وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک لیمو و پرتقال با ترفند های ساده

روش تهیه کیک لیمو و پرتقال با ترفند های ساده

روش تهیه کیک لیمو و پرتقال با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه این کیک عالی لازم دارید:

-لیمو   1 عدد

-پرتقال   1 عدد

-شکر  1 پیمانه

-آرد   یک و نیم پیمانه

-تخم مرغ   3 عدد

-شیر   1/4 پیمانه

-روغن مایع   3/4 پیمانه

-رنده پوست پرتقال   به میزان لازم

-نمک   به مقدار بسیار کم

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

 

روش تهیه کیک لیمو و پرتقال با ترفند های ساده

 

*برای داشتن کیک لیمو و پرتقال باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید. با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در مرحله اول ابتدا و برای شروع کار 3 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و در صورت سالم بوده به آن مقدار رنده پوست پرتقال و 1 پیمانه شکر اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 5 دقیقه خوب هم می زنیم تا مواد ما کاملا مخلوط شده و حجم مواد ما زیاد شده و حبابدار شوند.

 

2-سپس 1/4 پیمانه شیر را به مخلوط مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن برقی 1 دقیقه خوب آنها را مخلوط می کنیم و در ادامه 3/4 پیمانه روغن مایع را به مواد اضافه می کنیم و با همزن آنها را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

3-سپس سراغ مواد آردی می رویم و برای این منظور یک و نیم پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر و یک پنس نمک را داخل یک ظرف با هم قاطی می کنیم و سپس مواد آردی را 2 بار الک کرده و آن را به مواد مرحله قبل در چند مرحله اضافه می کنیم و با لیسک مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شود و آرد گلوله نشود. اکنون مایه کیک ما آماده است.

 

4-در ادامه کف یک قالب دایره ای 20 سانتی متری را با روغن مایع چرب می کنیم و یا کف آن را کاغذ روغنی می اندازیم و 1 عدد لیمو را کاملا شسته و آن را به صورت حلقه ای و به ضخامت کم برش می زنیم .

 

روی کاغذ روغنی می گذاریم و همچنین پرتقال را شسته و آن را نیز به صورت حلقه ای و بسیار نازک برش زده و روی کاغذ روغنی می چینیم و در صورت تمایل بجای یک مدل پرتقال می توان از دو پرتقال ساده و پرتقال توسرخ به صورت نصفه استفاده کرد اما با این روش کیک زیباتر می شود و انتخاب نوع پرتقال به سلیقه شما بستگی دارد و اختیاری است.

 

سپس مایه کیک تهیه شده مرحله قبل را روی میوه های حلقه شده می ریزیم و سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 190 درجه سانتی گراد با حرارت 45 دقیقه تا 50 دقیقه قرار می دهیم تا کیک ما بپزد و آماده شود.

 

5-در این مرحله پس از انجام تمام مراحل بالا زمانیکه کیک پخت قالب را از فر در می آوریم و بعد از سرد شدن کیک را از قالب در آورده و برعکس می کنیم. اکنون کیک پرتقال و لیمو ما آماده است و ان را برش زده و برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن راب رای مهمانی ها درست می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جااااااااااان…