وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه فصلی از سال به ترکیه سفر کنیم؟

چه فصلی از سال به ترکیه سفر کنیم؟

چه فصلی از سال به ترکیه سفر کنیم؟

 

یکی از مقاصد محبوب برای مسافران ایرانی، کشور همسایه، ترکیه است. کشور ترکیه هم­زمان با داشتن جاذبه­های تاریخی به سبب تاریخ غنی خود، از جاذبه­ های طبیعی زیادی نیز برخوردار است.

 

از جاذبه‌های تاریخی آن می‌توان به مسجد ایاصوفیه، کاخ دولماباغچه، مسجد سلطان احمد و همچنین از جاذبه‌های طبیعی آن می‌توان به تنگه بسفر، پارک ملی آنتالیا و سواحل زیبای این کشور اشاره کرد.

 

چه فصلی از سال به ترکیه سفر کنیم؟

 

کشور ترکیه به طور کلی دارای چهار منطقه­ی آب­وهوایی است. بخش­های مرکزی فلات آناتولی نسبتا خشک قاره­ای، شرق و شمال شرقی آن کوهستانی، سواحل غربی و جنوبی مدیترانه­ای و سواحل دریای سیاه در شمال، زمستان­های معتدل و تابستان­های گرم دارد.

 

کشور ترکیه، کشور به نسبت پهناور، با آب­وهوا و اقلیم­های گوناگون و متنوع است و سفر به آن در هر زمانی، خالی از لطف نخواهد بود؛ اما بهترین فصل برای سفر ترکیه چه زمانی است؟

 

فصل بهار

بهار، به صورت کلی دارای هوای معتدل و خنک مطبوع و لذت­بخشی است. بهار ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست. طبیعت چشم­نواز و به­یادماندنی ترکیه در این فصل در اوج و شکوفایی خود خواهد بود و علاوه بر آن آب­وهوا برای گشت­وگذار و گردشگری کاملا معتدل و لذت­بخش است.

 

بهار در ترکیه از اواخر اسفندماه یا ماه مارس میلادی، آغاز می‌شود و تا خردادماه یا اواخر ماه می ادامه پیدا می‌کند. اگر در فصل بهار به ترکیه سفر کنید، علاوه بر وزش بادهای خنک بهاری، احتمالا شاهد باران‌های ملایم هم خواهید بود.

 

اگر مقصد شما استانبول است، آب­وهوای بهاری آن بسیار توصیه می­شود. استانبول در بهار، روزهای معتدل رو به گرم و شب­های خنک با بارش­های پراکنده را داراست.

 

همچنین این شهر زیبا در بهار و به خصوص در ماه آوریل میزبان فستیوال‌ها و برنامه‌های متنوعی است که برای گردشگران بسیار جذاب است. چند نمونه از این فستیوال‌ها، جشنواره‌ی گل لاله، فستیوال هیدیرِلِس، فستیوال فیلم استانبول و … هستند.

 

با وجود تمام این نکات مثبت، خرید بلیط ترکیه در فصل بهار، به علت افزایش قیمت بلیط‌ها و هتل‌ها، برای مسافران گران‌تر از فصل‌های دیگر تمام خواهد شد.

 

چه فصلی از سال به ترکیه سفر کنیم؟

 

فصل تابستان

مناطق جنوبی ترکیه بیش­تر در فصل گرما و تابستان مورد بازدید قرار می­گیرند. در این فصل، سفر به سواحل دریای مدیترانه و اژه می­تواند خوشایند باشد.

 

دمای هوا در این مناطق در فصل تابستان به طور میانگین ۲۵ درجه­ی سانتی‌گراد است که برای گردش در ساحل آفتابی، ورزش­های آبی و تفریحات ساحلی مناسب است.

 

آنتالیا، از گردشگرپذیرترین شهرهای ترکیه، تابستان­های محبوبی دارد. دمای هوا در تابستان حدود ۳۵ تا ۴۵ درجه است و درصد رطوبت بالای آن، توجه گردشگران زیادی را به سواحل آن جذب می­کند.

 

در عین حال مناطق مرکزی و شمالی ترکیه در این فصل از سال، آب­وهوای گرمی دارند که چندان خوشایند نیست. آنکارا از شهرهایی است که هوای گرم و خشک آن در تابستان، مطلوب نخواهد بود.

 

فصل پاییز

پاییز ترکیه معتدل و خنک است و طبیعت ترکیه در این فصل، رنگین و زیباست. ماه مهر، بهترین ماه پاییز برای سفر به این کشور است که دمای هوا به طور میانگین حدود ۲۰ درجه است.

 

هرچه به اواخر پاییز نزدیک شویم دمای هوا در ترکیه کاهش می­یابد به طوری که در اواخر آذرماه دمای هوا تا ۱۲ درجه­ی سانتی‌گراد می­رسد. از باران­های پاییزی هم نباید غافل شد.

 

همچنین دو ماه اول پاییز برای سفر به شهری مانند استانبول نیز مناسب است. هوای پاییز استانبول، معمولا معتدل است ولی ثبات ندارد و گاهی رو به سردی می­رود.

 

پیشنهاد میکنیم برای سفر بلیط هواپیما تهران استانبول و بلیط هواپیما استانبول به تهران را با هم رزرو کنید.

 

پاییز ازمیر، نسبتا گرمی خوشایندی دارد و با بارش باران همراه است. آنکارا در مهرماه، بسیار دیدنی و مطلوب است. سفر به ترکیه در پاییز، ارزان­تر از تابستان تمام خواهد شد.

 

بلیط هواپیما استانبول به تهران

 

فصل زمستان

زمستان ترکیه، اغلب برای گردش در نواحی شمالی و مرکزی مناسب‌تر است. برخی نقاط ترکیه در این فصل بسیار سرد می­شوند که خوشی سفر شما را تحت­الشعاع قرار خواهد داد.

 

زمستان ترکیه سرد و خشک و همراه با بارش برف و باران است. این موضوع می­تواند برای علاقه‌مندان به ورزش­های زمستانی مثل اسکی یا اسکیت روی یخ و کوهنوردی یک فرصت طلایی باشد اما برای گردش در شهرها و بازدید از جاذبه­های طبیعی و تاریخی مناسب نیست.

 

البته مناطق ساحلی در این فصل هوای معتدلی دارند اما شهری مثل استانبول با میانگین دمای ۵ تا ۱۰ درجه در دی ماه و ۳ درجه در بهمن و اسفند یا ژانویه و فوریه­ی میلادی، از سردترین شهرهاست. بارش برف و باران زمستان استانبول معمول است.

 

آب­وهوای نه­چندان مطلوب آن نیز باعث خلوتی شهر و ارزان بودن هتل­ها خواهد شد. هوای زمستانی ازمیر معتدل و مرطوب است و این فصل برای سفر به ازمیر، گزینه­ی خوبی به نظر می­رسد.

 

کلام آخر

به طور کلی، آب­وهوا و دما، می­تواند برای مسافرین به ترکیه تعیین­کننده باشد. همان­طور که بررسی کردیم اما این کشور در هر فصلی، مناطق معتدل و خوش آب­وهوایی دارد.

 

بنابراین اولویت مسافر ترکیه، می­تواند با توجه به مقصد و شهر موردنظرش متفاوت باشد. همچنین با این که هوای مطلوب، سفر را بسیار لذت­بخش­تر می­کند، موارد مهم دیگری از جمله هزینه­ی سفر و خلوتی محل اقامت هم می­تواند حائز اهمیت باشد.

 

بنابراین بهتر است هر شخص، برای سفر به ترکیه، ابتدا مقصد خود و اولویت­های خود را تعیین کرده و سپس فصل مناسب را برگزیند. با این حال اگر به صورت کلی بخواهیم بهترین فصل برای سفر به این کشور زیبا را معرفی کنیم، آن فصل، بهار است.

 

بهار در ترکیه برای سفر به اغلب مناطق، هوای معتدل و مناسبی دارد. این مساله برای کسانی که در یک سفر، قصد گردش در چند شهر مهم آن را دارند، کمک­کننده است. همچنین علاوه بر هوای خوش، طبیعت ترکیه نیز در بهار، در بهترین شکل خود قرار دارد.