وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پنکیک رژیمی جو دوسر

روش تهیه پنکیک رژیمی جو دوسر

روش تهیه پنکیک رژیمی جو دوسر

 

*موادی که برای این پنکیک لازم دارید:

-شیر پرچرب   1لیوان

-جو دوسر پرک   2 فنجان

-بکینگ پودر   2 قاشق چایخوری

-نمک   نصف قاشق چایخوری

-موز درشت و رسیده   1 عدد

-تخم مرغ   2 عدد

-وانیل   یک قاشق چایخوری

-عسل   2 قاشق غذاخوری

-کره   2 قاشق غذاخوری

-شربت افرا   به میزان کافی

 

روش تهیه پنکیک رژیمی جو دوسر

 

*برای داشتن یک پنکیک رژیمی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه این پنکیک خوشمزه باید از مخلوط کن یا بلندر استفاده کنید. (بلندر یا مخلوط کن سبب مخلوط شدن مواد به طور کاملا یکدست می شود) برای شروع مخلوط کن را به برق بزنید و مواد را یکی یکی داخل آن بریزید: دو فنجان جو دو سر پرک شده، دو قاشق چایخوری بکینگ پودر، نصف قاشق چایخوری نمک، یک لیوان شیر پرچرب و یک عدد موز درشت رسیده. (سعی کنید از موزهای نرم و شیرین استفاده کنید) دکمه بلندر یا مخلوط کن را بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط و یکدست شود.

 

2-حالا دو عدد تخم مرغ درشت، یک قاشق چایخوری وانیل و دو قاشق غذاخوری عسل را به مواد قبل درون مخلوط کن اضافه کنید و باز چند دور بگردانید تا کاملا مخلوط شوند. (مایه پنکیک رقیق است و باید کاملا مخملی و یک دست باشد)

 

3-اکنون باید پنکیک ها را به صورت ساده در تابه بپزید، برای این منظور حتما از تابه نچسب تفلون استفاده کنید، تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار داده و دو قاشق غذاخوری کره را به آن بیافزایید و اجازه دهید کره ذوب شود، تابه را از ناحیه دسته آن بردارید و بچرخانید تا کره ذوب شده کف تابه را کاملا چرب کند. (کره زود دچار سوختگی می شود برای جلوگیری از سوختن کره همواره شعله گاز را ملایم نگه دارید).

 

با یک پیمانک کوچک از مایه پنکیک بردارید و داخل تابه بریزید، به محض این که یک سمت پنکیک پخته شد آن را برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد.

 

مایه پنکیک را به همین شیوه قبل، پیمانه پیمانه داخل تابه ریخته و بپزید. پنیکیک نباید بسوزد همین که یک سمت آن طلایی و پخته شد برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد.

 

4-برای سرو این پنکیک باید از کره و شربت افرا استفاده کنید، برای این منظور چندین پنکیک داغ را روی هم سوار کرده و روی آن یک تکه کره قرار دهید تا کره با حرارت پنکیک ها ذوب شود، بعد چندین قاشق شربت افرا روی کل پنکیک ها بریزید و سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه است.زمان مناسب برای پخت 40 دقیقه است…