع مرطوب کننده‌های پوستی

همان‌طور که می‌دانید کرم‌های مرطوب کننده مانند سایر محصولات آرایشی بهداشتی انواع مختلف دارند و برای گروه‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

 

افراد باید با در نظر گرفتن مشکلات پوستی، بازه سنی، جنس پوست و حساسیت‌های پوستی خود کرم مناسب را انتخاب کنند.

 

مرطوب کننده‌هایی که بافت غلیظ و پمادی دارند بر پایه روغن هستند و چربی آن‌ها زیاد است. این مرطوب کننده‌ها ساعت‌ها چربی پوست شما را تامین می‌کنند.

 

مرطوب کننده‌های کرمی با اینکه بافت غلیظی دارند؛ اما سنگین نیستند. ضمن اینکه به‌خوبی می‌توانند یک لایه از مواد مرطوب کننده را به شکل عایق روی پوست شما به وجود آورند.

 

لوسیون‌های مرطوب کننده بیشتر بر پایه آب هستند و بافت سبک‌تری دارند و از چرب شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند.

 

و در نهایت ژل‌های مرطوب کننده که سبک‌ترین مرطوب کننده‌ها هستند. اما همچنان قدرت جذب بالایی دارند.

 

این ژل‌ها البته ترکیباتی الکلی هم دارند که سرعت جذبشان را بیشتر می‌کند. اگر پوسته حساسی دارید بهتر است که از ژل‌ها برای پوست خود استفاده نکنید.

 

دنیای جذاب مرطوب کننده‌ها

اگر بافت و نوع پوست خود را می‌دانید همین حالا از اسنپ شاپ مرطوب کننده خود را سفارش دهید.

 

البته شاید همین حالا هم دیر باشد اما واقعیت این است که امروز بهتر از فردا است!