وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پنکیک کره ای – پاجون یک فینگر فود عالی و خوشمزه

روش تهیه پنکیک کره ای – پاجون یک فینگر فود عالی و خوشمزه

روش تهیه پنکیک کره ای – پاجون یک فینگر فود عالی و خوشمزه

 

 

غذاهای فینگر پنکیک کره ای – پاجون یکی از غذاهای گیاهی و فوق العاده خوشمزه و خوش عطر کشور کره است و شما به راحتی این پنکیک را می توانید با سبزیجات دلخواه توی یخچال مانده تهیه و در کنار سس و یا سالاد با نان میل کنید.

این پنکیک ها در اصل می تواند مانند یک کوکو پخته و آماده شود و خیلی سریع پخته و آماده سرو است. پنکیک های کره ای از بیرون ترد، در وسط نرم و مرطوب و پر از سبزیجات تازه و سبک پخته شده هستند.

 

 

*موادی که برای تهیه این فینگر فود لازم دارید:

-آرد   2 فنجان

-آب   1-1/2 فنجان

-تخم مرغ   1عدد

-نمک دریایی   1/2 قاشق چایخوری

-هویج   1 فنجان

-فلفل دلمه ای قرمز   1عدد

-کدو سبز   1عدد

-پیازچه   1 دسته کوچک

-فلفل   به میزان لازم

-روغن   به میزان لازم

-سویا سس   1/2 فنجان

-آب   1/4 فنجان برای سس

-سرکه برنج   1 قاشق غذاخوری

-شکر   2 قاشق غذاخوری برای سس

-روغن   1 قاشق غذاخوری برای سس

-سیر   1 حبه برای سس

-فلفل قرمز   1/4 قاشق چایخوری برای سس

-کنجد   1/4 قاشق چایخوری برای سس

-سیب زمینی    2 فنجان

روش تهیه پنکیک کره ای - پاجون یک فینگر فود عالی و خوشمزه

 

 

*برای داشتن پنکیک کره ای – پاجون باید تمام مراحل زر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا شما سس را با ترکیبات آب، سرکه برنج یا سرکه سفید، شکر، روغن کنجد، سیر، دانه کنجد و فلفل قرمز را در یک ظرف بریزید و روی حرارت بسیار کم گاز و یا در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید .

 

به مدت 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو یا روی شعله مستقیم گاز بگذارید تا گرم و شکر حل شود و کاملا سس با هم مخلوط شود، سس را مرتب هم بزنید و بعد از حل شدن شکر از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا مزه ها با هم ادغام شوند.

 

 

2-در یک کاسه بزرگ، آرد، آب، تخم مرغ و نمک را بریزید و با هم خوب هم بزنید تا آرد بخوبی در ترکیبات به یک خمیر صاف و یکدست شود .

 

وقتی که مواد با هم خوب ترکیب شدند و بعد سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با قسمت درشت رنده آن را رنده کنید و بعد توی یک پارچه بریزید و کاملا آن را بپیچانید تا آب اضافه آن گرفته شود، سپس سیب زمینی را هم به مایه اضافه و خوب هم بزنید، کنار بگذارید تا استراحت کند.

 

با رنده ماندولین و یا رنده ساده کدو سبز را با پوست از قسمت درشت رنده و در یک صافی بریزید تا آب اضافه آن گرفته شود و بعد هویج را هم به همین روش رنده کنید و بعد فلفل دلمه ایی قرمز رنگ را نیز رنده درشت و یا با یک چاقو نازک خلال کنید .

 

سپس بعد پیازچه را همین طور با یک چاقو خلال های نازک 2/5 سانتی برش بزنید و بعد با سبزیجات آب گرفته شده توی ترکیب خمیر بریزید و خوب با هم مخلوط کنید و نمک و فلفل آن را میزان کنیدو هم بزنید.

 

 

3-دو تابه نچسب را روی حرارت ملایم گاز گذاشته و کمی روغن توی تابه ها بریزید و تابه ها را به چرخانید تا کل دیواره و کف آن چرب شود و اگر بعد از مخلوط شدن سبزیجات، خمیر هنوز خیلی غلیظ به نظر می رسد، 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

بعد با یک ملاقه به اندازه کافی از خمیر بردارید و توی هر تابه یک ملاقه از خمیر را بریزید و کمی تابه را تکان داده تا مایع پهن شود و کف تابه را کاملاً بپوشاند و سپس هر طرف آن را 4 تا 5 دقیقه سرخ کنید.

 

وقتی که یک طرف خمیر پخته و سرخ شد به آرام یک بشقاب درب تابه گذاشته و پنکیک را به آرامی برگردانید و دوباره در تابه بگذارید تا طرف دوم آن هم کاملا پخته و سرخ شود و بعد از پخت آن را از تابه خارج کرده و دوباره توی تابه را خمیر را بریزید و اگر نیاز به روغن داشت کمی روغن اضافه کنید.

 

 

4-این کار را با مابقی خمیر تکرار کنید تا تمام پنکیک ها آماده شود. پنکیک های کره ای را به صورت دلخواه برش داده و با سس گرم سرو کنید .

 

حتی اگر شما می توانید یا از قالب های فرم دار مانند دایره، ستاره یا اشکال هندسی دیگر که در دسترستون است استفاده کنید و این پنکیک های عالی را به فرم های دلخواه سرخ و آماده کنید این غذا را برای تمام وعده ها مانند صبحانه یا عصرانه و یا به عنوان یک شام سبک و ساده می توانید استفاده کنید.

 

در آخر پنکیک را در ظروف دلخواه در کنار سس کنجدی سرو کنید. شما می توانید از هر سبزیجاتی که بخواهید در این پنکیک بریزید و فقط کافیه آب سبزیجات آبدار بگیرید چون نباید خیلی مایه خمیر شل و آبکی شود.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر.مدت زمان آماده سازی 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 40 دقیقه است.نوش جان…