وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

موخوره عارضه ای است که خیلی از ما گرفتار آن هستیم. این عارضه باعث می شود که موهای شما خشک، وز و آسیب دیده به نظر برسند.

 

علاوه بر این اگر زیاد موخوره داشته باشید، رشد موهایتان متوقف می‌‌شود. موخوره یا چند شاخه شدن موها از جمله مشکلات رایجی است که به ویژه در زنان می توان شاهد آن بود.

 

ضعیف و شکننده شدن کوتیکول مو اصلی ترین علت ایجاد موخوره است، مشکلی که درمان آن کاملا ضروری است، چرا که در غیر این صورت ریشه مو با گذشت زمان دچار مشکل و آسیب می شود.

 

روش های ساده و باورنکردنی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای درمان قطعی موخوره و همچمین نرم و لخت شدن مو کمک بگیرید.

 

موخوره چیست و چه علتی دارد؟

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

موخوره باعث دو شاخه شدن نوک مو می‌‌شود. اگر از موخوره مراقبت نکنید، موهایتان از قسمت‌های مختلف شروع به شکستن می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود موها شبیه به پر شوند.

 

جالب است بدانید که آفریقایی‌ها به دلیل بافت موهایشان بیشتر در معرض موخوره قرار دارند. موخوره نشانه‌ی این است که موهای شما آسیب دیده اند.

 

درمان های شیمیایی خشن و روش نامناسب برس زدن باعث بروز موخوره، زبری، بد حالتی و سفید شدن مو می‌شود.

 

این عارضه همچنین زمانی رخ می‌دهد که دچار سوءتغذیه باشید و پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت نکنید.

 

در نتیجه‌‌ی این موضوع، روغن‌های طبیعی تولید شده توسط فولیکول های مو نمی توانند به کل مو برسند که این موضوع باعث خشک و وز شدن مو می شود.

 

اگر از موهای دچار موخوره مراقبت نکنید، وضعیت موهایتان بدتر هم می‌شود.

 

از بین بردن موخوره با روغن های طبیعی

 

درمان طاسی و موخوره با روغن چوب صندل

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

روغن چوب صندل در حقیقت بهترین روغن برای رفع موخوره سر محسوب می‌شود. روغنی واقعا موثر و مفید که در عین تاثیرگذاری بالا بسیار در دسترس و ارزان قیمت است.

 

برای استفاده از روغن چوب صندل و افزایش میزان تاثیرگذاری آن در درمان موخوره می‌توانید از ترکیب روغن زیتون نیز استفاده کنید.

 

در هر صورت بهتر است روغن را به‌صورت مستقیم روی موهای‌تان نریزید. چند قطره از آن را روی دست بریزید و سپس به آرامی موهای‌تان را ماساژ دهید.

 

روغن آرگان برای رفع موخوره

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

روغن گیاهی آرگان که بین درمانگران سنتی و جدید به عنوان یک معجزه طبیعی معرفی می شود، در درمان موخوره تاثیرگذاری ویژه ای دارد.

 

استفاده از این روغن باعث ترمیم موهای آسیب دیده و در نتیجه بازسازی و احیای دوباره مو سر می شود.

 

یکی از مهم ترین کاربردهای روغن آرگان شفافیت و نرمی مو است، موضوعی که می توان ارتباط مستقیم آن را با رفع موخوره به خوبی شاهد بود.

 

همچنین روغن آرگان یک انتخاب عالی برای پرپشت شدن مو است.

 

روغن بادام شیرین

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

اگر به رفع و درمان موخوره بدون کوتاهی مو فکر می‌کنید، بهتر است تا حداقل برای یک بار تاثیر شگفت انگیز روغن بادام شیرین در درمان موخوره سر را امتحان کنید.

 

برای افزایش قدرت ترکیب روغن بادام در رفع سریع موخوره می‌توانید از دو ترکیب دیگر یعنی تخم‌مرغ و همینطور وانیل استفاده کنید.

 

درصورتی‌که وانیل را انتخاب می‌کنید، چند قطره از آن را با روغن بادامی که روی حرارت قرار داده شده، ترکیب کنید.

 

این ترکیب را حداکثر برای مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان و قسمتی که آسیب دیده قرار دهید و سپس با استفاده از آب ولرم (ترجیحا سرد) آن را به خوبی بشویید.

 

اما درصورتی‌که از تخم‌مرغ استفاده می‌کنید، با ترکیب کردن یک تخم‌مرغ و حداکثر ۴/۱ فنجان از روغن زیتون، ماسک به دست آمده را نهایتا برای ۴۵ دقیقه روی مو بمالید و سپس آن را به خوبی بشویید.

 

روغن زیتون برای نرمی مو و برطرف کردن موخوره

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

شاید بهترین پیشنهاد برای درمان موخوره شدید یا غیر شدید، استفاده از روغن زیتون به عنوان ترکیبی فوق‌العاده مغذی است.

 

برای درک میزان تاثیر‌گذاری روغن زیتون در درمان موخوره، بهتر است تا مقدار مشخصی از این روغن را در مایکروویو یا روی حرارت مستقیم گرم کنید.

 

سپس آن را روی موهایی که آسیب دیده‌اند به آرامی ریخته و ماساژ دهید. اجازه دهید روغن بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت روی قسمت آسیب دیده مو بماند و سپس با آن را به خوبی شست‌وشو دهید.

 

درصورتی‌که این روش را حداقل دو بار در طول هفته تکرار کنید، می‌توانید از نتایج رضایت‌بخش آن بهره‌مند شوید.

 

البته فراموش نکنید که برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید به این ترکیب کمی عسل نیز اضافه کنید، دراین‌صورت مقدار عسل اضافه شده به ترکیب باید یک دوم مقدار روغن زیتون باشد.

 

به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورت اضافه کردن عسل به ترکیب روغن زیتون، باید پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد از قرار گرفتن ماسک روی موها، آن را به آرامی شست‌وشو دهید.

 

البته می‌توانید از این روش حداقل ۲ تا ۳ بار در طول هفته برای درمان قطعی موخوره استفاده کنید.

 

روغن آووکادو بهترین دارو برای مو

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

استفاده از روغن های گیاهی از جمله بهترین راه های از بین بردن موخوره سر محسوب می شود، روش هایی که نه تنها ارزان قیمت هستند، بلکه می توانند تاثیرگذاری فوری و طولانی مدت داشته باشند.

 

اما روغن آووکادو به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص و منحصر به فرد از شکنندگی موها یا خشکی که اصلی ترین عامل ایجاد موخوره سر است، جلوگیری می کند.

 

در صورتی که به روغن آووکادو دسترسی ندارید، می توانید با آماده سازی یک ترکیب فوق العاده موثر برای همیشه از موخوره خلاص شوید.

 

این ترکیب با استفاده از موز، آووکادو و شیر نارگیل آماده می شود. بعد از آماده کردن این ماسک قوی جهت رفع کامل موخوره آن را حداکثر برای ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید و آن را به خوبی با آب ولرم بشویید.

 

روغن مریم گلی

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

برای از بین بردن موخوره کافی است تا حداقل در طول یک پروسه ۶ ماهه از روغن مریم گلی استفاده کنید.

 

کاهش التهاب پوست سر یکی از موثرترین نتایجی است که پس از مصرف روغن مریم گلی شاهد آن خواهید بود.

 

همچنین در صورتی که از مشکل خارش پوست سر یا کاهش چربی پوست سر رنج می برید، مریم گلی در بین روغن های گیاهی یک انتخاب عالی محسوب می شود.

 

روغن مریم گلی تاثیر ویژه ای نیز در درمان ریزش مو دارد.

 

بهترین روش درمان با روغن چوب سدر

 

بهترین روغن ها برای رفع موخوره و نرمی مو

 

روغن چوب سدر از جمله روش های طبیعی درمان موخوره سر محسوب می شود، در این روش با استفاده از روغن گیاهی چوب سدر می توان شاهد افزایش حجم مو و همینطور کاهش شدت و میزان موخوره سر بود.

 

از این روغن گیاهی البته برای درمان کم پشتی مو نیز استفاده می شود، اما قطعا مهم ترین تاثیر آن مربوط به کاهش موخوره با تحریک کیسه های ترشحی مو است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره