وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک سینابون در منزل

روش تهیه کیک سینابون در منزل

روش تهیه کیک سینابون در منزل

 

خب خب دوستان عزیز ایران نازی امروز خدمت شما هستیم با آموزش یک دستور پخت عالی و جدید.کلمه سینابون cinnamon، برگرفته از یک کلمه انگلیسی است که در شمال امریکا و شمال اروپا نام یک برند معروف رول دارچینی می باشد.

 

در این رول دارچینی مواد اصلی کره، شکر، و آرد است که به رول دارچینی سینابون معروف شده است. در رول دارچینی سینابون مواد میانی بین دو مایه ساده کیک و یا دو خمیر ساده شیرینی ریخته می شود، که بعد از پخت کیک یا شیرینی رولی را در عطر و طمع بی نظیر می کند.

 

در کیک سینابون ما هم سعی کردیم از مواد میانی طمع دار و عطر داری استفاده کنیم که کیک ما را نسبت به کیک های ساده بی نظیر و متفاوت می کند.

 

توجه داشته باشید که این کیک خوشمزه و عالی مخصوص وعده عصرانه و مناسب 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدود 30دقیقه و زمان مناسب برای پخت تقریبا 1 ساعت است.

 

*موادی که برای تهیه کیک سینابون لازم دارید:

-تخم مرغ   4 عدد

-آرد سفید   2 پیمانه

-شکر   1 پیمانه

-روغن   1/2 پیمانه

-شیر   1/2 پیمانه

-ماست   3/4 پیمانه

-وانیل   1 قاشق چایخوری

-بکینگ پودر   1 قاشق غذاخوری

-پودر دارچین   1 قاشق غذاخوری

-شکر قهوه ای   1 قاشق غذاخوری

-پودر نارگیل   1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه کیک سینابون در منزل

 

*برای داشتن یک کیک سینابون عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-تخم مرغ ها را اگر در یخچال هستند، 30 دقیقه در دمای محیط بیرون می گذاریم با محیط هم دما شوند. بعد در داخل ظرف مناسبی شکسته و وانیل را اضافه کرده، و با هم زن دو الی سه دقیقه با دور کند هم می زنیم تا از حالت لختی خارج شده و کف کنند، و سفیده و زرده تخم مرغ ها حسابی با هم ترکیب شوند.

2-شکر را اضافه می کنیم و مجددا دو الی سه دقیقه دیگر با دور کند مایه را هم می زنیم تا شکر خوب در تخم مرغ زده شده حل شود، و مایه کرم رنگ و کشداری به دست آید.

 

3-شیر را در داخل ظرف مناسبی ریخته و آن را روی حرارت اجاق گاز با شعله ملایم می گذاریم تا یه جوش بزند بعد زود حرارت را خاموش می کنیم تا شیر ولرم شود. حال در این فاصله ماست را در داخل ظرف دیگری با قاشق کمی هم می زنیم تا از حالت لختی و لقابی درآید بعد آماده کنار می گذاریم.

4-شیر ولرم را همراه روغن مایع به مایه کیک اضافه می کنیم و مواد را خیلی آرام با دور کند هم زن، هم می زنیم تا مایه یک دستی حاصل شود. بعد ماست را نیز اضافه نموده و مجددا مایه را هم می زنیم تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند.

 

5-در ادامه الک حریر پارچه ای را به دهانه ی ظرف مناسبی محکم با نخی می بندیم، سپس آرد سفید را به همراه بکینگ پودر دو الی سه بار از الک حریر پارچه ای رد می کنیم تا ضمن خالص شدن، بین مواد مخلوطی هوا گیری شود.

 

بعد مواد ترکیبی آرد سفید را طی دو الی سه مرحله به مایه کیک اضافه کرده، و با لیسک مواد را آرام زیر و رو کرده و هم می زنیم تا وقتی که مایه کیک لطیف و یکنواختی به دست آید.

 

6-فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 170 درجه سانتی گراد تنظیم کرده، تا گرم شود. قالب مخصوص کیک یا قالب دلخواهی را کمی با روغن مایع و با کمک فرچه مخصوص آشپزی چرب کرده، و مقداری آرد سفید می پاشیم.

 

مایه کیک سینابون را دو قسمت کرده، قسمت اول را می ریزیم سپس مواد میانی را به ترتیب اول پودر نارگیل بعد پودر دارچین و بعد شکر قهوه ای را می پاشیم.

 

7-در ادامه باقی مانده مایه کیک سینابون را خیلی آرام و به طور یک دست روی مواد میانی ریخته، و قالب را در داخل فر گرم شده به مدت 35 الی 40 دقیقه می گذاریم تا کیک سینابون کاملا پخته شود.

 

8-بعد از زمان مقرر قالب را از فر بیرون آورده و با یک خلال دندان تمیز تست می کنیم، بدین صورت که خلال دندان را در وسط کیک سینابون فرو می بریم، اگر تمیز بیرون آمد، نشانه ی پخت کامل کیک سینابون می باشد.

 

ده دقیقه صبر می کنیم تا قالب کیک سینابون کمی خنک شود سپس کیک سینابون را در داخل ظرف مناسبی انتقال داده و در اندازه های دلخواه برش می زنیم. امیدوارم این کیک ساده در عین حال خوشمزه و مقوی را در منزل درست کنید و در کنار خانواده محترم میل کرده و لذت ببرید.