وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جاذبه های دیدنی تبریز اطراف هتل لاله پارک تبریز

جاذبه های دیدنی تبریز اطراف هتل لاله پارک تبریز

جاذبه های دیدنی تبریز اطراف هتل لاله پارک تبریز

 

با توجه به اینکه هتل لاله پارک تبریز یکی از بهترین اقامتگاه‌های این شهر به ‌شمار می‌رود و هر روزه پذیرای مهمانان زیادی است، بسیاری از افراد دوست دارند که اطلاعاتی درباره نزدیک‌ترین جاذبه‌های دیدنی به این هتل در اختیار داشته باشند.

 

جاذبه های دیدنی تبریز اطراف هتل لاله پارک تبریز

 

اگر تبریز را برای تفریح و گردش انتخاب کرده باشید بدون شک ماندن در ترافیک برای دسترسی به جاذبه‌های مختلف شهر برای شما خوشایند نخواهد بود، از همین رو می‌توان با انتخاب این هتل دسترسی خوبی به اماکن دیدنی داشت.

 

مکان‌های گردشگری در نزدیکی هتل لاله پارک شهر تبریز

در ابتدا خوب است بدانید که هتل لاله پارک تبریز یکی از لوکس‌ترین و بهترین اقامتگاه‌های این شهر به شمار می‌رود که با توجه به خدمات عالی و همچنین موقعیت مکانی مناسب با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه می‌شود.

 

از طرفی گردشگرانی که این هتل را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند ممکن است اطلاعات چندانی در رابطه با مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های زیبای تبریز که فاصله کمی با این اقامتگاه دارند، نداشته باشند که در ادامه برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

 

پارک باغمیشه تبریز

در صورت اقامت در این هتل مجلل می‌توانید با کم‌تر از ۵ دقیقه پیاده‌روی، به‌سرعت به یکی از تفرج‌گاه‌های دوست‌داشتنی شهر تبریز با نام پارک باغمیشه بروید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

 

پارک باغمیشه تبریز امکانات تفریحی و خدماتی خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که شامل فضای سبز، زمین گلف و فوتبال، استخر بزرگ با امکان قایق‌سواری، مسیر مناسب برای دوچرخه‌سواری و بوفه غذاخوری است.

 

مقبره الشعرا تبریز

برای آن دسته از افرادی که با بزرگان شعر و ادبیات فارسی آشنایی داشته باشند امکان دارد تا کنون نام مقبره‌الشعرا تبریز به گوششان خورده باشد که فاصله کمی با این هتل مجلل دارد و با برخورداری از پیشینه‌ای ۸۰۰ سال، محل دفن بیش از ۴۰۰ عارف، شاعر و ادیب است.

 

می‌توان گفت که این بنای تاریخی به‌عنوان موزه شعر و ادب در شهر تبریز نیز محسوب می‌شود که آرامگاه شاعرانی همچون خاقانی شروانی، اسدی طوسی، همام تبریزی، شهریار و بسیاری دیگر از بزرگان را در خود جای داده است.

 

مقبره الشعرا تبریز

 

خانه کلانتری شهر تبریز

از نظر مسافت، جاذبه تاریخی خانه کلانتری با هتل لاله پارک چیزی در حدود ۲.۲ کیلومتر فاصله دارد که می‌توانید به‌راحتی خود را به این محل برسانید. این بنا در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

 

خانه کلانتری که در باغ قرار گرفته مربوط به دوران قاجار و متعلق به فردی به نام میرزا ابراهیم خان باغمیشه‌ای است که در آن زمان به‌عنوان شهردار تبریز شناخته می‌شد.

 

مجتمع تجاری لاله پارک تبریز

اگر به‌ دنبال یک مرکز تفریحی در نزدیکی هتل خود باشید می‌توانید مجتمع لاله پارک را برای این منظور انتخاب کنید که یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در شهر تبریز است.

 

برای رسیدن به این مکان و استفاده از امکاناتی همچون سینما سه بعدی، شهربازی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و دسترسی به فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات متنوع می‌توانید از محل هتل پیاده به سمت مجتمع لاله پارک بروید.

 

مسجد کبود شهر تبریز

یکی از آثار تاریخی و شناخته‌شده در شهر تبریز که قدمت آن به دوران تیموریان برمی‌گردد، مسجد کبود نام دارد که نشان‌دهنده سبک معماری اسلامی است و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

 

فاصله این بنای تاریخی تا هتل لاله پارک چیزی در حدود ۶ کیلومتر است و می‌توانید با رفتن به این مکان باستانی و جذاب بخشی از هویت و فرهنگ تمدن اسلامی در شهر تبریز را نظاره‌گر باشید.

 

موزه آذربایجان شهر تبریز

از دیگر مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی هتل لاله پارک باید به موزه آذربایجان اشاره کرد که قدمت اشیا نگهداری ‌شده در این بنا به دوران پیش از اسلام و بعد از آن مربوط می‌شود.

 

موزه آذربایجان در جایگاه دوم مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی کشور قرار می‌گیرد و در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع ساخته شده که دارای ۳ طبقه مجزا با سالن نمایش، کتابخانه و فضای اداری است.

 

خانه ختایی در شهر تبریز

با طی‌کردن مسیری چند دقیقه‌ای و بسیار کوتاه از هتل لاله پارک به یکی از آثار تاریخی شهر تبریز می‌رسید که با نام خانه ختایی شهرت دارد و قدمت آن نیز به اواخر دوران صفوی تا اوایل قاجار برمی‌گردد.

 

شهر تبریز پیشینه تاریخی زیادی دارد و در هر دوران شاهد ساخت بناهایی با معماری مختلف بوده که خانه ختایی نیز به‌عنوان محل زندگی یکی از خانواده‌های ثروتمند تبریز شناخته می‌شود.

 

بازار بزرگ تبریز

در مکانی با مساحت نزدیک به یک کیلومتر مربع یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده کشور را می‌توانید مشاهده کنید که از نظر مسافت کم‌تر از ۷ کیلومتر با هتل لاله پارک فاصله دارد.

 

در سال ۱۳۸۹ بازار بزرگ تبریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و هنوز هم در بخش‌های مختلف این مکان می‌توان سراها، تیمچه‌ها و مغازه‌های مختلفی را مشاهده کرد که به فروش اجناس متنوع مشغول هستند.

 

کوه عون بن علی در تبریز

این تفرجگاه طبیعی و زیبا که با نام عینالی نیز معروف است به‌دلیل قرارگیری یک تله‌کابین و ارائه امکانات تفریحی مختلف به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر تبریز شناخته می‌شود.

 

افرادی که در هتل لاله پارک اقامت دارند به‌راحتی می‌توانند از این منطقه جذاب و زیبا دیدن کنند زیرا با استفاده از ماشین کم‌تر از ۱۵ دقیقه فاصله برای رسیدن به کوه عینالی زمان لازم است.

 

بالای این کوه می‌توانید منظره‌ای بسیار تماشایی از شهر تبریز را در مقابل چشمان خود ببینید، از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی در این محل باید به زیپ لاین، بوفه، دریاچه مصنوعی داغ گلی و فضای سبز اشاره کرد.

 

پل‌های تاریخی شهر تبریز

 

پل‌های تاریخی شهر تبریز

اگر در هتل لاله پارک اقامت دارید خوب است بازدیدی هم از چندین پل تاریخی در شهر تبریز که در نزدیکی این اقامتگاه هستند، داشته باشید که شامل پل منصور، سنگی، ونیار و بیلانکوه می‌شود.

 

بهترین هتل‌ها را با فلای تودی رزرو کنید

فلای تودی یکی از معتبرترین پلتفرم‌های اینترنتی برای رزرو هتل در شهرهای داخلی و خارجی است، از دیگر امکانات این وب‌سایت باید به امکان خرید بلیط قطار و پروازهای داخلی و خارجی اشاره کرد.

 

جمع‌بندی

هتل لاله پارک در شهر تبریز به‌عنوان یکی از مجلل‌ترین و بهترین اقامتگاه‌های این منطقه شناخته می‌شود که دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری همچون موزه آذربایجان، مقبره‌الشعرا، کوه عینالی، خانه ختایی و بسیاری موارد دیگر دارد.