وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

این روزها سفر با هواپیما مثل تاکسی گرفتن شده است. پرواز کردن از یک نقطه‌ی جهان به نقطه‌ی دیگر، ساده‌ترین و سریع‌ترین راهی است که پیش پای مسافران است، به ویژه برای آنها که عجله دارند و یا تحمل ساعت‌ها در راه بودن با ماشین و یا قطار را ندارند.

 

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

سفرهای هوایی قواعد و قوانینی دارند که خوب است پیش از هر سفر آنها را با خود مرور کنیم تا سفر راحت و ایمنی را داشته باشیم. 

 

چگونه می‌توانید مناسب‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید؟

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت هستید، باید چند عامل را در نظر بگیرید. یکی از این عوامل انتخاب زمان مناسب برای سفر است.

 

اگر برنامه‌ی سفر شما دست خودتان است و نیاز نیست که حتماً در روز خاصی در مقصدتان باشید، در پروازهای داخلی دور روزهای پنج‌شنبه و جمعه را برای رزرو بلیط هواپیما خط بکشید و به جای آن در وسط هفته سفر کنید.

 

قیمت بلیط در روزهای آخر هفته گران‌تر است. همین قاعده برای بلیط‌های خارجی نیز وجود دارد. سفر در روزهای شنبه و یکشنبه می‌تواند هزینه‌ی بیشتری برای شما داشته باشد.

 

نکته‌ی دیگر این که در میان شرکت‌های هوایی مختلف جستجو کنید و بهترین و مناسب‎ترین بلیط را از میان ایرلاین‌های مختلف پیدا کنید. ساعات مختلف پرواز در یک روز نیز می‌توانند روی قیمت بلیط تاثیر بگذارند.  

 

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما

اگر به هر دلیلی ناگزیر به کنسل کردن بلیطی شدید که پیشتر آن را خریده‌اید، هر چه زودتر این کار را انجام دهید. زیرا هر چقدر که به ساعت پرواز نزدیک‌تر شوید، مبلغ کمتری به شما بازپرداخت می‌شود.

 

البته کلاس پرواز شما هم در مبلغ بازپرداختی تاثیر دارد. باید در نظر داشته باشید که بلیط‌های هواپیما به دو صورت سیستمی و چارتری وجود دارند.

 

شما در کنسل کردن بلیط‌های سیستمی راحت‌تر خواهید بود اما برای لغو بلیط‌های چارتری قوانین ویژه‌ای وجود دارد و شاید نتوان به راحتی آنها را کنسل کرد.

 

در نظر داشته باشید که میزان بازپرداخت و یا در حقیقت جریمه‌ی هر شرکت هواپیمایی برای کنسل کردن بلیط با دیگری متفاوت است.

 

در صورتی که نیاز به کنسل کردن بلیط خود داشتید، با کارشناسان ما در فلایتیو تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

 

میزان بار مجاز را در نظر بگیرید

به طور کلی در سفرهای هوایی شما می‌توانید چمدان‌هایی با مجموع وزن تا 30 کیلوگرم را تحویل قسمت بار بدهید.

 

علت انتخاب این عدد از جانب بسیاری از شرکت‌های هوایی، به دلیل این است که حمل بار بیش از 30 کیلوگرم برای کارگران فرودگاه کار نامناسبی است و باعث آسیب‌های جدی به ایشان می‌شود.

 

البته میزان بار مجاز برای برخی از شرکت‌های هوایی 20 کیلوگرم است اما در تمام پروازهای داخلی و اکثر پروازهای خارجی که به ایران انجام می‌شود، میزان بار مجاز 30 کیلوگرم است.

 

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

ساک دستی درون کابین هواپیما

شما علاوه بر این که می‌توانید یک چمدان 30 کیلوگرمی را به قسمت بار تحویل بدهید، می‌توانید یک یا چند ساک دستی با وزن تقریبی مجموعاً هشت کیلوگرم را در داخل کابین هواپیما ببرید.

 

این ساک دستی‌ها می‌توانند کیف لپ‌تاپ، یک چمدان کوچک، کیف دستی و مجموعه‌ی وسایل کوچکی باشند که بردن آنها به داخل هواپیما مجاز است.

 

برای امنیت بارهای خود به این موارد توجه کنید

. وسایل ارزشمند به عنوان مثال، پول نقد، جواهرات، لوازم الکترونیکی گران‌قیمت را به قسمت بار تحویل ندهید.

. موارد مهم مانند دارو، کلید، پاسپورت و اوراق تجاری را در چمدان‌هایی که به بار می‌دهید، نگذارید.

. اقلام فردی و غیر قابل خرید به عنوان مثال عکس‌های قدیمی، هدایای خاص و کالاهای ویژه‎ی خودتان را با خود به هواپیما ببرید، زیرا اگر با احتمال بسیار کم چمدانتان گم شود، دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

. کالاهای شکننده را با دقت بسته‌بندی کنید و بعد در چمدان قرار دهید.

. مواد فاسد شدنی‌ را در داخل چمدان قرار ندهید.

. وسایلی را که در 24 ساعت اول به آنها نیاز دارید را با خود به درون هواپیما ببرید، زیرا اگرچه بیشتر چمدان‌های تحویل‌شده به موقع می‌رسند، اما در صورت بروز مشکل و اگر تحویل بار به تأخیر بیفتد، شما وسایل خود را داشته باشید.

. در قسمت بیرونی چمدان خود یک برچسب با نام، آدرس و شماره تلفن خود قرار دهید.

 

چگونه می‌توان حیوان خانگی خود را در سفر با خود برد؟

قوانین حمل‌ونقل حیوان خانگی، بسته به نوع پرواز، اعم از داخلی و خارجی، هم‌چنین ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید متفاوت است.

 

در بعضی از خطوط هوایی خارجی شما می‌توانید حیوان خانگی کمتر از هفت یا هشت کیلوگرم را به داخل کابین ببرید. در این صورت باید یک لانه‌ی مورد تایید تهیه کنید که باید به صورت دستی حمل شود و باید در زیر صندلی شما قرار گیرد.

 

به جز این، در اکثر پروازهای خارجی و تمام پروازهای داخلی، جابجایی حیوان از طریق بار صورت می‌گیرد و شما باید با پرداخت هزینه‌ی لازم، حیوان خود را به بار تحویل داده و در مقصد آن را تحویل بگیرید.

 

ممکن است مجبور باشید یک گواهی سلامت از دامپزشک ارائه دهید و در برخی از مقاصد، ممکن است حیوان شما پس از ورود به یک دوره‌ی قرنطینه نیاز داشته باشد.

 

در نظر داشته باشید که بسیاری از خطوط هوایی، برخی از نژادهای سگ‌ و گربه‌ را حمل نمی‌کنند، بنابراین پیش از سفر باید با ایرلاین مورد نظر هماهنگی‌های لازم انجام شود.

 

سفر هوایی کودکان

. قیمت بلیط سیستمی داخلی برای نوزادان، ده درصد بلیط افراد بزرگسال است.

. قیمت بلیط چارتری برای نوزادان و کودکان با بزرگسالان برابر است.

. در پروازهای خارجی معمولاً قیمت بلیط کودکان بین 2 تا 12 سال نیم‌بها است.

 

در سفرهای هوایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

چه زمانی باید در فرودگاه حاضر باشم؟

برای پروازهای داخلی باید یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. برای پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید.

 

هنگام تحویل گرفتن بار به این نکات توجه کنید

. شماره‎ی برچسب کیف یا برچسب نام خود را بررسی کنید.

. بسیاری از کیف ها شبیه هم هستند. کیف خود را صرفاً بر اساس ظاهر برندارید.

. اگر کیف شما باز شده یا آسیب دیده است، فوراً محتویات داخل آن را بررسی کنید.

. قبل از خروج از فرودگاه هر گونه مشکل را به شرکت هواپیمایی خود گزارش دهید.