وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکی گردو و موز در خانه

روش تهیه کوکی گردو و موز در خانه

روش تهیه کوکی گردو و موز در خانه

 

 

امروز در خدمتتون هستم با آموزش یک کلوچه ی خوشمزه و ساده خونگی، که عین حال که با ماده اولیه ساده و در دسترس درست میشه، فوق العاده مقوی و دلچسب هست.

 

در این نوع کوکی ما از دو نوع کره استفاده کردیم که کره نوع اول از کره بادام زمینی هست که مانند بعضی از کره های گیاهی خیلی انرژی زا می باشد.

 

اگر ما در طول هفته حداقل یک بار در وعده های غذایی خود یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی استفاده کنیم 100 کالری انرژی دریافت کردیم و علاوه بر اون مقداری زیادی ویتامین، فیبر، پروتئین و مواد معدنی جذب بدن ما می شود که باعث میشه سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و در نتیجه بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم باشه.

 

نوع دوم کره، از کره های معمولی که اکثر مواقع در وعده غذایی صبحانه از اون استفاده می کنیم، که سعی کردیم این نوع کره را نیز از کره های گیاهی انتخاب کنیم، که هم سالم تر هست و هم در طعم عالی کوکی موز تاثیر زیادی دارد.

 

 

*موادی که برای تهیه این شیرینی لازم دارید عبارتند از:

-کره بادام زمینی   20گرم

-موز   120 گرم

-بیسکوییت   20 عدد

-تخم مرغ   1 عدد

-آرد سفید   1/2 پیمانه

-شکر   1/2 پیمانه

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-وانیل   1/4 قاشق چایخوری

 

 

روش تهیه کوکی گردو و موز در خانه

 

*برای داشتن یک کوکی عالی و خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

1-ابتدا بیسکوییت ها را باید خرد کنیم، این کار را هم می توانید با غذا ساز انجام دهید و هم می توانید بیسکوییت ها را در داخل نایلون تمیزی بریزید و درب آن بسته سپس یا گوشت کوب له کنید.

 

 

2-پوست موزها را جدا کرده و آن ها را رنده می کنیم. بعد پوره شده ی بیسکوییت ها را با موزهای رنده شده را در داخل مخلوط کن یا غذاساز می ریزیم، تا خوب با هم مخلوط بشوند. حال این مواد مخلوطی را آماده کنار می گذاریم.

 

 

3-در داخل ظرف دیگری تخم مرغ را شکسته و خوب با هم زن دستی یا هم زن برقی هم می ریزیم به طوری سفیده و زرده تخم مرغ با هم ترکیب شوند.

 

بعد کره بادام زمینی را به همراه کره معمولی به مایه تخم مرغ اضافه می کنیم. با هم زن برقی مواد را 2 الی 3 دقیقه خوب هم می زنیم. حال شکر را اضافه می کنیم، باید با دور کند هم زن برقی به قدری مواد را هم بزنیم تا کاملا شکر در مواد مخلوطی حل شود.

 

 

4-در این مرحله در ظرف جداگانه ای آرد سفید همراه با وانیل و بکینگ پودر چند بار الک ریز، الک می کنیم تا ضمن این که هم مواد با هم مخلوط شوند، و هم از خالص بودن مواد مطمئن شویم.

 

بعد مواد مخلوطی آرد را به مواد ترکیبی مرحله سوم اضافه کرده و با کمک لیسک مواد را چند بار زیر و رو کرده و هم می زنیم تا در پایان مایه کوکی با موز و کره بادام زمینی حاصل می شود.

 

 

5-مایه کوکی درست شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال می گذاریم تا کمی سفت شده و خودش را بگیرد. در این فاصله فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 170 درجه سانتی گراد تنظیم نموده تا گرم شود.

 

بعد از زمان ذکر شده، یک سینی فر مناسبی را برداشته و در داخل آن کاغذ روغنی پهن می کنیم. با استفاده از قاشق بستنی اسکوپ، از مایه کوکی موز با کره بادام زمینی و با فاصله های متناسب و منظم مانند تصویر زیر روی کاغذ روغنی می ریزیم.

 

 

6-در مرحله پایانی بعد از زمان 15 دقیقه ای که از گذاشتن سینی در فر داغ گذشت، سینی فر را بیرون آورده و 10 دقیقه صبر می کنیم، تا کوکی های موز با کره بادام زمینی پخته شده، خنک شوند.

 

اگر کمی صبر کنید تا کوکی های موز با کره بادام زمینی خنک شوند، هنگام برداشتن کوکی ها از روی کاغذ روغنی بدون هیچ گونه چسبندگی و خیلی راحت بلند می شود.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی 35 دقیقه و مدت زمان پخت 60 دقیقه است.نوش جان…