وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک چهار تخم مرغه دو رنگ با کره

روش تهیه کیک چهار تخم مرغه دو رنگ با کره

روش تهیه کیک چهار تخم مرغه دو رنگ با کره

 

*موادی که برای تهیه این کیک عالی لازم دارید:

-آرد   2پیمانه

-بکینگ پودر   یک و نیم قاشق چایخوری

-شکر   1پیمانه

-تخم مرغ   4 عدد

-کره   200 گرم

-ماست   1 لیوان

-پودرکاکائو   2 قاشق غذاخوری

-وانیل   به میزان لازم

-روغن مایع   به میزان لازم

روش تهیه کیک چهار تخم مرغه دو رنگ با کره

 

*برای داشتن یک کیک چهار تخم مرغه عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 200 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 1 پیمانه شکر اضافه می کنیم و با همزن برقی آنها را خوب مخلوط می کنیم تا حالت خامه ای و پوک پیدا کند و سبک شود.

 

2-سپس 4 عدد تخم مرغ را دانه دانه شکسته و در صورت سالم بودن آنها را دانه دانه به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر عدد تخم مرغ مواد را با همزن خوب مخلوط می کنیم و سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم و در آخر مقداری وانیل نیز به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با آنها مخلوط می کنیم.

 

3-سپس آرد و ماست را در دو مرحله به مواد کیک اضافه می کنیم و نصف پیمانه ماست را به مواد کیک در مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم و سپس2 پیمانه آرد را با یک و نیم قاشق چایخوری بکینگ پودر مخلوط می کنیم و آنها را الک می کنیم و نصف مخلوط مواد آردی را به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم .

 

سپس مابقی ماست را ریخته و مخلوط می کنیم و بعد هم بقیه آرد را اضافه می کنیم و هم می زنیم و با مواد مخلوط می کنیم تا کاملا آرد در مواد ما مخلوط شده و یکدست شود.

 

اکنون مایه کیک آماده است. آن را دو قسمت تقسیم می کنیم و به نصف مایه کیک 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم و آن را کاملا با مایه کیک مخلوط می کنیم تا دو رنگ سفید و قهوه ای داشته باشیم.

 

4-سپس کف یک قالب را با روغن مایع چرب می کنیم و مایه سفید رنگ کیک را که حالت سفت تری نسبت به مایه کیک هایی که با روغن مایع درست می شوند دارد را در قسمت بیرونی قالب می ریزیم و سپس در قسمت وسط قالب را نیز از مایه قهوه ای کیک می ریزیم.

 

5-چون هر دو مایه کیک حالت سفت دارد این دو رنگ سفید و کاکائویی کیک با هم مخلوط نمی شوند. سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد و آماده شود.

 

سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر در می آوریم و بعد از سرد شدن کیک را از قالب در می آوریم و در ظرف مناسبی می چینیم و این کیک خوشمزه را برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این کیک دو رنگ از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 7 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جاااان…