وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

 

همراهان عزیز ایران نازی امروز خدمت شما هستم با آموزش کیک برنجی.امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.با ما همراه باشید.

 

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

*موادی که برای تهیه این کیک برنج لازم دارید:

-برنج نیم دانه   2 فنجان

-نشاسته ذرت   1 قاشق غذاخوری

-نمک   1 قاشق چایخوری

-آب جوش   3/4 فنجان تقسیم به سه قسمت1/4 فنجان

-آب جوش   3/4 فنجان برای مایکروویوتقسیم به سه تا 1/4 فنجان

-آب جوش   2/3 فنجان برای قسمت بخار پز

-روغن کنجد   1/2 قاشق چایخوری یا روغن گیاهی

 

*برای داشتن یک کیک برنج عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

*روش تهیه آرد برنجی :

2/5 فنجان برنج (برنج دانه کوتاه یا برنج دانه متوسط به عنوان مثال برنج سوشی ، 1 فنجان = 250 میلی لیتر) شستشو دهید تا آب آن کاملا صاف وپاک شود.

 

برنج را در یک کاسه متوسط بریزید و کاسه را با مقداری آب پر کنید. آن را یک شب یا 12 ساعت خیس کنید. بعد آب را صاف کرده و برنج را به مدت 1 ساعت در هوا خشک کنید.

 

برنج را در یک غذاساز بریزید و آن را کاملا پودر کنید ، سپس وقتی که برنج کاملا پودر شد یکبار با لیسک دیواره غذاساز را تمیز کرده تا تمام برنج یکدست پودر شود. کل فرآیند آسیاب حدود 6 دقیقه طول خواهد کشید .

 

آرد برنج را در یک ظرف تمیز در دو یا سه قسمت آن را الک کنید. (وقتی این کار را در مقادیر کمتری انجام می دهید بهتر الک می کند.) هرگونه کلوخه یا دانه های برنج لخته نشده را حذف کنید.

 

وقتی آرد برنج یک بار الک شد ، آن را یک بار دیگر الک کنید. اگر سرانجام به دانه های برنج زیاد ناپایدار رسیدید ، آنها را دوباره داخل دستگاه غذاساز بریزید و دوباره آسیاب کنید تا آرد برنج خوب به دست آید. این باید حدود 4.5 فنجان آرد برنج بدست می آید.

 

*چگونه کیک برنجی را با میکروویو درست کنیم ؟

آرد برنج ، نشاسته ذرت ، نمک و 1/4 فنجان آب جوش را در یک کاسه مناسب مایکروویو ترکیب کنید. آنها را خوب مخلوط کنید.

 

1/4 فنجان آب جوش دیگر اضافه کنید و دوباره آنها را مخلوط کنید. (مخلوط کیک برنج باید یکدست و به راحتی هم زده شود ، مانند خمیر کلوچه سفت نباشد و روی کاسه را با یک نایلون مواد غذایی بپوشانید و کمی فاصله بگذارید تا بخار خارج شود.

 

کاسه را درون مایکروویو قرار داده و حدود 2 دقیقه آن را گرم کنید (بر اساس مایکروویو 1250 وات) سپس ظرف را بیرون آورده و 1/4 فنجان آب جوش باقی مانده را اضافه کنید.

 

دوباره کاسه را بپوشانید و کاسه را به مایکروویو برگردانید و 1 دقیقه و 30 ثانیه دیگر آن را گرم کنید. کاسه را از مایکروویو خارج کنید.

 

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

 

*چگونه کیک برنجی را با بخارپز درست کنیم ؟

**اگر بخواهید کیک برنج را بصورت بخار پز آماده کنید باید آرد برنج ، نشاسته ذرت ، نمک و 2/3 فنجان آب جوش را در یک کاسه ترکیب و آن را خوب مخلوط کنید.

 

سپس توی بخارپز را با کاغذ پوستی یا یک حوله تمیز بپوشانید و مخلوط آرد برنج را روی آن بریزید . درب ظرف را ببندید و آن را به مدت 20 دقیقه با حرارت زیاد بخارپز کنید.

 

تخته برش را با یک حصیر پخت سیلیکونی یا چند لایه سلفون یا نایلون کاملا ببندید تا از چسبیدن کیک برنج به آن هنگام شکل دادن جلوگیری کنید.

 

خمیر کیک برنج را با احتیاط از کاسه برداشته و روی حصیر قرار دهید. برای اینکه بر اثر داغی برنج دستان شما نسوزد حتما یک جفت دستکش نخی ضخیم (لایه 1) و دستکش مخصوص غذا (لایه 2) بدست کنید.

 

به مدت ۵ دقیقه خمیر کیک برنج را ورز دهید. بعد آن را یک گوشت کوب آن را بکوبید تا کیک برنجی حالت کشسانی خوبی داشته باشد.

 

4-خمیر کیک برنج را به طور مساوی به 5 قطعه تقسیم کنید. ½ قاشق چایخوری روغن کنجد را به کف دست خود بریزید و به آرامی روی کیک های برنج بمالید.

 

بعد کیک برنج را به شکل استوانه به قطر 1 – 1.5 سانتی متر در آورده و دو سر آن را برش دهید. قسمت اصلی کیک برنج را به قطعات طول 6 سانتی متر / 4 اینچ (تقریباً به اندازه انگشت کوچک) برش دهید. اکنون کیک برنج آماده استفاده با سایر غذاها است.

 

روش تهیه کیک برنج با ترفند های ساده

 

*سوپ کیک برنجی کره ای :

خمیر کیک برنج را به طور یکنواخت به 2 قطعه تقسیم کنید. ½ قاشق چایخوری روغن کنجد را به کف دست خود بریزید و به آرامی روی کیک های برنج بمالید.

 

کیک برنج را در کیک های برنجی به شکل استوانه به قطر 2 – 3 سانتی متر قرار دهید. کیک های برنج را در یک بشقاب بزرگ قرار دهید و روی آن را با مواد غذایی بپوشانید. آنرا حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا برای برش راحت تر ، سفت شود.

 

با این حال ، اگر عجله دارید ، می توانید کیک برنج را بعد از شکل دادن برش دهید. نازک برش بزنید (ضخامت حدود 0.5 سانتی متر ) و مانند شکل های بیضی مورب است. اکنون کیک برنج را آماده استفاده در سوپ کیک برنج خود دارید.

 

*نکاتی که باید بلد باشید:

1قاشق غذاخوری = 15 میلی لیتر ، 1 فنجان = 250 میلی لیتر

 

مقدار آب استفاده شده در بالا بر اساس آرد برنج خانگی است که از رطوبت بیشتری نسبت به آرد برنج معمولی موجود در مواد غذایی برخوردار است.

 

مواد فوق در حدود 450 گرم کیک برنج درست می شود.

 

اما اگر می خواهید آن را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید ، می توانید آن را تا 1 ماه در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده (مثلا کیسه ziplock) منجمد کنید. قبل از یخ زدن حتما کیک برنج را به نیاز خود برش بزنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جااااااان…