وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه چیز کیک عسل در منزل

روش تهیه چیز کیک عسل در منزل

روش تهیه چیز کیک عسل در منزل

 

*موادی که برای تهیه این چیزکیک لازم دارید:

-پنیر خامه ای   320 گرم

-تخم مرغ   2 عدد

-پودر نشاسته   1 قاشق غذاخوری

-وانیل   به میزان لازم

-دارچین   نصف قاشق چایخوری

-کره   به میزان لازم

-آرد سفید   10 گرم

-عسل   200 گرم

روش تهیه چیز کیک عسل در منزل

 

*برای داشتن یک چیزکیک عسل عالی با طعم خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 320 گرم پنیر خامه ای را داخل یک ظرف می ریزیم و با همزن برقی پنیر خامه ای را هم می زنیم تا کاملا غیر متراکم شود و از هم باز شود و پنیر خامه ای ما کاملا مخلوط شود و یکدست شود.

 

2-سپس 2 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و اگر تخم مرغها سالم بود آنها را به پنیر خامه ای مرحله قبل اضافه می کنیم. سپس با همزن برقی برای مدت 3 دقیقه آنها را خوب هم می زنیم تا کاملا پنیر و تخم مرغها مخلوط شده و مواد ما یکدست شوند.

3-سپس در ادامه 100 گرم عسل و مقدار کافی وانیل و نصف قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری پودر نشاسته را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن آنها را خوب هم می زنیم تا کاملا مواد ما یکدست شود. اکنون به همین راحتی مایه کیک ما آماده است.

 

4-سپس مایه کیک تهیه شده در مرحله قبل را داخل یک قالب دایره ای به قطر 24 سانتی متر که کف آن را با کره چرب کرده ایم و یا کاغذ روغنی انداخته ایم می ریزیم و سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک ما بپزد و آماده شود.

 

سپس وقتی اطراف کیک طلایی شد و کیک پخته شد آن را از فر در می آوریم. سپس وقتی کیک سرد شد آن را از قالب در می آوریم و آن را در ظرف مناسبی می گذاریم.

 

با کمک خلال دندان و فرو کردن آن در کیک از پختن کیک با خبر می شویم و اگر کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک ما پخته است و می توان آن را از فر در آورد زیرا زمان پخت کیک ها بسته به نوع فر و عوامل دیگر ممکن تست کمی فرق کند.

 

5-سپس برای تزیین کیک روی کیک را مقداری عسل و در صورت تمایل یک نوع آجیل مثلا بادام پرک شده می ریزیم البته می توان از مغز خوراکی روی کیک صرف نظر کرد.

 

اکنون چیز کیک عسل ما آماده است و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این کیک خوشمزه از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جااااااااااان…